Get Adobe Flash player

Hírek: Citroen C3 WRC 2017 - Gumitaktika és fejlődés a Citroennél

 

Gumitaktika és fejlődés a Citroennél

Tizenöt Tizenöt pontos céllal vágott neki Sebastien Ogier a Portugál Rally-nak, végül húszat szerzett.

A Citroen pilótájának pesszimizmusát az táplálta, hogy pénteken elsőként kellett rajtolnia, végül azonban ez a nap lett a csapat szerint párosuk fénypontja. Thomas Breton, Ogier-nek és navigátorának, Julien Ingrassiának a versenymérnöke a páros péntek délelőtti teljesítményét emelte ki, amivel a várakozásokon felül, ötödikként zárták a napot.

„Annak tekintetében, hogy az utak tisztulását milyen mértékűre vártuk, az alacsony tapadású körülmények közepette az autó egyensúlyának maximalizálására fókuszáltunk a verseny előtti teszten” – mesélte a mérnök. „A pénteki nyitószakasztól eltekintve, ahol talán a laza körülményekre vették fel az érzést, Seb és Julien valójában hihetetlenek voltak. Azt is érdemes megemlíteni, hogy az első szakaszon Seb véletlenül átkapcsolt etap módba, és mire rájött erre, jó néhány másodpercet vesztett. A délutáni kör különösen jól ment, miután kéttized másodpercre voltak csak a szakaszgyőztes időktől. A gumiválasztás kétségtelenül szerepet játszott a teljesítményükben. Miután elsőként voltak az úton és azt a tényt figyelembe véve, hogy Seb egy olyan pilóta, aki igazán vigyáz az abroncsaira, a többi pilótához képest eltérő stratégia mellett döntöttünk délután. Megtartottunk két közepes Michelint a magas hőmérséklet ellenére, amikor mindegyik más páros öt kemény gumival ment. A megfelelő stratégia egy dolog természetesen, neked azonban teljesítened kell! És pontosan ez az, amit Seb megtett. Az adatok mutatják, Seb nem erőlteti túl, amikor nincs rá szükség, a megközelítése pedig kifizetődött a szakaszidőkben.”

Ogier szombaton előrelépett a negyedik helyre, a vasárnapi Power Stage-en pedig, melyen a legjobb időt futotta, még egy helyet nyert Kris Meeke balesetének köszönhetően, így dobogós pozícióban, összesen húsz pontot szerezve zárta a portugál hétvégét. Ogier a szezon korábbi részében küszködött a C3 WRC-vel az alacsony tapadású felületeken, a szavai szerint azonban sikerült fejlődniük ebben.

„Azt vártam, hogy egy kemény hétvége lesz ez. Szárazabb volt, mint amit valaha is láttam itt” – mondta el Ogier a versenyt követő hivatalos sajtótájékoztatón. „A rajtpozícióm komplikált volt, de egész hétvégén küzdöttünk, és boldog vagyok a pontokkal. Az előrelépés, ami a verseny előtti tesztek során következett be, megerősítésre került, és tettünk egy lépést a jó irányba, bár nem volt könnyű ezt meglátni.”

A pilóta pénteken elsőként rajtolt a világbajnoki tabella éllovasaként, és ugyan jól szerepelt, a következő napokon nem ott futhatott, amire az eredményei predesztinálták. Ennek oka az volt, hogy a pénteken jelentős műszaki problémákkal küszködő hyundai-osok, Dani Sordo és Sebastien Loeb Thierry Neuville segítése érdekében késtek, így Ogier-nek két hellyel korábban kellett autóznia.

„Az idő nagy részében korán futottunk a szakaszokon. Elsőként voltam az úton pénteken, aztán pedig korán a következő napokon. A Power Stage-em jó volt a többiekével összehasonlítható körülmények között. Ha valaki azt mondta volna, húsz pontot tudok elvinni innen, kevesebbet is aláírtam volna ennél. Talán tizenötöt vittem volna. Egy kis negatívum az, hogy én fogom nyitni az utat Szardínián. Egyik pilóta sem akar így tenni, de így van ez.”

Arra a kérdésre, hogy mit gondol, működött-e a gumistratégiája a Power Stage-re, így válaszolt: „Tizenegy másodperc nem sok. A stratégiám az volt, hogy ne adjam fel ma azonnal. Említettük, hogy két autó volt előttem, ami mögém került a kezdetektől, ez pedig még nagyobb lépéssé tette ezt számunkra. A csapattársaim balesetet szenvedtek, és kezdtünk még nagyobb távolságra kerülni a többiektől. Nem akartam nagyobb kockázatot vállalni. Aztán úgy döntöttem, hogy a Power Stage-en nyomom neki, ez pedig egy nagyszerű ötlet volt. És aztán kaptam egy ajándékot Kris-től, hogy itt lehetek veletek.”

„Egy másodpercre sem” – válaszolta a francia arra a kérdésre, hogy fontolgatta-e a késést vasárnap délután, hogy változtasson az eredményen. „Lehet, hogy vesztettem volna egy vagy két pontot, de sosem tudhatod. Nem akartunk eldobni semennyi pontot. Nehéz megszerezni őket.”

A Citroen verseny után kiadott sajtóközleményében ugyancsak megerősítette Ogier, hogy előreléptek az autóval. „Bár sosem volt meg az esélyünk, hogy megnyerjük a versenyt a rajtsorrendben elfoglalt pozíciónkkal, abszolút beleadtunk mindent, figyelmen kívül hagyva a helyzetet. Ebben a tekintetben ez az eredmény egy jutalom. Örülök azt látva, hogy versenyképesek voltunk a Power Stage-en, többé-kevésbé ez volt az egyetlen szakasz a hétvégén, ahol ugyanolyan tapadási feltételeink voltak, mint a riválisainknak. Ez azt jelenti, hogy a teljesítmény tekintetében is fejlődtünk, bár nehéz volt megmutatni ezt az adottak körülmények között.”

 

Andrew

 

2019. június 8.