Get Adobe Flash player

Deutschland Rallye 2015 - 3. nap

A Deutschland Rallye 3. napja

 

A rali világbajnokság német fordulójának utolsó napján 67 kilométer várt a mezőnyre, két szakaszt kellett a párosoknak teljesíteni kétszer-kétszer.

A nap nem ígért túl nagy izgalmakat az élmezőnyben, hiszen tisztes időkülönbségek alakultak ki a párosok között a korábbiakban. A tekintetek leginkább a Volkswagenekre irányultak, hiszen a német csapat a sikersztorija közepette az eddigi két hazai versenyét egyaránt elbukta, most viszont úgy indulhattak neki az utolsó négy szakasznak, hogy ott állt a képzeletbeli dobogó fokain a három Polo WRC.

Sebastien Ogier óvatosan kezdte a befejező napot, az utolsó előtti szakasz megnyerte aztán, a Power Stage-en viszont a szokásával ellentétben nem villantott. A francia bónuszpontoknak ugyan nem, a futamgyőzelemnek azonban örülhetett. „Egy nagy megkönnyebbülés ez. Egész hétvégén megvolt a nyomás a győzelem megszerzése miatt, de végül megcsináltuk, egy 1-2-3-at értünk el. Most már nagyon közel vagyok a harmadik címemhez. Nagyon-nagyon boldog vagyok. Nagyon élvezetes volt a verseny. Jó munka volt mindenkitől!” – hangzottak a megkönnyebbült Ogier szavai, aki harmincadik világbajnoki futamgyőzelmével beérte az örökranglista második helyén álló Marcus Grönholmot.

A csapattárs Jari-Matti Latvala két gyorsaságit nyert, köztük a Power Stage-et is. A finn a dhrontali szakaszt követően elmondta, tudja már, miért hibázott egy évvel ezelőtt a győzelem kapujában: „Túl gyorsra írtam az itinert, túl gyorsan vezettem. Minden nap tanul az ember.” A csapat örömét Andreas Mikkelsen tette teljessé, aki kiegyensúlyozott autózást bemutatva érkezett a harmadik helyre. A Volkswagen Motorsport teljesítményét mutatja, hogy a hétvége folyamán mindössze egy olyan szakasz volt, amit nem az egyik Polo WRC nyert. Ezzel az eredménnyel mind Ogier, mind a Volkswagen Motorsport karnyújtásnyira került az újabb világbajnoki címhez, ezeket már a következő fordulón, Ausztráliában bebiztosíthatják.

Dani Sordo megpróbálkozott a lehetetlennel, de csaknem félperces nap eleji hátrányát csak a felére tudta lefaragni Mikkelsennel szemben. A spanyol a Power Stage-en elért második idejének köszönhetően egy további ponttal vigasztalódhatott. A csapattárs Thierry Neuville, akinek i20 WRC-je volt az egyetlen a hétvége folyamán, melyen nem fordult elő semmilyen műszaki hiba, végzett az ötödik helyen. A hyundai-osok egyébként csapatutasítás alatt versenyeztek már, a megszerzett pontoknak köszönhetően pedig meg is előzték a Citroent a gyártói bajnokságban.

A Deutschland Rallye hatodik helyére Elfyn Evans érkezett. Az M-Sport pilótája reggel futott egy legjobb időt, ő volt az egyetlen tehát, aki a verseny során el tudott csenni egy részsikert a volkswagenesek orra elől. A brit versenyzőnek előző reggel volt egy második ideje, így elmondta, meg kell érteniük, miért küszködnek, amikor a hőmérséklet elkezd emelkedni. Mads Ostberg Evans mögött három másodperc hátránnyal vágott neki a napnak, de fékproblémákkal szembesült, ráadásul több hibát is elkövetett. A Citroen Racing versenyzőjének így nem volt esélye előrelépni. A norvégot Ott Tanak követte, aki csapattársához hasonlóan arról beszélt a célban, hogy fejlődniük kell a jobb aszfaltos eredmények érdekében. Kilencedikként látta meg a célt Hayden Paddon, aki a nem túl nagy aszfaltos tapasztalatai miatt jó leckének tartotta a versenyt, amiből sokat tudott tanulni. Az utolsó pontot a WRC debütáns Stephane Lefebvre csípte meg.

A tizenegyedik helyen Kevin Abbring végzett, akit a Power Stage-en második időt autózó Kris Meeke követett. Martin Prokop a nap első szakaszán két defektet is begyűjtött, de csak egy pótkerék volt nála, így a futam feladására kényszerült.

A Volkswagen konszern örömét a Skoda tette teljessé, hiszen a konszerntárshoz hasonló domináns teljesítményt nyújtott a márka a WRC 2-ben. Ebben a kategóriában mindössze két olyan szakasz volt, amit nem egy Fabia R5 nyert. A nagy időkülönbségek miatt nem volt kilátás nagy izgalmakra a nap megkezdése előtt. Az értékelést a versenyt végig vezető Jan Kopecky nyerte több mint négy perc előnnyel. Másodikként Eric Camilli állhatott fel a céldobogóra Ford Fiesta R5-ösével, őt két perc lemaradással Quentin Giordano követte egy Citroen DS3 RRC-vel. Nasser Al-Attiyah a negyedik helyért járó pontokkal visszavette a vezetést a bajnokságban.

A WRC 3-ban egyetlen induló volt, Andrea Crugnola sikeresen célba vitte Renault Clio R3T-jét. A Ford Fiesta R2-esekkel futó Drive DMACK Fiesta Trophy-ban Ghislain De Mevius győzött Mats Van Den Brand és Max Vatanen előtt. A két R-GT-s Porsche közül csak Romain Dumas tudta teljesíteni a teljes versenytávot, Francois Delecour azonban vasárnap is visszaállt, így meglátta a célt.

 

A verseny végeredménye:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 3h 35m 49.5s
2. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +23s
3. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +1m 56.6s
4. Dani Sordo Hyundai Motorsport i20 WRC +2m 9.3s
5. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +2m 33.8s
6. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +2m 52.1s
7. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +3m 12.5s
8. Ott Tanak M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +4m 26.6s
9. Hayden Paddon Hyundai Motorsport N i20 WRC +4m 46.8s
10. Stephane Lefebvre Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +4m 54.5s 

 

Andrew

 

2015. augusztus 22.