Get Adobe Flash player

Műszaki adatok: Ford Fiesta RRC

A Ford Fiesta Regional Rally Car (RRC) a Ford Fiesta RS WRC-nek egy variánsa – annak az autónak, mely a világbajnoki bemutatkozó futamán megszerezte mindhárom dobogós helyezést.

A Fiesta RRC és a Fiesta RS WRC egyazon alapokon nyugszik, az RRC 30 milliméteres turbószűkítője és aerodinamikai módosításai biztosítják, hogy a kocsi megfeleljen a regionális bajnokságok szabályainak. Az autó a WRC egy változata, egy alkatrész kit biztosítja azt, hogy hat óra leforgása alatt átépíthető legyen WRC-vé.

A Ford Fiesta RRC megfelel az FIA regionális ralibajnokságokra vonatkozó szabályzatának, tehát az ügyfelek autójukkal a világ minden részén indulhatnak raliversenyeken.

A Fiesta RRC bemutatásával a Ford és az M-Sport a raliversenyzők részére immár teljes „lehetőségek létráját” biztosít, hogy eljuthassanak a nemzeti bajnokságoktól egészen a csúcsig, a WRC-ig.

 

Műszaki adatok


Motor: elöl keresztben elhelyezett, Pipo fejlesztésű Ford GTDi 1,6 literes, soros, négyhengeres, 16 szelepes benzinmotor, Garrett turbófeltöltő (az FIA által megszabott 30 mm-es szűkítővel* ellátva), közvetlen befecskendezés, Cosworth motorfelügyelet, intercooler, katalizátor, RRC specifikációjú lendkerék

Hengerek száma: 4

Szelepek száma: 16

Furat: 83 mm

Löket: 73,9 mm

Hengerűrtartalom: 1599 cm3

Forgatónyomaték: 360 Nm (fordulatszám: 4750 1/min)

 

Tengelykapcsoló: AP Racing

 

Erőátvitel: állandó négykerékhajtás, M-Sport/Xtrac 6 sebességes kézi kapcsolású szekvenciális váltó, mechanikus első és hátsó differenciálmű, kézifékhasználatkor leoldó hátsó hajtás

 

Felfüggesztés: elöl-hátul McPherson rendszerű felfüggesztés, Reiger külső tartályos lengéscsillapítók, állítható be- és kirugózás, gépi megmunkálású alumínium kerékagyak, minden irányban állítható acél lengőkarok, elöl-hátul stabilizátor

 

Fékek:

Aszfalt (első): 355 mm-es belső hűtésű Brembo féktárcsák, 4 dugattyús Brembo monoblokk féknyergek

Aszfalt (hátsó): 300 mm-es belső hűtésű Brembo féktárcsák, 4 dugattyús Brembo monoblokk féknyergek

Murva (első-hátsó): 300 mm-es belső hűtésű Brembo féktárcsák, 4 dugattyús Brembo monoblokk féknyergek

Hidraulikus kézifék

 

Kormányzás: rásegítéses fogasléces kormánymű (áttétel: 12:1), 1,5 fordulat ütközéstől ütközésig

 

Kerekek:

Aszfalt: az RRC súlyra vonatkozó előírásainak megfelelő 8x18 collos felnik, 650 mm átmérőjű gumik

Murva: 7x15 collos (alumínium) felnik, 650 mm átmérőjű gumik

 

Karosszéria: önhordó karosszéria, egyedi, kompozit sárvédőelemek, T45-ös acélból készült, hegesztett biztonsági bukókeret. RRC hátsó szárny* és első lökhárító és intercooler csatorna*

 

Elektronika: Cosworth, teljes körű adatgyűjtés és diagnosztika

 

Üzemanyagtartály: FIA FT3.5 üzemanyagtartály középre beépítve, 80 literes térfogat

 

Méretek:

Hossz: 3958 mm

Szélesség: 1820 mm

Tengelytáv: 2489 mm

 

Súly: 1200 kg (FIA minimum súly)

 

*WRC-vé alakításkor az alkatrészek cseréje történik


Andrew