Get Adobe Flash player

Hírek: Volkswagen Polo R WRC 2017

 

Belefog a 2017-es tesztekbe a Volkswagen

A wrc.com értesülései szerint a Volkswagen Motorsport még ebben a hónapban belevág egy, az új, 2017-es technikai szabályok szerinti World Rally Car tesztelésébe. Ezzel a lépéssel a német alakulat lesz az első gyártó, melynek masinája az újgenerációs szabályok alapján épül, aminek fő vonalait az FIA a múlt hónapban hagyta jóvá.

Az első próbákon a kétszeres világbajnok Marcus Grönholm fogja vezetni az autót. A hírek szerint a tesztelés akár két héten belül megkezdődhet és egészen az év végéig folyni fog, a munka nagy része pedig a finn pilótára vár. Sem Grönholm, sem a Volkswagen Motorsport igazgatója, Jost Capito nem erősítette meg a tervekről szóló információkat, de a hírek szerint a tesztautó egy módosított 2015-ös Polo R WRC lesz, amit olyan karosszériaelemekkel látnak el, melyek megfelelnek a 2017-es szabályoknak.

A pletykák arról is szólnak, hogy a német csapat a következő esztendő második negyedévére készülhet el a teljes egészében 2017-es specifikációjú kocsival. Grönholm, aki egy évvel ezelőtt kötött tesztpilótai szerződést a Volkswagennel, idén és jövőre is szerepet kap az új autó fejlesztésében. „A Volkswagen versenypilótái el lesznek foglalva azzal, hogy a jelenlegi Polóval készüljenek a versenyekre idén, úgyhogy Grönholm kulcsszerepet fog játszani most is és főleg a jövő évben” – mondta el a wrc.com forrása.

Azok után, hogy az FIA elfogadta az új szabályok fő irányvonalait, a várakozások szerint még az idén sor kerül a végső szabályzat Motorsport Világtanács általi jóváhagyására. A változások legfőbb eleme az agresszívebb kinézet, amit a nagyobb hátsó szárnyat is magába foglaló új aerodinamikai csomag biztosít, valamint az, hogy a motorteljesítmény 380 lóerőre fog növekedni. Az autók 25 kilogrammal könnyebbek lesznek, 55 milliméterrel növekszik a megengedett szélességük, elöl és hátul is nagyobb lehet a túlnyúlás, de visszatérhetnek az elektronikusan vezérelt középső differenciálművek is.

A jelenlegi technikai előírások 2011-es bevezetése óta ez lesz a legnagyobb szabályváltozás, az FIA vezetői azonban hangsúlyozzák, mindez evolúciót, nem pedig revolúciót jelent.

 

Andrew

 

2015. augusztus 5.