Get Adobe Flash player

Szardínia Rally 2015 - 3. nap

A Szardínia Rally 3. napja

 

A rendkívül nehéz körülmények között zajló Szardínia Rally befejező napjára kétfajta szakasz maradt, ezeket kétszer-kétszer kellett teljesítenie a talpon maradt mezőnynek. A versenytáv összesen 46 kilométer volt vasárnapra.

Az eredménylista alapján olyan sok kérdés nem maradt erre a napra a Power Stage pontjait kivéve, hiszen az első hatban a legkisebb időkülönbség fél perc volt, ez harmadik helyen álló Mads Ostberget és a folytatást mögüle váró Thierry Neuville-t választotta el.

Neuville ennek ellenére nem szándékozott támadást indítani, mégis előrébb került már az első szakaszon, miután Ostberg hibázott. Ehhez több dolog is kellett, a pilóta füléből kicsúszott az átbeszélő fülhallgatója, majd következett egy olyan rész, amire nem jól írták fel az itinert. A DS 3 WRC nem szenvedett szemmel láthatóan komoly sérüléseket, a fék ugyanakkor elment. Miután nem volt szervizpark a nap folyamán, Ostbergnek fék nélkül kellett abszolválnia a hátralévő szakaszokat.

Az élen mindeközben nem történt változás. Sebastien Ogier a második szakaszt megnyomta, és legjobb időt is futott, hogy készüljön a Power Stage-re, egyébként pedig visszafogott tempóban autózott. Hayden Paddon az első gyorsaságin aratott győzelmet, hogy jelezze Ostbergnek, nem adja a második helyet.

A futamgyőzelmet végül az utolsó, bónuszpontokért zajló szakaszt is megnyerő Ogier szerezte meg. A Volkswagen Motorsport pilótája annak ellenére tudott diadalt aratni, hogy a verseny előtt csak a csodában bízott, hogy ez takarítói szerepkör mellett is megtörténhet. „Nem vártam ilyesfajta eredményt itt. Nagyon nehéz volt nyitni az utat, de tökéletes volt minden a hétvége folyamán” – nyilatkozta a világbajnoki cím védője, aki három perces előnnyel ért célba. Tulajdonképpen ő volt az egyetlen a futam során, akinek nem adódtak problémái, így megérdemelt győzelmet aratott.

Paddon életében először állhatott fel a világbajnoki dobogóra, amit Ogier-n kívül csapattársával, Neuville-lel oszthatott meg. „Nagyon-nagyon jó, elképesztő eredmény, nagy megkönnyebbülés” – sóhajtott fel Paddon a célban. „Szerencsére eljutottunk idáig. Egy mágikus hétvége! Sokkal több jön még, de egy nagyszerű eredmény ez.” Neuville az utolsó napon már csak egyetlen dologra figyelt, hogy a szerencsétlenül alakult előző versenyek után pontokat szerezzen csapatának. „Úgy gondolom, ez egy jó eredmény” – mondta el a belga. „Nagyon fontos volt a csapat számára, hogy gyártói pontokat szerezzünk. Gyorsak tudunk lenni, de dolgoznunk kell egy kicsit az autón, jobb érzést kialakítani.” Neuville az utolsó előtti gyorsasági céljában arra is utalt, hogy több tapadásra kell szert tenniük az i20 WRC-vel, munkálkodniuk kell a beállításokon.

Az első nap derekán még a harminckettedik pozícióban tartózkodott Elfyn Evans a többiek gondjaiból profitálva a negyedik helyig jött előre. Ostberg végül az ötödik lett, ahogyan a citroenes fogalmazott, egy „furcsa megoldást” hajtott végre, hogy valahogy a célba vigye autóját. Az utolsó előtti szakaszt megnyerő Jari-Matti Latvala végzett az hatodik helyen. A Power Stage pontjain Ogier-n kívül Latvala és Andreas Mikkelsen osztozott még.

A WRC 2-ben a kategória élén álló Yuriy Protasov reggel defektet kapott, így maga elé kellett, hogy engedje Paolo Andreuccit. Az olasz viszont Peugeot-ja hűtésével küszködött, miután egy lyuk keletkezett a hűtőn, úgyhogy a következő gyorsaságin vissza is adta a vezetést a Ford Fiesta RRC pilótájának. Protasov végül 5,6 másodperces előnnyel nyert Andreucci előtt. A kategória dobogójára a Skoda gyári pilótája, Jan Kopecky állhatott még fel. A WRC 2-es mezőny dobogósai nem mellesleg az abszolút értékelés hetedik, nyolcadik és kilencedik helyén értek célba.

A WRC 3-ban kevés induló volt, és megesett az, hogy egyikük sem teljesítette a teljes versenytávot. Az eredmény végül tehát a Rally 2 segítségével alakult ki. Az értékelést a Toyota patronáltja, Teemu Suninen nyerte Citroen DS3 R3T-jével a Renault Clio R3T-t hajtó Andrea Crugnola előtt. A dobogóra Fabio Adolfi fért még fel Peugeot 208 R2-jével.  

 

A verseny végeredménye:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 4h 25m 54.3s
2. Hayden Paddon Hyundai Motorsport N i20 WRC +3m 5.4s
3. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +4m 22.5s
4. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +5m 34.8s
5. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +7m 50.1s
6. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +8m 6.7s
7. Yuriy Protasov Ford Fiesta RRC +14m 57.7s
8. Paolo Andreucci Peugeot 208 T16 +15m 3.3
9. Jan Kopecky Skoda Fabia R5 +17m 41.7s
10. Khalid Al Qassimi Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +19m 12s

 

Andrew

 

2015. június 14.