Get Adobe Flash player

Pozitív lépés a WRC-k 2017-es frissítése? - Meeke véleménye a jelenlegi WRC-kről

 

Meeke véleménye a jelenlegi WRC-kről

Az újgenerációs World Rally Car-ok immár harmadik idényüket teljesítették, így jól látszik, hogy a 2017-ben bevezetett szabályok jó irányba vitték-e a rali világbajnokságot. Kris Meeke – aki a Toyota és a Citroen ezen szabályrendszer szerint épített autójával is versenyzett, a C3 WRC-vel két versenyen bizonyult a legjobbnak – megosztotta véleményét a legfrissebb fejlesztésű WRC-kről.

„Nyilvánvaló, hogy ezeknél az újgenerációs autóknál a nagy-nagy lóerő növekedés a fő dolog, de kidolgozottabb aerodinamikánk van, továbbá ott a középső differenciálmű” – kezdte mondandóját a brit versenyző. „Sok dolog van, amihez alkalmazkodnunk kell. Ami a lóerőt és az aerodinamikát illeti, csupán természetesen kihasználod a potenciált, amikor vezetsz, nem egy olyan dolog, amin valójában gondolkozol. A legnagyobb különbség talán a középső differenciálmű. A kapcsoló egy elfordításával nehezen vezethetővé tudod tenni az autót vagy igazán tökéletessé. A régebbi generációs DS3 WRC nem rendelkezett középső differenciálművel, kevésbé volt az állítható.

Ami az én véleményem, hogy különböző módon tudod használni az aerodinamikát, és biztonságosabban érzed magad nagy sebességnél. Tudom, hogy sok megbeszélés zajlik az FIA részéről a csúcssebességet illetően néhány versennyel kapcsolatban, mint amilyen a Finn Rally is, de ami engem illet, az érv nem hangzik igaznak. Biztonságosabban érzi magát minden versenyző nagy sebességnél az új aerodinamikával.

Elragadó őket vezetni, és boldog vagyok, hogy ebben a korszakban, ezeket a generációs autókat vezethetem. Számomra ezek a valaha készített leggyorsabb raliautók, és talán a legbiztonságosabbak is.”

 

Andrew

 

2019. november 26.