Get Adobe Flash player

Deutschland Rallye 2015 - 2. nap

A Deutschland Rallye 2. napja

 

A Deutschland Rally második napján négyféle pálya szerepelt a programban, a párosoknak összesen kilenc szakaszt kellett teljesíteniük, 170 versenykilométer várt rájuk. Délelőtt kétszer, délután csak egyszer volt a penzum része az Arena Panzerplatte, azaz a baumholderi katonai kiképzőközpont három kilométeres közönségcsalogatója, melyet mindkét esetben a több mint negyvenöt kilométeres hírhedt gyorsasági követett a betonos útjaival és a félelmetes hinkelsteinekkel, azaz beton terelőelemekkel. A Panzerplatte az első körben az utolsó szakasz volt, a másodikban azonban a bosenbergi gyorsasági követte még ezt.

A napot az élen álló Sebastien Ogier kezdte a legjobban, jóllehet elmondta, inkább az itiner tökéletesítésére törekedett. A Volkswagen világbajnoka egy kivételével megnyerte az összes szakaszt, a baumholderi hosszú gyorsaságin csaknem hét másodpercet adott a mezőnynek. „Egy nehéz szakasz volt ez, a részidők nélkül nem tudod, hol vagy” – mondta el Ogier, utalva arra, hogy idén a szakaszok teljesítése közben nem kaphatnak információt a párosok a vetélytársak teljesítményéről. „Kicsit óvnod kell az abroncsaidat, egyúttal azonban olyan gyorsan kell menned, ahogyan csak tudsz” – utalt a francia a jelentős gumikopásra, ami miatt az ő Volkswagenjének eleje is mozgott már egy kicsit a cél felé közeledve.

Jari-Matti Latvala hátránya a nap elejihez képest tulajdonképpen a duplájára, 18,5 másodpercre nőtt az öt szakasz alatt. A 2-es rajtszámú Volkswagen pilótája megnyerte a bosenbergi szakaszt – melyen később meg kellett szakítani a rajtoltatást a pályára tévedt szarvasmarhák miatt –, de nem volt elégedett, reggel a kézifékes fordulókkal gyűlt meg a baja a szőlőültetvények között, a katonai kiképzőközpontban pedig túl merevnek bizonyult a Polo WRC futóműve, holott a tesztek során jónak érezte azt a finn.

A német alakulat harmadik autójával zavartalanul autózott a bronzos pozícióban Andreas Mikkelsen. Csapattársai tempóját nem próbálta meg tartani a norvég, a mögötte állókkal szemben azonban némileg növelte előnyét. A Volkswagenek mögött szintén márkatársak csatáztak egymással. A délelőtt folyamán Thierry Neuville megelőzte a másik hyundai-ost, Dani Sordót, a spanyol azonban visszavette a nap felénél a negyedik helyet. Sordónak reggel a visszaváltásokkal gyűlt meg a baja, Neuville pedig a fékekkel küzdött egész délelőtt. A hatodik és hetedik helyen Elfyn Evans és Ott Tanak zárták a délelőttöt. A baumholderi szakaszt követően az M-Sport mindkét pilótája a gumikopásra panaszkodott, Tanaknak azonban volt egy ennél szokatlanabb kalandja is korábban, amikor az egyik belső kamera leesett a helyéről. A pilótát ez megzavarta a koncentrációban és azt is meg kellett akadályoznia, hogy nehogy a fékpedál mögé kerüljön az egység.

Mads Ostberg délelőttje kalandosan alakult, végül azonban maga mögé utasította Hayden Paddont a nap közbeni szerviz előtt. Az első tízet a WRC-s újonc, Stephane Lefebvre zárta ekkor, aki a második közönségcsalogatón második időt autózott.

A nap közbeni szervizben a Volkswagen Motorsport vezetője, Jost Capito kinyilvánította, annak ellenére nincs csapatutasítás, hogy két horrorisztikusan alakult német futam után most már mindenképpen bizonyítani akarnak hazai pályán, amihez eddig adott is minden. „Az egyetlen utasítás, amit adtunk a versenyzőinknek, hogy hozzák haza az autót, a képességeiken belül pedig azt csinálhatják, amire képesek” – mondta el Capito, majd hozzátette, ez az, amit a legnehezebb megvalósítani, de más parancsot nem akarnak, mivel azzal kizökkentenék párosaikat a ritmusból.

