Get Adobe Flash player

Hírek: Ford Fiesta WRC 2017 - Így készült Greensmith a WRC-s bemutatkozásra

 

Így készült Greensmith a WRC-s bemutatkozásra

Gus Greensmith a 2019-es Portugál Rally-n debütál a csúcskategóriában, a huszonkét esztendős brit versenyző egy Ford Fiesta World Rally Car volánja mögött várhatja a futam rajtját. A WRC 2 Pro sorozatot vezető pilóta a wrc.com-nak mesélt a felkészülésről.


„Miután kiszálltam az M-Sport pompás Fiesta WRC-jéből a portugáliai tesztszakaszon történt első futásom után, fájt egy kicsit a fejem. Olyan gyorsan történnek a dolgok, minden uncia agykapacitást igénybe vesz, hogy ki lehessen számolni, mi történik.

Elég jól emlékeztem erre az első, novemberi tesztemről. Úgy éreztem, mintha egy másik világban lennék.

A múlt héten a délelőtt közepére megváltoztak a dolgok. Egyre kényelmesebben éreztem magam. 11 órára már azon a ponton voltam, amit a nap végére reméltem volna. Feszegettem a határokat, és aztán kis módosításokat csináltam, hogy tisztább legyen a vezetésem, hogy további munkát lehessen végezni délután.

Amikor egy R5-ös autót vezetsz, egy eléggé fizikális vezetési stílust veszel fel. Ahhoz, hogy a legtöbbet hozd ki bármelyik R5-ös autóból, dolgoznod kell vele, és csináltatnod vele azt, amit akarsz, hogy csináljon.

Egy World Rally Car-ral időt vesz igénybe, hogy megértsd, ott az autó, hogy megtegye a munkát érted. Próbáld meg úgy vezetni, mint egy R5-ös autót, próbáld meg erőltetni, és nem reagál olyan jól. Egyenesebben, simábban kell vezetned. Sokkal kevésbé függ a fizikális erőfeszítéstől és beavatkozástól. Meg kell változtatnod azt a módot, ahogyan a vezetésről gondolkodsz.

A puszta sebesség egy olyan dolog, amire relatíve gyorsan ráéreztem. Az aero és a differenciálművek veled dolgoznak, az autó magabiztosságot ébreszt, és hihetetlen visszacsatolást ad. A sebesség elég normálissá válik.

A teszt délutánját azzal töltöttem, hogy végigdolgoztam a diffi opciók telkes skáláját. A csapatnak és nekem jó ötletünk volt, hogy mit keresek, de hasznos volt végigmenni mindenen és kipróbálni mindenféle beállítást.

Elfyn és Teemu ugyanezen a helyen tesztelt az előző három napon, úgyhogy az, hogy megvoltak az adatok az autóban töltött idejükről, igazán hasznos volt. A nap végére kétszázötven kilométert vezettem. És élveztem mindegyiket.

A Fiesta WRC a kétség árnya nélkül is a legjobb képességekkel rendelkező autó, amit valaha is vezettem. Ez a leggyorsabb raliautó, amit valaha is készítettek, és az, hogy meglegyen az esély ezzel az autóval versenyezni, egy olyan dolog, amiről nagyon régóta álmodtam.

A prioritás az, hogy jól érezzem magam, egy olyan alkalom ez, ami lehet, hogy sosem jön el ismét. Nincsenek elvárásaim vagy céljaim, csak az, hogy jól érezzem magam.

Mindig is egy végtelenül versenyszellemű ember voltam, aki elég sok célt tűz ki az élete során, ezúttal azonban nem teszek így. Hogy ebbe a helyzetbe kerültünk, túl sok ember – beleértve magamat is – dolgozott igencsak keményen, hogy eldobjuk ezt egy árokba az első napon.

A portugál egy olyan verseny, amit igazán élvezek, és egy olyan esemény, ahol kényelmesen érzem magamat. Sajnálatos, hogy új szakaszaink vannak az első napon, szép lett volna valami olyan helyre menni, ahol voltam már korábban – ez segített volna az itinerben. Ismerem azonban a hétvége során használatos utakat elég jól.

Az idő elrepült a teszt óta. Az M-Sportnál voltam, hogy megértsem, mit tudok csinálni az autóval és hogyan tudok rajta dolgozni, valamint a pilótatréner Rob Wilsonnal töltöttem a napot. Közben a szervezők által küldött szakaszvideókat nézem megállás nélkül.

Most? Alig várom, hogy menjünk.”

 

Fotó: MondegoSport

 

Andrew

 

2019. május 31.