Get Adobe Flash player

Finn Rally 2015 - 3. nap

A Finn Rally 3. napja

 

A Finn Rally utolsó napjára mindössze két szakasz került a programba, az ugratókkal teletűzdelt 14 kilométeres myhinpaai gyorsaságit kétszer kellett a mezőnynek teljesítenie. Mint kiderült, a pálya lenyűgözte a versenyzőket, melyen másodszorra természetesen a Power Stage pontokért is megküzdöttek.

Miután Jari-Matti Latvala az előző délután némileg el tudott szakadni üldözőjétől, Sebastien Ogier-től és tizenhárom másodperc előnyre tett szert, egy hiba nélküli autózás újabb hazai győzelmet jelenthetett számára.

A Volkswagen versenyzője azonban nem bízott semmit a véletlenre, megnyerte az első szakaszt, másodjára pedig egy második időt futott, amivel bebiztosította a diadalt. Latvala pályafutása tizennegyedik világbajnoki futamgyőzelmét szerezte, hazai közönsége előtt pedig most állhatott fel harmadszor a dobogó tetejére. „Ez volt életem egyik legjobb teljesítménye. Büszke vagyok ma arra, hogy finn vagyok. Egy nehéz szezonom volt, de megnyerni a hazai versenyemet olyan, mint megnyerni a fél világbajnokságot. Három hétig teljes egészében erre a versenyre fókuszáltam. Az utolsó forduló, a lengyel csalódás után úgy döntöttem, a világbajnoki esélyeimnek vége, és teljes egészében a finn futam felkészülésére koncentráltam. Ez ma kifizetődött” – értékelt a célban a finn, aki győzelmével feljött a világbajnoki pontverseny második helyére. Latvala egyébiránt 125,44 kilométer/órás átlagsebességet autózott a hétvége során, amivel a 2015-ös Finn Rally a világbajnokság történetének legnagyobb átlagsebességű futamává vált. A rekorder eddig a 2012-es verseny volt, Sebastien Loeb akkor 122,89-es átlagot produkált a finn pályákon.

Ogier a szokásához híven az első alkalmat itinere ellenőrzésére használta a nap során, hogy a Power Stage-en nagyobb eséllyel szálljon harcba a bónuszpontokért. A francia meg is nyerte az utolsó szakaszt, a futamot pedig az ezüstös pozícióban zárta. „Bámulatos csata és egy elképesztő hétvége volt ez, egy fantasztikus verseny. Nagyon tetszett. Jari-Matti nagyon erős volt, gratulálok neki” – nyilatkozta Ogier, aki nem lehetett elégedetlen, hiszen előnye immár nyolcvankilenc pont, azaz több mint három futamgyőzelem a pontversenyben. A bajnokságból öt futam van hátra.

A dobogó alsó fokára egy ugyancsak elégedett pilóta, Mads Ostberg állhatott fel, aki ezen a napon senkitől sem zavartatva autózhatott. Thierry Neuville Hyundai-át tökéletessé varázsolta csapata az előző este, úgyhogy a belga bebiztosította a negyedik helyet. Ott Tanak az előző nap végén előzte meg Juho Hanninent, majd ezen a napon kicsit el is távolodott fordos márkatársától. Tanak az ötödik helyen gurulhatott fel a céldobogóra, legjobb privátként pedig Hanninen lett a hatodik.

Robert Kubica az előző napi balesete után nem tudott csatlakozni a mezőnyhöz, Kris Meeke viszont visszaállt. A Citroen Racing pilótája mindkét szakaszon a harmadik időt tudta felmutatni, a Power Stage-en tehát szerzett egy pontot.

A WRC 2 élmezőnyében nem történt változás a pályán, a nap mindkét szakaszát megnyerő Esapekka Lappi vihette haza a győzelemért járó trófeát. A második helyre a másik gyári Skoda Fabia R5-öst vezető Pontus Tidemand érkezett, a harmadik pozíciót pedig a Citroen DS3 RRC-t hajtó Stephane Lefebvre kaparintotta meg. Lappi - aki csapattársával együtt pontot szerzett az abszolút értékelésben is – átvette a vezetést a WRC 2-es pontversenyben győzelmének köszönhetően. A versenyt követő technikai ellenőrzésen aztán kiderült, hogy Lefebvre Citroenjében nem homologizált ECU szoftver volt, a francia pilóta emiatt a kizárás sorára jutott. Az eset következtében a Ford Fiesta RRC-t kormányzó Yuriy Protasov léphetett fel a dobogóra.

A junior világbajnoki mezőnyben Quentin Gilbert diadalmaskodott, az út azonban nem volt egyszerű számára. Az utolsó napot huszonhárom másodperc előnnyel kezdte, aztán rögtön kapott egy tíz szekundumos büntetést. Maradék előnyéből mindössze fél másodpercet tudott megőrizni, de végül meg tudta szerezni harmadik győzelmét az idei negyedik futamon. Henri Haapamaki a viadal húsz szakaszából tizenhatot nyert, a harmadikon azonban defektet kapott, amivel két és fél percet vesztett. A finneka  tízedik helyről kellett elkezdenie a felzárkózást a verseny elején, ahonnan csaknem megnyerte a futamot. A bronzérmes pozícióban Ole Christian Veiby zárt több mint négy perc hátránnyal. A WRC 3 dobogójára ugyanez a három versenyző állhatott fel. A Drive DMACK Fiesta Trophy-t Tom Cave nyerte Marius Aasen és Max Vatanen előtt.

 

A verseny végeredménye:

1. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC 2h 33m 3.8s
2. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC +13.7s
3. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +1m 36.8s
4. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +3m 58.7s
5. Ott Tanak M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +4m 29.3s
6. Juho Hanninen Ford Fiesta RS WRC +4m 44.3s
7. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +6m 20.3s
8. Esapekka Lappi Skoda Fabia R5 +7m 11.2s
9. Pontus Tidemand Skoda Fabia R5 +8m 52.2s
10. Lorenzo Bertelli FWRT SRL Ford Fiesta RS WRC +9m 37.4s

 

Andrew

 

2015. augusztus 2.