Get Adobe Flash player

Új váltófelfogatás a Hyundai WRC-iben

Hayden Paddon egy továbbfejlesztett Hyundai i20 WRC-vel fog rajthoz állni a Lengyel Rally-n, mivel csapata módosítja a sebességváltó felfogatását autójában, ami csaknem kiállásra kényszerítette az új-zélandi pilótát a Szardínia Rally-n.

Paddon i20 World Rally Car-ja egy nagy becsapódás során sérült meg a viadal szombati napján, amikor egy kő a kartervédőt nekinyomta az erőátvitelnek. Ennek következtében a sebességváltó kettő tartója közül eltörött az egyik, amitől a motor és az erőátviteli rendszer szabadon lógott. Paddon és navigátora, John Kennard végül spaniferrel erősítette fel az egységet, így tudott eljutni a következő szervizparkig, majd érte el élete legjobb eredményét a második helyezéssel.

Ez egy olyan gond volt, amit a Hyundai alakulata a korábbi durva feltételű versenyeken megtapasztalt már, Dani Sordóval is ilyen történt Mexikóban. Sordo és Thierry Neuville autójába az olasz versenyre éppen ezért módosított alkatrészek kerültek, Paddon azonban még mindig a korábbi specifikációjúakat használta.

„Az M-Sporttal közösen azt találtuk, hogy amennyiben az autót egy igazán nagy ütés éri elöl, az erőátviteli alkatrészekben sérülés történhet” – mondta el a csapat első embere, Michel Nandan. „A sebességváltót két csavar és a karosszérianyúlványokhoz hegesztett konzolok tartják. A legtöbb autón így van ez, de úgy tűnik, hogy ez egy olyan probléma, ami nálunk többször jelentkezik, mint másoknál. A mi autónkon a mechanikus részek közel vannak a kartervédőhöz, és bár megpróbáljuk a lehető legnagyobb távolságot tartani, ez egy kockázat.

Fejlesztettünk egy új első felfüggesztést, ami egy kicsit más. A másik két autóban ez volt már Olaszországban, Haydenében azonban nem. Ez egy új dolog, aminek meg kellene akadályozni az ilyen jellegű problémát. Lengyelországtól kezdve neki is ilyen lesz.”

 

Andrew