Get Adobe Flash player

Hírek: Ford Fiesta WRC 2017 - Ogier csaknem feladta

 

Ogier csaknem feladta

Sebastien Ogier elismerte, közel állt ahhoz, hogy feladja a Török Rally-t.

A világbajnok Ford Fiesta WRC-jének jobb első felfüggesztése egy kemény landolást követően sérült meg a verseny szombati napjának második szakaszán, éppen azt követően, amikor átvette a vezetést, miután a rivális Thierry Neuville kiállni kényszerült.

Ogier és navigátora, Julien Ingrassia némi időveszteséggel ugyan, de teljesítette a különpróbát, majd nekiálltak megjavítani az autót, hogy folytatni tudják a versenyt. Ez sikerült is, és hat perc késéssel ugyan, de ott álltak a következő gyorsasági rajtjában, amin aztán bámulatos módon mindenki másnál gyorsabban mentek át, holott a lengőkart egy kábelkötöző tartotta a helyén.

„Tisztán balszerencse volt, ami történt velem” – mesélte Ogier az esetet követően. „Visszavettem már, és nem is nyomtam Neuville kiesését követően. Aztán egy kis bukkanón jöttem át, elugrattunk, és valamin landoltunk – úgy gondolom, egy lyuk volt ez. Egy hatalmas becsapódás történt a jobb elején. Ez eltörte a lengőkart, szerencsére azonban két kilométert kellett csak mennünk a célig. Amikor dolgoztunk rajta, nem volt egyszerű, és nagyon közel álltam hozzá, hogy feladjam, amikor nem tudtuk betenni az új alkatrészt.”

Végül sikerült beszerelnie Ogier-nek az új lengőkart, de a közel elhelyezkedő kartervédő miatt nem lehetett betenni az egyik csavart. Ez arra kényszerítette, hogy kábelkötözőt használjon. Ahogyan a lengőkar behelyezésén dolgozott, a féltengely ráadásul kijött a házból, Ogier pedig attól tartott, hogy nem tudja visszatenni azt, így hátsókerékhajtással lesz kénytelen folytatni. „Hiányzott egy alkatrész. Nem vártam volna, hogy négykerékhajtásunk lesz, de megcsináltuk” – mondta a szervizparkban. „Sajnos késtünk a következő szakaszról, de megkönnyebbülés, hogy itt vagyunk és tudjuk, nem a semmiért küzdöttünk.”

A párost a szerelés során M-Sportos csapattársai, Elfyn Evans és Dan Barritt, valamint a veterán Henning Solberg tanácsokkal segítették, fizikai segítséget ugyanakkor nem adhattak a szabályok miatt. Evans-ék telefonon a csapattal is kapcsolatban voltak, akik ezen a módon próbáltak világbajnokuk segítségére lenni. Az alakulat vezetője, Malcolm Wilson elmondta, elképedt azon, amit versenyzői tettek. „Amikor kijön a féltengely, nagyon-nagyon nehéz visszatenni” – magyarázta. „Elképesztő volt, amit csináltak, egyszerűen hihetetlen. Olyan időt menni, amit mentek a következő szakaszon, nyilván volt valamennyi hajtás a keréken, de nem lehetett tökéletes. Ez az, amiért Seb és Julien világbajnokok.”

Az M-Sport szerelői a szervizben harminc perc alatt a motor kivételével mindent kicseréltek az autó elején, elővigyázatosságból még a sebességváltót is, hátha problémát okozott a sérült féltengely az első differenciálműben.

A tevékenységbe Evans szerelői is besegítettek, akinek így muszáj volt a saját autóján dolgoznia. Lévén a versenyzők között a legjobb szerelő, nem okozott számára problémát ez, úgy, ahogy volt, az autója alá feküdt, ugyanis neki is ki kellett cserélnie egy lengőkart, Barritt pedig a futóművön állított. „Jól kellett, hogy berakjam a lengőkart, máskülönben kiesett volna már” – jegyezte meg a wales-i pilóta két további szakasz teljesítését követően.

Sok hűhó – a majdnem – semmiért

Az előzőleg összeszedett egyperces büntetés miatt Ogier visszacsúszott a negyedik helyre, hátránya negyvenhat másodperc volt az élen álló Andreas Mikkelsennel szemben a délutáni kör előtt.

Ennek a francia egy tökéletes állapotba hozott autóval vágott neki, és az első szakaszon egy bizonyos pontján virtuálisan már a második helyen volt, amikor érthetetlen módon lecsúszott az útról. „Nehéz volt elfogadni” – kezdte magyarázatát Ogier. „Egy lassú kanyarban követtem el ezt az ostoba hibát. Az egyetlen magyarázat, amivel rendelkezem, hogy nem működött az agyam egy rövid ideig. Gondban vagyok még mindig, hogy megértsem a hibát, amit elkövettem.

Talán az energia, amit délelőtt felhasználtam, járult hozzá a tiszta fej egy bizonyos fokú hiányához, a lényeg azonban, hogy két nagyon szűk kanyar között nem vettem figyelembe Julien itinerinformációit, túl későn fékeztem, és belecsúsztunk egy fába öt kilométer/órás sebességgel. Az esetek kilencvenkilenc százalékában nem számított volna ez egyáltalán, a talaj azonban nagyon puha volt, emiatt az autó belesüllyedt, amint megpróbáltam továbbmenni. Lehetetlen volt haladásra bírni. Azok után az erőfeszítések után, amit délelőtt beletettünk, hogy versenyben maradjunk, ez volt az egyik legfrusztrálóbb kiesés, amit valaha is átéltem.”

Már csak azért is bosszantó lehet a dolog Ogier és az M-Sport számára, mert Mikkelsen is bajba került a kérdéses szakaszon, és onnantól kezdve rengeteg időt vesztett az esti szervizig.

Evans vasárnap is Ogier segítségére sietett, öt perccel korábban jelentkezett az egyik időellenőrzőben, ezzel a csapattárs pontszerző helyen találta magát. Ogier a Power Stage-en Neuville mögött másodikként végzett, így a hétvége folyamán ugyanannyi egységet szerzett. A huszonhárom pontos hátrány ledolgozása három futam alatt azonban nem tűnik egyszerű feladatnak, ráadásul az újabb győzelmével a második helyre felkapaszkodó Ott Tanak bombaformában vezet mostanában.

„Nem hagyjuk azonban magunkat, amilyen keményen tudunk, küzdeni fogunk a végéig, hogy életben tartsuk az esélyeinket” – mondta Ogier a frusztráló hétvégét követően.

 

Andrew

 

2018. szeptember 23.