Get Adobe Flash player

Deutschland Rallye 2015 - 1. nap

A Deutschland Rallye 1. napja

 

A rali világbajnokság német állomása nyolc szakasszal vette kezdetét a pénteki napon. A mezőnynek két körben négyfajta különpróbát kellett teljesítenie, a mért táv 136 kilométert tett ki.

Az első szakaszt, melyen meg kellett szakítani a rajtoltatást a pályára keveredő lovak miatt, a versenyzők elég csúszósnak találtak, az út elég felhordásossá vált néhány autó után. A tapadáshiány aztán végigkísérte a párosokat a következő gyorsaságikon is. Ez mit sem zavarta az elsőként rajtoló Sebastien Ogier-t, aki annak ellenére, hogy nekiment egy szalmabálának, megszerezte az első részsikert. A francia kis különbséggel a legjobb időt autózta a második, majd a kör utolsó szakaszán is, a harmadikat azonban csapattársa, Jari-Matti Latvala nyerte. A finn pilóta az ominózus gyorsaságin 2,3 másodpercet adott riválisának, ezzel átvette a vezetést, amit a nap közbeni pihenőig meg is tartott minimális egytizedes különbséggel. A 2-es rajtszámú volkswagenes egyébként még a verseny előtt elmondta, hogy a 2014-es autó beállításaiból többet át tudtak venni aszfalton, mint murván, ezeket még a shakedown-on is finomhangolta. Mint kiderült, mégsem volt tökéletes a Polo WRC, Latvala a második szakaszt követően az alulkormányozottságra panaszkodott, de saját teljesítményével sem volt elégedett. Ogier, egyébként szintén nem érezte magát tökéletesen autójában.

A dobogó alsó fokát a Volkswagen harmadik versenyzője, Andreas Mikkelsen foglalta el ekkor. A norvég rögtön az elején ráijesztett magára, majd a biztonságra törekedve vissza is vett a tempóból, lemaradása már tizenhat másodperc volt a nap felénél. Őt Kris Meeke, a Citroen pilótája követte szorosan, aki szintén elkövetett egy hibát, a harmadik szakaszon nekicsúszott a padkának.

A legjobb tíz további pozícióiban folyamatosan változott a helyzet, a hat párost tizennyolc másodperc választotta el egymástól a nap felénél. Az ötödik helyen Dani Sordo állt a Hyundai-jal, akit márkatársa, Thierry Neuville követett. Egyikük sem volt elégedett az i20 WRC beállításával. A hetedik pozícióból a kézifékjével küszködő Elfyn Evans várhatta a folytatást, a nyolcadikból az autóját folyamatosan állítgató Hayden Paddon. A legjobb tízet Mads Ostberg és az első szakaszon a felhordás miatt a szalagkorlátnak nekicsúszó Ott Tanak zárta.

Délután természetesen még koszosabb pályák várták a párosokat, így a szakaszok céljában mindenki panaszkodott. Lévén elsőként rajtolt, Ogier-t zavarta mindez a legkevésbé, autója beállításait is jobbnak érezte már, úgyhogy délután egy részsikert sem ajándékozott másnak, és az élen zárta a napot. Ogier a nap végén megjegyezte, rég volt, hogy ennyire keményen kellett nyomnia aszfalton a gázt. Latvala úgy érezte, a levágásoknál veszít sokat, úgy vélte, ott Ogier jobban megy, majd hozzátette, annál, mint ahogyan azt délután tette, nem tud gyorsabban autózni. A finn tíz másodperc hátránnyal kezdheti meg a viadal második napját.

Mikkelsen délután is harmadik időket mutatott fel, így az összetettben is tartja ezt a pozíciót, bár egyszer nekicsúszott a padkának. A norvég fellélegezhetett, miután Meeke a hatodik szakaszon egy kihordásos kanyarban lecsúszott a pályáról. A brit másfél percet hagyott bent, a következő gyorsaságikon pedig további időt vesztett, miután az eset következményeként eltörött egy futóműalkatrész a DS 3 WRC-ben.

A negyedik helyet Sordo kaparintotta meg a nap végére. A spanyol délután a beállítások módosítása után jobban érezte már magát autójában, lemaradása ugyanakkor egy perc az éllovashoz képest. Neuville ott lohol csapattársa nyomában, a belga az ötödik pozíciót foglalja el. A két Hyundai-t az M-Sport pilótái követik Evans és Tanak sorrendben. Utóbbi nem találta a ritmust és a Fiesta beállításait sem érezte túl megfelelőnek. A legjobb tízet Paddon, Ostberg és az élete első World Rally Car-s versenyét teljesítő Lefebvre zárja. Kevin Abbring műszaki gondokkal küzdött délelőtt, a hyundai-os így csak a tizenegyedik, Martin Prokop pedig, aki az egyik szakaszon kétszer is hibázott, tizenkettedik.

Robert Kubica a szakaszeredményei alapján a hetedik helyen állt volna a hatodik szakasz után, de volt egy ötperces büntetése, mivel a shakedown-t követően motort kellett cserélni Fordjában. Az utolsó előtti gyorsaságin aztán lecsúszott a lengyel a szőlőültetvénybe, ahol betörött a kocsi szélvédője. Mivel nem látott jól, megálltak kiszedni az üveget. A kalandokkal öt percet vesztett Kubica.

A WRC 2-es mezőny versengése is izgalmasan alakult. Az értékelést Jan Kopecky vezeti, aki mindegyik szakaszt megnyerte. A Skoda Motorsport pilótáját a peugeot-s Craig Breen követi csaknem másfél perc hátránnyal, majd a Toyota junior versenyzője, Eric Camilli következik egy Ford Fiesta R5-össel. A pontverseny éllovasa, a skodás Esapekka Lappi a második szakaszon kicsúszott és nem tudta folytatni. Nasser Al-Attiyah új szerzeményével, a Fabia R5-tel az első gyorsaságin hibázott, aminek következtében sok időt vesztett a szervizig. A szintén a cseh márkát hajtó Armin Kremer a féltávig a második helyen állt, az ötödik szakaszon azonban műszaki hiba miatt nem tudott elrajtolni.

Az R-GT-s mezőnyben két induló volt, Romain Dumas végig vezetett Francois Delecour előtt, akit differenciálmű problémák hátráltattak, az utolsó szakaszt pedig nem is tudta befejezni, miután elfolyt Porschéjából a víz.

 

Eredmények az 1. nap után:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 1h 19m 13.5s
2. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +9.5s
3. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +34.9s
4. Dani Sordo Hyundai Motorsport i20 WRC +1m 6.8s
5. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +1m 8.7s
6. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +1m 22.1s
7. Ott Tanak M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +1m 27.8s
8. Hayden Paddon Hyundai Motorsport N i20 WRC +1m 31.4s
9. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +1m 35.4s
10. Stephane Lefebvre Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +2m 27.3s

 

Andrew

 

2015. augusztus 21.