Get Adobe Flash player

A Skoda új felfüggesztése

Amikor a Skoda Motorsport 2015 áprilisában hivatalosan is bemutatta új raliautóját, a Fabia R5-öt, óvatosan elrejtette az autó egyik különleges technikai újdonságát, mégpedig a különleges szögben álló első rugóstagokat.

A Ford 2006-os Focus World Rally Car-ján megjelent új rendszerét követően, mely szerint az első rugóstagok szögben állnak és nem felül kapcsolódnak a kerékagyhoz, hanem annak első részéhez, hamarosan magától értetődővé vált, hogy ez a megoldás hosszabb rugóutat biztosít.

A Fabia R5 rugóstagja ugyanakkor éppen a fordított helyzetben foglal helyet, azaz az első kerékagy hátsó részéhez kapcsolódik. Ales Rada, a csapat főmérnöke nem volt hajlandó a megoldás teljes filozófiáját elárulni, annyit azonban elmondott, hogy vannak előnyei. A szakember azt megerősítette, hogy a Forddal ellentétben a lengéscsillapító nem volt a felfüggesztés tervezésének része, így innovatív kivitelezési lehetőségeket kínált a szituáció. A rugóstag ilyen szögbe történő helyezésével a nagyobb vertikális mozgás miatti csökken a súrlódási veszteség, ami javítja a lengéscsillapítási rendszer hatékonyságát.

 

Andrew