Get Adobe Flash player

Szardínia Rally 2015 - 2. nap

A Szardínia Rally 2. napja

 

A Szardínia Rally szombaton egy hihetetlenül keménynek ígérkező nappal folytatódott. A programban kilenc szakasz szerepelt, ezek összesen 213 kilométert tettek ki. Legutoljára ilyen hosszú versenynapra a 2002-es Safari Rally-n volt példa a világbajnokság történetében. A szakaszok között volt egy 22, egy 37 és egy 42 kilométeres is, utóbbi a ma már legendásnak számító Monte Lerno, amely magában foglalja a Mickey’s Jump-ot. A híres ugrató a verseny fénypontja, a World Rally Car-ok ezt 100 kilométer/órával közelítik meg, majd kicsit fékezve ugratnak el és érnek talajt negyven méterrel később.

A nap az előző délután folytatását ígérte, mégpedig azt, hogy a Sebastien Ogier és a Jari-Matti Latvala kormányozta Volkswagen Polo WRC-k megpróbálják ledolgozni hátrányukat a versenyt vezető Hayden Paddonnal szemben. Előbb Ogier nyert egy szakaszt, majd Latvala, de csak pár másodpercet tudtak hozni a hyundai-oson, amikor Latvala egyik gumija leugrott a felniről egy ugratót követő keresztben történt leérkezéskor. A finn megállt, kicserélték navigátorával a kereket, amivel csaknem két és fél percet vesztett. Latvala ezt követően mindkét hátralévő délelőtti gyorsaságin legjobb időt futott, de a kaland miatt az ötödik helyen állt csak a kör végén.

Ogier és Paddon egymáshoz hasonló tempót diktált, az új-zélandi összességében fél másodperccel volt gyorsabb délelőtt a francia világbajnoknál. Ogier, aki az egyik hajtűkanyarban majdnem lefulladt és Latvalához hasonlóan panaszkodott az itinerére is, azon elmélkedett reggel, hogyha tudta volna, hogy az erdős részek annyira nyirkosak, akkor több lágy gumit használt volna. Később aztán szintén a gumiválasztásról beszélt, amikor a Rally 2 szerint reggel visszaállók és előtte rajtolók elkezdtek kiesni előle.

Latvala pechjét követően Ott Tanak lépett fel a képzeletbeli dobogó alsó fokára, Mads Ostberg pedig, aki nyert egy szakaszt, feljött a negyedik helyre. Mindkét versenyzőnek volt egy defektje, Tanak ráadásul meg is forgott egy alkalommal.

Kris Meeke, aki a Rally 2 szabály adta lehetőséggel állt vissza előző napi borulását követően, az Ogier-vel történt korábbi szópárbajai tükrében érdekes megjegyzést tett, miután elsőként kellett a szakaszokat teljesítenie: „Nem könnyű számunkra, hogy elsőként menjünk a pályán, ez az, amiben Ogier annyira erős. Ez egy lehetőség, hogy tanuljunk.”

Paddon a nap közbeni szerviz előtt nagyon szimpatikusan a következőket jegyezte meg: „Nyilvánvalóan előnyben voltunk a rajtpozíciónk miatt, Seb azonban a tudása tekintetében van előnyben.” Ogier azt mondta riválisáról, hogy fantasztikusan vezet, ugyanakkor délutánra támadást ígért.

A francia be is tartotta ígéretét, és a hátralévő négy szakaszból, melyek meglehetősen rossz állapotban várták már a mezőnyt, kettőn is a legjobb időt futotta. Paddon viszont megforgott, ráadásul a Hyundai motorja nehezen kelt életre az esetet követően, ami miatt az új-zélandi búcsút is mondhatott a vezetésnek. A hátralévő két szakaszon az i20 WRC sebességváltója kezdett el rakoncátlankodni egy kővel történt találkozást követően, ami miatt Paddon további két percet vesztett. Ogier ezzel jelentős előnyre tett szert, és várhatja viszonylag kényelmes pozícióban a viadal zárónapját.

A harmadik pozícióba a délután is szakaszt nyerő Mads Ostberg jött fel annak ellenére, hogy a nap folyamán két defektet is kapott. Előbb a szelep szállt el a felniről, majd az utolsó szakaszon egy lassúdefekt hátráltatta a norvégot, aki több mint egy percre van Paddontól. Thierry Neuville komoly problémákkal abszolválta a délelőttöt, elment a Hyundai kormányszervója, ráadásul olaj került a szélvédőre. A Hyundai Motorsport szerelői délben kicserélték a kormányművet és a sebességváltót is. Ezt követően Neuville nyert egy szakaszt, és felkapaszkodott a negyedik pozícióba.

Elfyn Evans a többiekhez képest viszonylag problémamentesen teljesítette a napot, melyen összességében a második leggyorsabbnak bizonyult Ogier mögött. A pénteki problémái miatt azonban mindez az abszolút értékelés ötödik helyére elég egyelőre. Az M-Sport pilótája mögé csúszott vissza Latvala. A finnek az egyik hátsó lengéscsillapítójával adódtak gondok, ezzel a problémával kellett megtennie az utolsó két szakaszt.

A péntekihez hasonlóan a szombati nap is megszedte az áldozatait. Dani Sordo a harmadik szakaszon nem tudott már elrajtolni a Hyundai meghibásodott az üzemanyagszivattyúja miatt, de Andreas Mikkelsen sem jutott már el eddig, miután ezen a napon is kiszakadt a Volkswagenje egyik kereke. Martin Prokop, aki előbb dupla defektet kapott, szintén délelőtt állt ki, amikor elment a Ford Fiestájában az olajnyomás. Robert Kubica a nap folyamán három defektet is összeszedett, majd a tizenhetedik szakasz lett a veszte a sebességváltó meghibásodása miatt. Tanak volt a nap legnagyobb vesztese, aki ugyanazon a szakaszon ugyanolyan problémával állt félre, mint Kubica. Valószínűleg mindkét Ford váltóhibáját az okozta, hogy a durva felületű pályán ütést kaptak az egységek.

A WRC 2-es küzdelmek is változatosan alakultak. Az előző este még csak negyedik Yuriy Protasov állt az élre az R5-ös autóknál jóval strapabíróbb Ford Fiesta RRC-vel – nem mellesleg az abszolút értékelés hetedik helyét foglalja el az ukrán. Paolo Andreuccit a pályák minősége mellett több más probléma is hátráltatta, előbb az átbeszélője nem működött, majd felnyílt a Peugeot 208 T16 hátsó ajtaja. Mindazonáltal az olasz lemaradása mindössze hát másodperc Protasovhoz képest. Harmadikként Jan Kopecky várhatja a folytatást, akinek az előző napi 1 perc 40 másodperces büntetésével együtt nem egész két perc a hátránya.

 

Eredmények a 2. nap után:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 3h 54m 43.9s
2. Hayden Paddon Hyundai Motorsport N i20 WRC +2m 13.6s
3. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +3m 25.6s
4. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +3m 57s
5. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +5m 15.5s
6. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +8m 8.6s
7. Yuriy Protasov Ford Fiesta RRC +13m 32.4s
8. Paolo Andreucci Peugeot 208 T16 +13m 39.4
9. Jan Kopecky Skoda Fabia R5 +15m 30.8s
10. Yazeed Al-Rajhi Ford Fiesta RRC +16m 28.8s

 

Andrew

  

2015. június 13.