Get Adobe Flash player

Korzika Rally 2015 - 1. nap

A Korzika Rally 1. napja

 

A rali világbajnoki sorozatba hosszú szünet után visszatérő Korzika Rally nyitó napján három szakasz került a programba. Az első, csaknem 30 kilométeres erőpróbát egy szervizpark követte, délután pedig két hosszú, egy 43 és egy 36 kilométeres gyorsasági szerepelt az étlapon.

A pályabejárás még szép, „rövidnadrágos” időben zajlott a hét elején, a shakedown-t azonban már nedves pályán, hűvösben teljesítették a párosok. Az időjárás előrejelzések azt mondták, még rosszabb lesz a helyzet a hét vége felé, a várható hatalmas szél és felhőszakadások miatt narancssárga viharjelzés lépett életbe a szigeten. Egyes jóslatok nem kevesebb, mint háromszáz liter esőt jósoltak négyzetméterenként.

„Ha valóban nagy esők jönnek, ezekkel a gumikkal nagy kihívás lesz már az úton maradás is” – utalt a shakedown győztese, Robert Kubica csütörtök délután arra, hogy néhány éve nem használhatóak a rali világbajnokságon a kifejezetten esőre alkalmas gumiabroncsok. „Nagyon könnyű vízre futni a kocsival, aztán nincs már az ellenőrzésed alatt. Ez a verseny és különösen a holnapi nap egy nagy kihívás lesz.”

A pontversenyben immár behozhatatlan előnnyel vezető Sebastien Ogier a dolgok jó oldalát nézte. „Legalább nem a gumistratégiáról fog szólni ez most, mivel világos, hogy eső lesz, ugyanakkor úgy gondolom, nehéz lesz megtalálni a ritmust” – mondta el a volkswagenes. „Hosszú szakaszaink vannak csupán, nem kapunk részidőt az autóban, úgyhogy elég nehéz lesz egy jó ritmust és egy olyan teljesítményt találni, ami nem jár túl nagy kockázattal. Biztos, hogy érdekes lesz.”

Az első, szárazon induló, de vizessé váló szakaszt aztán ez a két versenyző uralta, tizedre azonos időt futottak a harminc kilométeren. Kubicának egyébként gondjai adódtak a rajt előtt az autójával, erről azonban nem volt hajlandó a lengyel többet elárulni a gyorsasági céljában, az mindenesetre kiderült, hogy az RK World Rally Team autója nem az ideális beállításokkal futott. Jari-Matti Latvala hat szekundumot kapott a szakaszon, a többiek pedig több mint tíz másodpercet. A versenyzők a célban arról számoltak be, hogy nehéz volt egy jó ritmust felvenni és óvatosak voltak. Nem úgy az ilyen körülményeket örömmel váró Thierry Neuville, aki nem ért ki a célba. A belga rögtön az elején nekicsúszott egy kőkorlátnak, megsérült a Hyundai jobb hátsó kereke és felfüggesztése, így fel kellett, hogy adja a napot Neuville.

A második különpróbát a heves éjszakai viharok és a 24 órája tartó esőzések miatt törölni kellett a szervezőknek. A casamozzai rajthoz vezető etapon az egyik települést ugyanis elöntötte a víz, a szakasz tízedik és tizenhatodik kilométere között pedig járhatatlan volt az út versenytempóban. Felmerült az is, hogy a nap befejező szakaszát sem lehet megtartani az árvizek és a hegyomlások miatt, de többszöri halasztás után, végül egyórás késéssel elrajtolhatott a mezőny.

Ezen az erőpróbán, ami a nap végi eredményeket is igencsak meghatározta, a feje tetejére állt minden. A szakaszt Elfyn Evans nyerte, aki a részsikerrel az élen is találta magát. Az M-Sport pilótája nem érezte magát túl gyorsnak, a murvakémei, édesapja, a brit bajnok Gwyndaf Evans és a világbajnok navigátor Phil Mills munkáját ugyanakkor nagyon megdicsérte. Második idejével ugyanebbe a pozícióba jött fel a Hyundai versenyzője, Kevin Abbring. Ő azt mondta, tudta, hogy jó a tempója az első húsz kilométeren, és a kocsiban is jól érezte magát. Latvala, aki a versenyzők igénybevétele szempontjából a monte-carlóiakhoz hasonlította a szakaszt, egy hatodik időt tudott felmutatni, de dobogós helyét megtartotta.

Mads Ostberget nem zavarta a korábbi bordarepedése, feljött a negyedik pozícióba. A citroenes mögé csúszott vissza Kubica, aki a többiekhez hasonlóan a rendkívül nehéz feltételekre panaszkodott. A lengyel elmondta, önbizalom kell ide, sok helyen állt a víz, de boldog, hogy célba ért. A gyorsaságit a jobb hátsó futómű sérülést észre sem vevő Stephane Sarrazin teljesítette harmadikként, ezzel a hatodik helyre került, őt a fékproblémákkal küszködő Andreas Mikkelsen követte. A nyolcadik és kilencedik pozícióban a némi motorproblémával küzdő Kris Meeke, valamint Bryan Bouffier várhatja a folytatást, utánuk következett Ogier. A Volkswagen Motorsport versenyzője remek részidőket produkált, de összeszedett egy bal hátsó defektet, megállt kicserélni a kereket, amivel aztán másfél percet vesztett. Ogier-t az etapon egy újabb csapás érte, meghibásodott a Polo WRC váltórendszere, emiatt nem ért be a nap végi szervizparkba. A tízperces büntetés miatt jócskán visszaesett az abszolútban a francia pilóta.

Az összetett értékelésben Hayden Paddon vette át a tízedik pozíciót, akit Ott Tanak, Stephane Lefebvre és a jól kezdő, de aztán defektes kereket cserélő Dani Sordo követ.

A WRC 2-ben Craig Breen vezet, aki a második megtartott szakaszt egy megforgás ellenére is megnyerte. A peugeot-s pilóta mögött a fordos Julien Maurin és a skodás Esapekka Lappi várhatja a folytatást három, illetve tíz másodperces lemaradásban. Az első gyorsaságit a szintén Skoda Fabia R5-össel versenyző Pontus Tidemand nyerte, a másik szakaszt azonban nem tudta befejezni a svéd a törött futómű jóvoltából.

A juniorok között Yohan Rossel áll az élen Terry Folb és a bajnoki várományos Quentin Gilbert előtt. Rossel vezeti a WRC 3-as mezőnyt is, itt Simone Tempestini beférkőzött Folb elé. Mindössze két R-GT autó rajtolt el a viadalon, mely az időjárási körülmények miatt nem éppen kedvez ezeknek az autóknak. A két porschés vetélkedésében Romain Dumas áll elöl, miután mindegyik gyorsaságin jobbnak bizonyult Francois Delecournál.

 

Eredmények az 1. nap után:

1. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC 46m 48.5s
2. Kevin Abbring Hyundai Motorsport i20 WRC +18.7s
3. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +22.9s
4. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +38.8s
5. Robert Kubica Ford Fiesta RS WRC +40.3s
6. Stephane Sarrazin Ford Fiesta RS WRC +43.1s
7. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +44.5s
8. Kris Meeke Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +47s
9. Bryan Bouffier M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +1m 4.8s
10. Hayden Paddon Hyundai Motorsport i20 WRC +1m 14.9s

 

Andrew

 

2015. október 2.