Get Adobe Flash player

Észt Rally 2015 - 2. nap

Az Észt Rally 2. napja

 

A 2015-ös rali Európa-bajnoki sorozat hatodik futamának, az Észt Rally-nak a második napján háromfajta szakaszt iktattak a programba a verseny szervezői, ezeket kétszer kellett teljesíteniük a párosoknak. A viadal befejező napján 64 kilométernyi versenytáv várt a mezőnyre.

A győzelemért nagy csata ígérkezett, hiszen Alexey Lukyanukot és Kajetan Kajetanowicz-ot mindössze 2,4 másodperc választotta el egymástól reggel. A lengyel az éjjeli eső áztatta első különpróbán három tizedet rögtön hozott ellenfelén, aki a következő gyorsaságin visszavágott, megduplázta előnyét. A Mitsubishi Lancer Evo X-est hajtó Lukyanuk – akinek vezetési stílusához nagyon passzolnak az észthez hasonló tempós szakaszok, éppen ezért meglehetősen nagy önbizalommal autózik rajtuk – a kör zárószakaszán további 7,7 másodpercet varrt az R5-ös Ford volánja mögött ülő Kajetanowicz nyakába, ezzel előnye 12 másodpercre hízott.

Egon Kaur előbb Craig Breent, majd Rainer Aus-t előzte meg, a nap közbeni szervizbe ugyanakkor már nem érkezett meg, miután belecsúszott egy vízelvezető csatornába Mitsubishijével, ahonnan nem tudott kijönni.

A második kör első két szakaszán Kajto 2,5 másodpercet faragott hátrányából, az utolsón azonban Lukyanuk volt a jobb, így összességében ő bizonyult a jobbnak, és N csoportos Mitsubishijével Európa-bajnoki futamgyőzelmet aratott. „Csodálatos érzés ez” – mondta el a célba megérkezve az első kontinensbajnoki diadalát arató pilóta, aki a futamot 123,9 kilométer/órás átlagsebességgel teljesítette. „Nem akartunk a győzelemre gondolni az utolsó pillanatokig sem. Majdnem felborultunk az utolsó kanyarban, a kocsi sokáig volt két keréken! Őrületes csatánk volt Kajtóval.”

Másodikként Kajetanowicz ért célba Ford Fiesta R5-ösével, aki nem volt elkenődve az ezüstéremmel, sőt, azt nyilatkozta, hogy ez a második hely egy győzelemmel ért fel. Szavait alátámasztja az a tény, hogy ezzel az eredménnyel az Európa-bajnoki pontversenyben átvette a vezetést. A dobogó alsó fokára az Evo IX-es Mitsubishit kormányzó Aus állhatott fel. Reggel még úgy látszott, hogy Breen csatában lehet a harmadik helyért, zárkózott is Aus-ra, de a Peugeot 208 T16 motorjának elment az olajnyomása, ami miatt a kontinenssorozat eddigi éllovasa feladni kényszerült a viadalt.

A negyedik helyért folyó csata is izgalmasan alakult. Breen kiválásával Siim Plangi tűnt erre a legesélyesebbnek, az észt az utolsó előtti szakaszon azonban hibázott, Mitsubishije defektet kapott. Timmu Korge ennek köszönhetően megelőzte, de a peugeot-s pilóta – akit a nap folyamán a 208 T16 szokásos gondja, a lefúvatószelep probléma is hátráltatott némileg – is lapos kerékkel fejezte be az utolsó szakaszt. Plangi a rajttól fogva lassú defekttel autózott, de ennek ellenére is vissza tudta venni a negyedik pozíciót. Korge érkezett az ötödik, Raul Jeets a hatodik helyre.

Az abszolút győzelemmel természetesen az ERC 2-es diadal is Lukyanuk nevéhez fűződik, aki egy kivételével minden szakaszon a kategória legjobb idejét autózta a verseny folyamán. Az értékelés második helyén Aus végzett, a harmadik Plangi lett. Botka Dávid az ERC 2 ötödik pozíciójában ért célba, ami az abszolút értékelés kilencedik helyét jelentette.

A juniorok versengésében Ralfs Sirmacis megtartotta vezető helyét Peugeot 208 R2-esével, és fél perces különbséggel biztos győzelmet aratott, mellesleg az abszolút értékelésben is pontot érő helyen végzett. Vasárnap reggel Miko-Ove Niinemae visszavette a második pozíciót Emil Bergkvisttől, a Peugeot azonban az utolsó szakaszon megállt, újra kellett indítani, így az észt pilóta értékes másodperceket vesztett. Az opeles Bergkvist ezt kihasználta, felugrott a dobogó második fokára, amivel bebiztosította junior Európa-bajnoki címét is. Niinemae 2,4 másodperc hátránnyal végzett Bergkvist mögött. Az ERC 3-as értékelés dobogójára is ugyanez a három pilóta állhatott.

 

A verseny végeredménye:

1. Alexey Lukyanuk Mitsubishi Lancer Evo X 1ó 32p 25,4mp

2. Kajetan Kajetanowicz Ford Fiesta R5 +12,7mp

3. Rainer Aus Mitsubishi Lancer Evo IX +1p 7mp

4. Siim Plangi Mitsubishi Lancer Evo X +2p 6,9mp

5. Timmu Korge Peugeot 208 T16 +2p 23,7mp

6. Raul Jeets Ford Fiesta R5 +3p 36,2mp

7. Dominykas Butvilas Subaru Impreza STI +4p 51,4mp

8. Jaroslaw Koltun Ford Fiesta R5 +5p 20,8mp

9. Botka Dávid Mitsubishi Lancer Evo IX +7p 36,1mp

10. Ralfs Sirmacis Peugeot 208 R2 +8p 1,6mp

 

Andrew

 

2015. július 19.