Get Adobe Flash player

Ciprus Rally 2015 - 2. nap

A Ciprus Rally 2. napja

 

A Ciprus Rally befejező napján négyfajta szakasz szerepelt a programban, ezek rajtjához kétszer kellett odaállni a párosoknak, akik összesen 95 versenykilométert teljesítettek.

Az Európa-bajnoki értékelésben a magabiztos, több mint két perces előnnyel vezető Kajetan Kajetanowicz nem dőlt hátra, nehogy kiessen a ritmusból, és az első három szakaszon nem is talált legyőzőre annak ellenére, hogy a helyenként gyors részekre nem volt ideális a Ford rövid váltóáttétele. A délelőtti kör utolsó gyorsaságiján aztán problémái akadtak a lengyelnek a Fiesta R5 kormányszervójával, miután nekiment egy méretes kőnek, de Alexey Lukyanukkal szemben, aki az előző napot szinte teljes egészében rásegítés nélkül teljesítette, az ECU háromszori reset-elése után feléledt az egység. Kajto, aki mindezt menet közben oldotta meg, a nap első felében további egy perccel hizlalta előnyét Bruno Magalhessel szemben.

A portugál pilóta kicsit puhának érezte Peugeot 208 T16 hátulját, a nagyobb problémája azonban az volt, hogy ömlött a kocsiba a por, ami leginkább akkor jelentkezett, amikor nem ment a fűtés. Magalhaes nem véletlenül tapasztalta ezt ki, volt, amikor fűtéssel autózott, no nem azért, mert fázott, hanem hogy megpróbálja a motor hőmérsékletét alacsonyan tartani, amit egyébként előző nap újra is programoztak éppen emiatt a gond miatt.

Robert Consani rögtön a nap elején megelőzte Jaromir Tarabust. A citroenes az egyik szakaszon elhagyta a szélvédőről a GPS nyomonkövetőt, skodás vetélytársa pedig elkövetett néhány hibát, köztük egy hajmeresztőt is. Lukyanuk Fiestájában sikerült az előző este megreparálni a szervót, az orosz versenyző így újult erővel vágott neki a szakaszoknak. Karjai természetesen fáradtak voltak, de a meleg, valamint a törött hátsó stabilizátor ellenére három helyet előrelépve ötödikként várhatta a befejezést. Őt Christos Demosthenous és Botka Dávid követte.

Kajetanowicz délután, az utolsó négy gyorsaságin is a legjobbnak bizonyult, négy és fél perces előnyével megérdemelten kasszírozta be a győzelemért járó pontokat, valamint a napi teljesítményért járó maximális számú bónuszegységet is. A lengyel ezzel nagy lépést tett az Európa-bajnoki cím felé, a Gravel Master, azaz a Murvamesteri címet pedig el is hódította már. A pódium második fokára Magalhaes állhatott annak ellenére, hogy megtörte kicsit autója elejét. Consani az utolsó szakaszon kapott egy defektet, a dobogós helyezése azonban nem forgott veszélyben.

Negyedikként Tarabus végzett, akit az ezen a versenyen a poklok poklát megjárt Lukyanuk követett. Nem volt elég az előző napi szervóhiba, majd a délelőtti stabilizátor probléma, délután a stabilizátor törött karja kilyukasztotta az egyik abroncsot. A fiestásnak pótkerék nélkül kellett abszolválnia a hátralévő három szakaszt, aminek egyikén a motor kezdett rakoncátlankodni, majd az egyik hátsó lengéscsillapító dobta be a törülközőt. Lukyanuk mindezek ellenére célba ért, és az ötödik helyezettnek járó pontokat vihette haza. Botka délután befogta Demosthenous-t, majd faképnél is hagyta, így a hatosik pozícióban állhatott fel a céldobogóra.

Az ERC 2-ben nagy küzdelemre volt kilátás. Botkáék Mitsubishijében az előző este kicserélték a rakoncátlankodó váltót, és a magyar fiú a tökéletes autóval támadást indított. Botka a huszonöt másodperces hátrányát ugyanekkora előnyre fordította a verseny végére, az eredménnyel pedig úgy tűnt, hogy közelebb kerül a hőn áhított Európa-bajnoki címhez. A hazai pályán autózó Demosthenous-nak a pályán elért időeredmények alapján be kellett érnie a második hellyel. Botka pontversenybeli riválisa, az élete második murvás versenyét teljesítő Vojtech Stajf állhatott fel a dobogóra, miután Ranga Péterék Mitsubishijén nem sokkal a befejezés előtt eltörtek a jobb első kerék tőcsavarjai. A kategória krónikájához tartozik, hogy az előző napot baleset miatt idő előtt befejező Dominykas Butvilas bizonyult vasárnap a mezőny leggyorsabbjának, Botka a második volt ilyen szempontból, Stajf ugyanakkor csak három bónuszpontot kasszírozhatott az ötödik pozíciójával.

A célceremónia után aztán kétperces büntetéssel sújtotta a versenyfelügyelőség Botkáékat, mivel több gumiabroncsot használtak fel, mint az engedélyezett tizennyolc. A magyar csapat azt hitte ugyanis, hogy a gumik darabszámának számolása a kvalifikációs szakasztól kezdődik, a szabályzat viszont úgy szól, hogy a szabadedzésen használt darabok is beleszámítanak a kalkulációba. A kategória győzetésnek így végül Demosthenous mondhatja magát, Botka a második helyezésért járó pontokkal gazdagodott, a bajnokságban pedig nem tudta átvenni a vezetést.

Az ERC 3 egyetlen indulója, Dimi Morozov ezt a napot is teljesítette Suzuki Swift Sportjával, így begyűjtötte az első helyezettnek járó pontokat.

A verseny összetett értékelésében, a közel-keleti bajnokság mezőnyét is figyelembe véve Nasser Al-Attiyah győzedelmeskedett. A Ford Fiesta RRC-t hajtó pilóta egy defekttel nyitotta a napot, ezt követően aztán az összes szakaszon a legjobbnak bizonyult, az utolsó előtti különpróbán átvette a vezetést Kajetanowicz-tól, és végül hét másodperccel nyerte a vegyes felületen zajló, de egyébként murvás versenynek számító viadalt. A harmadik helyen záró Abdulaziz Al-Kuwari négy perc lemaradással ért célba, őt követte Magalhaes és Consani.

 

A verseny végeredménye:

1. Kajetan Kajetanowicz Ford Fiesta R5 2ó 8p 45,4mp

2. Bruno Magalhaes Peugeot 208 T16 +4p 25,1mp

3. Robert Consani Citroen DS3 R5 +5p 36mp

4. Jaromir Tarabus Skoda Fabia S2000 +6p 9,8mp

5. Alexey Lukyanuk Ford Fiesta R5 +7p 15,5mp

6. Christos Demosthenous Mitsubishi Lancer Evo IX +8p 22,3mp

7. Antonin Tlustak Skoda Fabia S2000 +9p 39,7mp

8. Botka Dávid Mitsubishi Lancer Evo IX +9p 56,8mp

9. Vojtech Stajf Subaru Impreza STI +11p 45,4mp

10. Savvas Savva Mitsubishi Lancer Evo IX +11p 47mp

 

Andrew

 

2015. szeptember 27.