Get Adobe Flash player

Ypres Rally 2015 - 2. nap

Az Ypres Rally 2. napja

 

Az Ypres Rally második napján 170 versenykilométer várt a párosokra, a szervezők ötfajta szakaszt iktattak a programba, ezeket kétszer ismételte meg a mezőny. A versenyzőknek a két kör között, valamint a körön belül is volt egy szervizlehetősége.

A mezőny 11 óra után kelt útra, miután késő este fejezték be az előző napi programot. Craig Breen volt a legfrissebb, megszerezte a futam során az első szakaszgyőzelmét, majd két második időt autózva némileg növelte az előnyét. Az első szervizpark előtt nem változott a dobogó másik két fokán sem a helyzet, de sem Bryan Bouffier, sem Stephane Lefebvre nem volt elégedett a teljesítményével, előbbinek ráadásul az átbeszélőjével is gondjai akadtak. Az előző este még a negyedik helyen álló Kris Princen az éjszakát kórházban töltötte, és nem is engedték elrajtolni az orvosok reggel. A pozícióját így Freddy Loix vette át. A belga pilóta sokat küszködött új autójának, a Skoda Fabia R5-nek tapadásával, nem volt elégedett a kocsi irányváltási képességével, ráadásul egy bukkanót követően átélt egy meleg pillanatot is.

A szerviz után a kör folytatása eseménydúsabban alakult. A nézők fegyelmezetlensége miatt némi csúszással induló kemmelbergi szakaszról többen is defekttel érkeztek ki, köztük Breen, aki ezzel elvesztette a vezetést. A Peugeot Rally Academy pilótája a következő különpróbán, a híres hollebekei gyorsaságin próbált meg javítani, aminek hibázás lett a következménye. Breen lecsúszott az útról a mezőre, és harminc másodpercet vesztve érkezett a szakasz céljába úgy, hogy a Peugeot 208 T16 hűtőnyílása el volt tömődve növényekkel, a hűtővíz hőmérséklete pedig 155 Celsius fok volt. A kocsi a beíró után nem is akart elindulni, úgyhogy Breenéknek fel kellett adniuk a viadalt. Ugyanez a gyorsasági lett Breen újdonsült csapattársának, Lefebvre-nek a veszte is, bár ő a defektjét követően folytatni tudta a versenyt. A fiatal francia három percet vesztett, ennek köszönhetően búcsút mondhatott a dobogós reményeinek. A nap felénél a Citroen DS3 R5-öst kormányzó Bouffier találta magát az élen, akit Loix mindössze négy másodperccel lemaradva követett. A kilencszeres Ypres Rally győztes némi módosítást eszközölt az autóján, ami által jobban érezte magát benne, és újabb részsikert aratott. Vincent Verschueren lépett fel ekkor a képzeletbeli dobogóra R5-ös Citroenjével, mögötte pedig a nap folyamán a kereszteződésekben nem egyszer rossz irányba forduló Romain Dumas következett az R-GT kategóriás Porschével.

A nap második felének kezdetén ádáz csata alakult ki Bouffier és Loix között. Loix apránként dolgozta le a hátrányát, majd az élre került, amikor Bouffier egy kanyarlevágás során defektet kapott. Az új Fabiával egyre jobban összebarátkozó Loix végül megnyerte a versenyt. A 45 éves pilóta a huszadik Ypres Rally-ján a tízedik diadalát aratta. Bouffier két percet vesztett, de az üldözőkkel szemben akkora volt az előnye, hogy meg tudta tartani a második helyet még így is. A dobogóra Vincent Verschueren állhatott fel. A belga pilótának a verseny végére elfogyott az egyes fokozat Citroenje váltójából, amit nem árult el a riválisoknak, nehogy vérszemet kapjanak.

Negyedikként fejezte be a viadalt az első napon a beállításaival elégedetlen Bruno Magalhaes, akit Lefebvre követett a céldobogón. A tavalyi junior Európa-bajnok a második körben is kapott egy defektet, a végén a Peugeot lefúvatószelepével is gondjai akadtak, ugyanakkor négy szakaszgyőzelmet is aratott a nap folyamán.

Az ERC 2-es értékelés két nevezője is nagy csatát vívott egymással. Vojtech Stajf apránként próbálta meg ledolgozni az ifj. Érdi Tiborral szembeni húsz másodperces hátrányát, de nem sokkal a verseny vége előtt három percet vesztett egy defekt következtében. A kategóriában így a végig vezető Érdiék győztek a Mitsubishi Lancerrel.

A juniorok versengése is drámaian alakult, az utolsó szakasz is tartogatott izgalmakat. Ennek az első napon az élre álló Marijan Griebel örült a legkevésbé, hiszen defektet kapott, és ki kellett, hogy engedje a diadalt a kezéből. Diogo Gago még rosszabbul járt itt, a peugeot-s pilótának a második helyről kellett feladnia a viadalt, miután összetörte Peugeot-ját. Aleks Zawada a nap első szakaszán sok időt vesztett, de visszakapaszkodott a hatodik pozícióból, az utolsó szakasznak a harmadik helyről futott neki, és végül szerencsés győzelmet aratott. Griebel lett a második, az opeles dobogót pedig Julius Tannert tette teljessé. A reggel a második pozícióból rajtoló Emil Bergkvist motorhiba miatt kiállni kényszerült.

Az R-GT kategóriában is a feje tetejére állt minden ezen a napon. Dumas szinte végig vezette a versenyt, az abszolút értékelésben már a negyedik helyet birtokolta, amikor az utolsó előtti szakaszon megállt a Porsche hajtáshiba miatt. Francois Delecour az egyik szakaszon nyolc percet vesztett az üzemanyagszivattyú miatt, aminek következtében visszacsúszott a második pozícióból. A kategóriát végül Patrick Snijers nyerte Delecour és Marc Duez előtt.

 

A verseny végeredménye:

1. Freddy Loix Skoda Fabia R5 2ó 22p 29,9mp

2. Bryan Bouffier Citroen DS3 R5 +27,5mp

3. Vincent Verschueren Citroen DS3 R5 +1p 2,5mp

4. Bruno Magalhaes Peugeot 208 T16 +1p 53,1mp

5. Stephane Lefebvre Peugeot 208 T16 +2p 1,9mp

6. Jaroslav Orsak Skoda Fabia S20000 +2p 20,8mp

7. Jaromir Tarabus Skoda Fabia S20000 +3p 25mp

8. Martin McCormack Skoda Fabia S20000 +4p 48,2mp

9. Davy Vanneste Ford Fiesta R5 +5p 58,3mp

10. Petter Kristiansen Skoda Fabia S20000 +5p 59,9mp

 

Andrew

 

2015. június 28.