Get Adobe Flash player

Hírek: Citroen C3 WRC 2017 - Miért bizonytalan a Citroen jövője?

 

Miért bizonytalan a Citroen jövője?

A hatszoros világbajnok Sebastien Ogier a 2020-as szezon befejeztével elhagyja a rali világbajnokságot, de vele tart a Citroen is? A márka ügyvezető igazgatója, Linda Jackson nem erősítette meg, hogy a Citroen jelen lesz a sorozatban 2020 után is, amivel egy bizonytalan időszak kezdődött.

Egyes források szerint az, hogy Ogier megerősítette, hogy a jövő év végén visszavonul a rali világbajnokságtól, magával hozza, hogy a Citroen ideje is véget ér a ralisport csúcskategóriájában.

Jackson véleménye mindig is világos volt, ahhoz, hogy a márka továbbra is jelen legyen a ralisport legmagasabb szintjén, szükség van a hibrid vagy elektromos hajtásrendszer alkalmazására.

Az FIA júniusban nyilvánosságra hozta a hibridhajtással kapcsolatos terveit a rali világbajnokságra vonatkozóan, a 2022-es szezontól a gyártók jelenlegi belsőégésű motorjaihoz speciális elektromos hajtást fognak kapcsolni.

A hibrid szabályok bevezetésével az autosport.com megkérdezte Jacksont, hogy meg tudja-e erősíteni, hogy a Citroen résztvevője lesz a világbajnokság következő időszakának. „Gyártóként, ahol elektromos autókat mutatok be és a teljes autóipart afelé vezetik, hogy feleljen meg a széndioxid emisszióknak, paradox a ralisportban jelen lenni, amennyiben az nem felel meg ennek. Alapelvként, ahogyan mindig is mondtam, a ralisportban jelen lenni annak a feltétele, hogy az a hibrid és az elektromos hajtás felé mozduljon, nekünk pedig meg kell értenünk a jelenlegi előírásokat.

Jelen pillanatban 2019-re és 2020-ra akarok fókuszálni, hogy maximalizáljuk a befektetésünket. Arról nem fogok beszélni, hogy azt követően mi történik. Azt akarom, hogy meglegyen a csapat motivációja a következő két évben, jelen pillanatban száz százalékban arra kell fókuszálniuk, amit jelenleg csinálnak.”

Amikor az érzéseiről kérdezték Jacksont azzal kapcsolatban, hogy a rali világbajnokság az elektromos hajtás felé mozdul, az ügyvezető igazgató a következőket nyilatkozta: „Mint ahogyan más gyártók, az utolsó percig várni fogunk, hogy megértsük a szabályokat. Készen fogunk állni arra, hogy csináljuk, bármit is akarunk csinálni.”

Jackson hozzátette, egy 2021-es alkotói szabadság – hasonlóan ahhoz, mint amit a Citroen csinált akkor, amikor a C4 WRC-t fejlesztette – nem egy olyan dolog, amiről beszéltek már annak érdekében, hogy jobban felkészülhessenek a hibrid érára.

 

Az, hogy azt állítják, nincs pénzünk az autó fejlesztésére, nem igaz”

Jackson megvédte a Citroent a rali világbajnokság jelenlegi programjába történő befektetés kapcsán is, elutasítva azt a feltételezést, hogy a kis költségvetés megakasztotta volna a fejlődést és a C3 WRC fejlesztését.

„Elkerülhetetlen, hogy korlátot kell szabnod abban, hogy mennyit költhetsz” – magyarázta. „Az, hogy azt állítják, nincs pénzünk az autó fejlesztésére, nem igaz – világos, hogy fejlesztjük az autót a teljes szezon folyamán és csinálunk kis módosításokat, mindezt azon tapasztalat alapján, amit Sebastien biztosít számunkra.

Nem hinném, hogy olyan pozícióba kerülünk, ahol nem tudunk jól teljesíteni, mivel nem tudjuk megcsinálni ezt vagy nem tudjuk megcsinálni azt az autóval, máskülönben nem lenne értelme itt lenni. Elkerülhetetlen, hogy véges mennyiségű pénzt lehet erre biztosítani. Úgy gondolom, rendben leszünk. Tavaly a pénzről beszélt mindenki, ez azonban egy marketing eszköz meghatározott költségvetéssel. A csapatnak erre kell fordítani X mennyiséget a költségvetésből.”

Ogier-nél kilyukadva, a versenyző több millió euróba kerül a csapatnak, Jackson azonban azon a véleményen van, hogy a hatszoros világbajnok megéri a befektetést. „Abszolút megéri” – mondta. „Csak be kell ülnie Sebnek az autóba, aztán pedig egy olyan, mint a Loeb faktor – a közösségi média felfut már azelőtt, hogy a pedálba taposna, a munka pedig, amit végez, segítve bennünket az autó fejlesztésében, fantasztikus.”

 

Nincs harmadik pilóta – Lappi felé azonban megvan a bizalom

A Citroen kilencedik gyártói világbajnoki címet illető erőfeszítéseit gátolja 2019-ben az, hogy nem rendelkeznek harmadik pilótával, és a következő évre is megmarad ez a politika. Ogier és Esapekka Lappi a 2020-as szezon végéig szerződéssel rendelkezik, Jackson azonban megerősítette, hogy egy harmadik autó teljes mértékben egy kereskedelmi megállapodáson múlik, és nem egy valódi gyári nevezés lenne az.

„Nem bánjuk a döntést” – mondta azzal kapcsolatban, hogy csak két párosuk van. „Meghoztuk ezt a döntést, és kitartunk mellette. Ugyanez a politika a jövő évre. Boldogok vagyunk a versenyzőkkel – tudtuk, amikor kiválasztottuk ezeket a versenyzőket, hogy Sebastien egy világbajnok, Lappi pedig szintén az egyik leggyorsabb, valamint legígéretesebb fiatal pilóta. Valódi tény, az, hogy ő fiatal, ígéretes és gyors, azt jelenti, hogy a jövőre nézve tanul. Valóban úgy gondolom, át fog ezen esni, mi pedig teljes támogatást adunk számukra.”

 

„Jobban tudna teljesíteni a csapat…”

Az erős teljesítmény és Lappi Finn Rally-ra visszatért formája megerősítette a Citroen harmadik pozícióját a gyártói pontversenyben, Jackson azonban többet akar. „Elégedett vagyok az év első felével, de ahogyan mondtam Pierre Budarnak: ’Jobban tudnánk teljesíteni’” – értékelt Jackson.

„Szardíniáig minden alkalommal dobogón voltunk, úgyhogy jól teljesítettünk. Sebastien tényleg nyomta a csapatunkat, és tudom, egyes újságírók kérdezték, hogy hogyan kezeltük, amikor elég kritikus volt az autóval kapcsolatosan, valójában azonban igencsak motiválta ez a csapatot. Mindig is egy család volt ez a csapat, és jól dolgoztak együtt mindig is, most azonban tényleg izgatottak vagyunk.

Elégedett vagyok tehát azzal, ahogyan a dolgok mennek, ugyanakkor több győzelmet szeretnék. Az emberek azt kérdezik, hogy miért vagyunk a ralisportban. Igen, szenvedélyesek vagyunk a sportot illetően, én azonban egy üzletasszony vagyok, és azon vagyok, hogy megtérüljön a befektetés. Minél többször győzünk, annál többet beszélnek rólunk. A kihívás az most, hogy még több győzelmet arassunk.”

 

Andrew

 

2019. szeptember 29.