Get Adobe Flash player

Ausztrál Rally 2015 - 1. nap

Az Ausztrál Rally 1. napja

 

A rali világbajnokság tízedik, Ausztráliában megrendezésre kerülő fordulójának első napján 125 versenykilométer várta a mezőnyt, négy szakaszt jelöltek ki a szervezők, ezt kétszer teljesítették a párosok.

A futamot kisebb meglepetésre a Hyundai második számú alakulatához „száműzött” Dani Sordo kezdte a legjobban, a spanyol megnyerte az első három szakaszt, amivel hét másodperc előnyre tett szert. A délelőtti utolsó gyorsasági aztán nem sikerült ilyen jól Sordónak, problémája volt a visszaváltással, le is fulladt egy hajtűkanyarban, amivel visszacsúszott a második helyre. A DS 3 WRC-vel versenyző Kris Meeke a rajtpozíciójából adódóan szintén tiszta nyomban autózhatott, legjobbnak bizonyult a negyedik szakaszon, amivel át is vette a vezetést.

A Sordo helyére a Hyundai elsőszámú csapatába erre a versenyre előléptetett Hayden Paddon egy második szakaszidő kivételével nem mutatott kivételes formát, összességében azonban jól teljesített, így a nap felénél harmadikként várhatta a folytatást. Őt Andreas Mikkelsen, Jari-Matti Latvala és Sebastien Ogier követte. A volkswageneseket a rajtpozíciójukból adódó pályatisztítói szerepkör hátráltatta, ugyanakkor Ogier is mindössze tizenkét másodpercre volt ekkor Meeke-től. A hetedik és nyolcadik pozícióból az egyszer lefulladó Ott Tannak, valamint a Meeke-hez hasonlóan a vártál nagyobb gumikopással küszködő Thierry Neuville várhatta a folytatást további nyolc szekundum lemaradással. Az állás tehát igencsak szoros volt. A Mads Ostberg helyett beugró Stephane Lefebvre viszont több mint egy perc hátrányban volt már, Elfyn Evans pedig egy defekt miatt került messze az élbolytól.

A második körben egyöntetűen jobban érezték magukat a versenyzők, ami egyrészt azoknak a módosításoknak volt köszönhető, amiket a szervizparkban végeztek az autók beállításain, másrészt pedig letakarított pályákon autózhattak. Igaz, a nyomok mellé kiszórt laza rétegen elég sok időt lehetett veszteni, ráadásul a nap vége felé a felvert por is okozott némi problémát. A délután egyértelműen Latvaláé volt, aki három legjobb idővel és egy másodikkal az élre tornázta magát. A finn az utolsó szakaszon vesztett egy kicsit a viseletes hátsó abroncsai miatt. Meeke saját magára figyelt csak, neki a hibamentes célba érésre, a Citroen Racingnek pedig pontokra van szüksége, úgyhogy nem forszírozta a tempót a brit. Mindazonáltal mindössze két másodperc a lemaradása a nap végén az éllovashoz képest.

A Latvaláéhoz hasonló előretörést mutatott be a csapattárs Ogier is. A világbajnokság legnagyobb várományosa megnyerte az utolsó gyorsaságit, a szombati napot pedig nem egész öt szekundum hátránnyal a harmadik helyről kezdheti. A francia a nap végén elmondta, a határon autózott, de mégis úgy érzi, sok időt vesztett, a végén pedig egy erőátviteli probléma is hátráltatta. Mikkelsen megtartotta a negyedik pozíciót, bár úgy vélte, olyan a Polo WRC-je, mint egy kígyó. A kocsi kontrollálhatatlanul ment össze-vissza, így a norvég műszaki hibára gyanakodott.

A Volkswagenekkel ellentétes utat jártak be délután a Hyundai-ok. Sordo legjobb szakaszeredménye egy negyedik, Paddoné pedig egy ötödik idő volt, előbb a napot az ötödik, utóbbi a hatodik helyen zárta. Paddon egyébként az i20 WRC irányíthatóságára panaszkodott, a kocsi nem akart befordulni a jobbos kanyarokba. A tabellán a csapattárs Neuville következik. A belga délutánra változtatott az itinerén és a kocsi beállításain is, előbbi bejött, utóbbi nem igazán. Tanak délután bemutatott egy megforgást, majd a differenciálművekre panaszkodott, úgyhogy hetedikként zárta a napot. Az észtet a csapattárs Evans, valamin a szintén fordos Lorenzo Bertelli követi, utóbbinak a kézifékkel akadtak gondjai. Lefebvre nem tudta teljesíteni a napot, az utolsó szakaszon kiszakadt autójának egyik kereke.

A WRC 2-es mezőnyt Nasser Al-Attiyah uralja. A katari, aki logisztikai okokból ezúttal visszaült a régebbi technikába, a Ford Fiesta RRC-be, egy kivételével az összes szakaszon a leggyorsabbnak bizonyult, és ötven másodperces előnyre tett szert a hasonló típusú versenygépet irányító Yuriy Protasovval szemben. A dobogó harmadik fokán is egy Fiesta RRC áll jelenleg, Abdulaziz Al-Kuwari fél perc lemaradással követi Protasovot.

 

Eredmények az 1. nap után:

1. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC 1h 15m 29.1s
2. Kris Meeke Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +2s
3. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC +4.6s
4. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +12.9s
5. Dani Sordo Hyundai Motorsport N i20 WRC +15.9s
6. Hayden Paddon Hyundai Motorsport i20 WRC +25.5s
7. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +37.2s
8. Ott Tanak M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +40.2s
9. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +2m 21.8s
10. Lorenzo Bertelli FWRT SRL Ford Fiesta RS WRC +3m 37.9s

 

Andrew

 

2015. szeptember 11.