Get Adobe Flash player

Finn Rally 2015 - 2. nap

A Finn Rally 2. napja

 

A rali világbajnokság finn futamának második napján négyfajta szakaszt iktattak a programba a szervezők, amiket kétszer kellett teljesíteni. A versenytáv 131 kilométert tett ki, az előző nappal ellentétben ezúttal pedig volt szervizlehetőség a két kör között.

A pénteki napon az autóját alaposan összetörő Andreas Mikkelsen és Hayden Paddon sem tudott visszatérni, ami rossz hír volt Sebastien Ogier számára. A világbajnok, aki Jari-Matti Latvalával folytat öldöklő küzdelmet a győzelemért, remélte, hogy immár nem neki kell söprögetnie az utat, de a versenybe visszaálló Robert Kubica került csak elé.

Ogier másik reménye az eső volt. Az első szakaszon ez nem jött be, a száraz körülmények között csak egy negyedik időt tudott autózni, így hat másodpercre nőtt a lemaradása csapattársához képest, aki megnyerte a szakaszt. A továbbiakban jobban kedveztek a körülmények a franciának, behúzta a következő két gyorsaságit, viszont Latvala nyerte a délelőtti utolsó különpróbát, amivel megőrizte vezető pozícióját. A szervizparkba három másodperc előnnyel érkezett vissza a finn, aki bevallotta, sokat csúszkált feleslegesen az utolsó szakaszon.

A Citroen Racing az előző est szervizben nem jött rá Kris Meeke DS 3 WRC-jének hajtásproblémájára, így a teljes erőátviteli rendszert kicserélte. Az észak-írnek szombaton délelőtt már nem volt problémája, dobogós időket mutatott fel, amivel megőrizte összetettbeli harmadik helyét. Mads Ostbergnek rögtön az első szakasz első kanyarjában akadt egy meleg pillanata, a következő gyorsaságiról pedig rossz információkat kapott, ami miatt nem megfelelő beállításokkal teljesítette azt. A norvég – aki a Evgeny Novikovról elhíresült ugratónál a biztonságra törekedve lelassított, emiatt kicsit zavarban is érezte magát a nézőket illetően – csak néhány másodpercet vesztett Meeke-hez képest. A különbség tizenhárom másodperc volt Meeke és közte a nap felénél.

A délelőtti történésekhez tartozik, hogy a 13. szakasz rajtoltatását kis híján el kellett halasztani, köszönhetően egy, a pályára tévedt medvecsaládnak. Egy helikopter tudta az állatokat biztonságos helyre terelni, úgyhogy végül nem lett különösebb gond a dologból.

Délutánra Latvala a száraz körülményekért, Ogier viszont esőért fohászkodott. A második szakaszra végül megérkezett az égi áldás, de az mégsem az 1-es rajtszámú Volkswagen pilótájának kedvezett, hanem a 2-esének. A délutáni első gyorsaságit Ogier nyerte egy hajszállal, utána azonban Latvala percei következtek, aki a hátralévő összes különpróbán a legjobbnak bizonyult. A hazai pályán versenyző pilóta tizenhárom másodperces előnyt épített ki végül, a nap végén pedig természetesen elégedetten nyilatkozott. Ogier elismerően beszélt márkatársáról, ráadásul szerencsésnek is mondhatta magát, hiszen belecsúszott egyszer az árokba, ahol nekiment egy kőnek. Ezt követően azt hitte a francia, hogy defektje van, így visszavett egy kicsit, de mindössze egy kis darab törött ki a Polo WRC egyik felnijéből. Miután vasárnap két szakaszon mindössze 28 versenykilométer vár a párosokra, Ogier-nek minden tudását össze kell szednie, ha meg akarja fordítani az állást, ugyanakkor elmondta, a világbajnoki pontverseny szempontjából neki a második helyezés is elegendő lenne.

Bár nem akart kockázatot vállalni, az eső megtréfálta Meeke-t. Ugyanott, ahol Ogier hibázott, a DS 3 nekicsúszott egy fának, ami kiszakította a kocsi bal első kerekét. A Citroen pilótája a harmadik helyről kénytelen volt kiállni. A csapattárs Ostberg lépett fel a dobogó alsó fokára ezzel. A norvég innentől kezdve visszavett, hátránya másfél perc az éllovas mögött.

A Hyundai-ok nem tudták tartani a Volkswagenek és a DS 3-ak tempóját. Thierry Neuville délelőtt nem értette, hogy az előtte állók hogyan tudnak olyan gyorsak lenni, ráadásul a kihordások, valamint az i20 WRC összeakadt ablaktörlője is hátráltatta. A belga délután ennél is nagyobb problémákkal szembesült, autójának motorja elkezdett háromhengerezni egy hibás szenzor miatt, így az addigi két és fél perces lemaradásához még egyet gyűjtött. Dani Sordo délelőtt csapattársa nyomában volt, a második kör elején azonban becsúszott egy árokba, ahonnan a nézők segítségével és öt perc veszteséggel tudott csak kijönni. A spanyol ezzel kikerült a legjobb tízből.

A többiek problémáit is kihasználva Ott Tanak lépett elő az ötödik pozícióban, az észt ugyanakkor nem mutatott rossz tempót, egyik szakaszon sem autózott a hatodiknál rosszabb időt a nap folyamán. Az M-Sport versenyzőjének egyetlen problémája akadt, nem működött Fordjában a szélvédőfűtés, ami miatt párásodott az esőben a szélvédő. Tanakot másik két fiestás követi, Juho Hanninen áll a hatodik helyen, a több meleg helyzetet átélő Martin Prokop pedig a hetediken. Robert Kubica az utolsó szakaszt nem tudta befejezni, annak legvégén egy ártatlannak tűnő szituációban csúszott le az útról, és törte össze alaposan autóját.

A WRC 2-t továbbra is a Skoda Fabia R5-ösök uralják, a kategóriában minden szakaszt a Skoda Motorsport pilótái, Esapekka Lappi és Pontus Tidemand nyerték. Az eredménylista élén Lappi található, aki csaknem másfél perccel vezet már Tidemand előtt. Nem mellékes, hogy a két versenyző az abszolút értékelés nyolcadik és kilencedik helyén áll. A WRC 2 harmadik helyén sem történt változás, azt Citroen DS3 RRC-jével Stephane Lefebvre foglalja el.

A junioroknál az előző naphoz hasonlóan Quentin Gilbert vezet. A francia pilóta előnye azonban jelentősen lecsökkent, huszonhárom másodperc az egy kivételével az összes napi szakaszt megnyerő Henri Haapamaki előtt. Ole Christian Veiby visszacsúszott a harmadik pozícióba.

 

Eredmények a 2. nap után:

1. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC 2h 20m 20.6s
2. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC +13.2s
3. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +1m 28s
4. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +3m 26.5s
5. Ott Tanak M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +4m 19.1s
6. Juho Hanninen Ford Fiesta RS WRC +4m 21s
7. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +5m 41.2s
8. Esapekka Lappi Skoda Fabia R5 +6m 32.6s
9. Pontus Tidemand Skoda Fabia R5 +7m 55.9s
10. Lorenzo Bertelli FWRT SRL Ford Fiesta RS WRC +8m 56.8s

 

Andrew

 

2015. augusztus 1.