Get Adobe Flash player

Ausztrál Rally 2015 - 2. nap

Az Ausztrál Rally 2. napja

 

Az Ausztrál Rally középső napján négy szakasz szerepelt csupán a programban, ez azonban ne tévesszen meg senkit! Egy nyolc kilométeres különpróba mellett egy ötvenegy kilométer hosszú gyorsasági várt a mezőnyre, ezeken kétszer kellett végigautózni. A rövidebben másodjára ráadásul sötétben már, amire nem volt még példa az ausztrál viadal történetében.

Mivel a rali világbajnokság pontversenyének állása szerint rajtolt a mezőny ezen a napon is, a péntekihez hasonlóan a volkswageneseknek jutott a pályatakarítók hálátlan szerepe, akiknek valamennyire besegített a versenybe visszaálló Stephane Lefebvre is. Ezt kihasználta az egyedüliként lágy abroncsokon futó Kris Meeke, és bár csak egy negyedik és egy ötödik időt mutatott fel, a nap felénél az élen találta magát a DS 3 WRC pilótája. Meeke ugyanakkor elmondta, nem elégedett a gumiválasztásával, sokkal nagyobb előnyre kellett volna szert tennie, de azt is hozzátette, továbbra is a saját tempóját futja.

Jari-Matti Latvala visszacsúszott a második helyre, bár lemaradása alig volt több mint két másodperc a szervizbe érkezve. Andreas Mikkelsen a hosszú szakaszon Sebastien Ogier elé került, a francia versenyző ezt követően azonban visszaelőzte a norvégot. Hayden Paddon az előző este módosíttatott a Hyundai beállításain, kicserélték a meghibásodott differenciálművet, ennek köszönhetően magabiztosabban tudta kezelni a kocsit, a kemény gumikat választva pedig megnyerte mindkét délelőtti gyorsaságit, amivel egy helyet előrelépett az összetettben. A nap felénél tíz másodpercen belül volt az új-zélandi Meeke-hez képest. Paddonhoz hasonlóan Ott Tanak is jobban érezte magát ezen a délelőttön az autójában, mint az előző napon, miután első differenciálművet cserélt az M-Sport. Az észt egy harmadik és egy második időt tudott felmutatni, az összetettben pedig két helyet előrelépve hatodikként várhatta a folytatást. Dani Sordo ellenben két helyet csúszott vissza. A spanyol i20 WRC-jén elment a hátsó fék, de az erőforrással is akadt némi problémája. A legjobb tízet Thierry Neuville, Elfyn Evans és Nasser Al-Attiyah zárta ekkor. Al-Attiyah Lorenzo Bertelli motorhibából adódó kiesésének köszönhetően lépett elő pontszerző helyre.

A nap hasonlóan alakult, mint a péntek. Délelőtt a rajtpozícióból adódóan nem tudtak szakaszt nyerni a Volkswagenek, délután viszont ők uralták mindegyik gyorsaságit, jóllehet azok rettentően csúsztak továbbra is, valamint az utolsó különpróbán – ahol ezúttal ötperces időközökkel rajtoltak az autók – gondot okozott a nagy por is a hátrébb indulóknak.

Délután Ogier megnyerte a hosszú szakaszt, amivel maga mögé utasította Latvalát, majd az utolsón is a leggyorsabbnak bizonyult, így - ha csak háromtized másodperccel is, de – megelőzte, a por miatt időt vesztő Meeke-t is. A Citroen Racing versenyzőjét 2,3 szekundummal követi Latvala, a záró napon tehát izgalmas küzdelemre van kilátás, amibe akár még az Ogier-től kilenc másodperc lemaradással következő Mikkelsen is beleszólhat. Latvala egyébként saját bevallása szerint nem igazán találta a ritmust délután, Mikkelsennek pedig egy ugrató után becsúszott a baseball sapkája a pedálboxhoz, majd a Polo lámpái vertek túl alacsonyan a sötétben megrendezett szakaszon.

Az ötödik helyen várhatja a zárónapot Paddon, nála váltógondok jelentkeztek és a gumijai is elkoptak a hosszú szakasz végére. Tanaknál, aki délelőtt elég sok módosítást végzett az itinerében, szintén kezdtek elfogyni az abroncsok, ami miatt visszavett a tempóból az észt. Neuville a sötétben megelőzte Sordót, a szakaszt viszont ostobaságnak és veszélyesnek minősítette. A kilencedik és a tízedik pozícióban ugyanakkor nem történt változást, azokat Evans, valamint Al-Attiyah foglalja el.

A WRC 2-t továbbra is a Ford Fiesta RRC-k uralják. Nasser Al-Attiyah őrzi vezető helyét, bár a délelőtti szakaszok nem alakultak zökkenőmentesen a katari pilóta számára. Előbb a motor kezdett el rakoncátlankodni, majd a négykerékhajtás is elment a Fordból, így Al-Attiyah ötven másodperces előnye egycsapásra elolvadt. Délutánra rendbe hozták a szerelők a kocsit, megnyerte a listavezető mindkét szakaszt, és tizennégy szekundumos előnnyel várhatja a befejező napot. A kategória második és harmadik helyén sem történt változás, Yuriy Protasovot több mint egy perc lemaradással követi Abdulaziz Al-Kuwari. Reggel mindkettejüket a pályára tévedt tehenek akadályozták.

 

Eredmények a 2. nap után:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 2h 20m 51.8s
2. Kris Meeke Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +0.3s
3. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +2.6s
4. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +9.1s
5. Hayden Paddon Hyundai Motorsport i20 WRC +19.4s
6. Ott Tanak M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +39.1s
7. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +1m 03.9s
8. Dani Sordo Hyundai Motorsport N i20 WRC +1m 10.2s
9. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +3m 15.1s
10. Nasser Al-Attiyah Ford Fiesta RRC +8m 30.4s

 

Andrew

 

2015. szeptember 12.