A PSA büntetései
R5-ös büntetések Szardínián
A Szardínia Rally célba érkezését követően több büntetést is kiosztottak a versenyfelügyelők a WRC 2-es kategóriában indulók számára.
A Sebastien Chardonnet Citroen DS3 R5-ösét biztosító MY Racing és a saját jogon, a világbajnoki porondon szintén ezúttal bemutatkozó Peugeot 208 T16-tal nevező Karl Kruuda is kétezer eurós büntetést kapott, miután a versenyt követő technikai ellenőrzésen kiderült, a homologizált változatnál kisebb volt a hűtő a kérdéses autókban.
Benoit Nogier-t, Chardonnet csapatvezetőjét és Tagai Tamást, a Kruuda autóját futtató Tagai Racing Technology vezetőjét is beidézte a versenyfelügyelőség, de egyikük sem tudott magyarázatot adni arra, hogy a hírek szerint egyazon gyártási sorozatból származó hűtők miért „nem feleltek meg teljesen a homologizációs méreteknek”.
A pénzbüntetés mellet a versenyzők megtarthatták a versenyen elért pozícióikat, Chardonnet a második, Kruuda a negyedik helyért járó pontokkal térhetett haza. Az viszont egy kérdés, hogy egy gyártó hibájáért miért egy csapat, illetve egy versenyző kell, hogy pénzbüntetést fizessen…
Andrew
2014. június 18.