Ogier délután ismét a hosszú szakaszra helyezte a hangsúlyt, ahol nem kevesebb, mint tizenöt másodpercet akasztott a mezőny nyakába. A francia megnyerte az utolsó gyorsaságit is, és egy általa tökéletesnek titulált nap után viszonylag nyugodtan várhatja a befejező négy szakaszt. Latvala volt a leggyorsabb a másik két szakaszon – az egyiken elgörbítette az egyik felnijét –, a Panzerplattén is úgy érezte, hogy jól ment, az óra azonban nem ezt mutatta. A két volkswagenes között fél perc fölé kúszott az utolsó nap előtt a különbség.

Andreas Mikkelsen Polo WRC-jében differenciálművet cseréltek nap közben, és időbe telt, hogy a pilóta hozzászokjon az új egységhez, a dolog azonban már a Korzika Rally felkészülését szolgálta. A norvég versenyző mindeközben zavartalanul autózott a harmadik helyen. Sordo autójának beállításain is módosítottak, a spanyol így jobban érezte magát Hyundai-ában délután, és tíz másodperc előnyt épített ki Neuville előtt, akinek szintén változtattak az autóján. Evans, aki a két pótkerék miatt nem érezte jónak autója egyensúlyát, a délután folyamán meg tudta tartani helyét, nem úgy csapattársa. Tanak előbb megütötte az egyik kerekét, majd lecsúszott az útról, lefulladt a motor, az önindító pedig nem volt hajlandó életre kelteni azt. Ostberg, aki szintén elkövetett apróbb hibákat, ezzel meg tudta előzni az észtet. A kilencedik pozíciót elfoglaló Paddont turbóproblémák hátráltatták. Lefebvre továbbra is tartja a pontszerző helyet, a tizenegyedik pozícióban álló Kevin Abbring viszont folyamatos műszaki hibákkal küzd. A holland versenyzőnek délelőtt és délután is elment a szervó Hyundai-ában. A fordos Martin Prokop sem volt szerencsésebb, neki előbb eltörött egy féltengely, majd defektet kapott.

Robert Kubica nem tudta teljesíteni a napot, a lengyel délelőtt a baumholderi szakaszon kiütötte a bal hátsó futóművet Fordja alól.

A WRC 2-es kategóriában tovább folytatódik a Skoda uralom, az előző napi balesete után a versenybe visszaálló Esapekka Lappi nyerte a szakaszok nagy részét, a többin pedig Jan Kopecky érte el a legjobb időt. Kopecky négy perc előnnyel vezeti az értékelést, mögé Eric Camilli jött fel a második helyre egy Ford Fiesta R5-össel, harmadikként pedig a Citroen DS3 RRC-t hajtó Quentin Giordano várhatja a folytatást. Craig Breen defektet kapott, csaknem négy percet vesztett, és visszacsúszott a kategória hatodik helyére.

Az R-GT mezőnyben Romain Dumas ismét egyedül maradt, mivel Francois Delecour lecsúszott az útról a hosszú baumholderi szakasz első teljesítése során és nem tudta folytatni a versenyt. Dumas Porschéje az RC2-es élmezőnnyel nem tudja felvenni a versenyt, de annak a kategóriának az első felével versenyez, sokáig közvetlenül Nasser Al-Attiyah mögött állt.

 

Eredmények a 2. nap után:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 2h 55m 42.5s
2. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +33.8s
3. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +1m 47.5s
4. Dani Sordo Hyundai Motorsport i20 WRC +2m 14.3s
5. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +2m 23.8s
6. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +2m 53.5s
7. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +2m 56.7s
8. Ott Tanak M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +4m 10.7s
9. Hayden Paddon Hyundai Motorsport N i20 WRC +4m 34.6s
10. Stephane Lefebvre Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +4m 43.3s

 

Andrew

 

2015. augusztus 22.