Get Adobe Flash player

Korzika Rally 2015 - 2. nap

A Korzika Rally 2. napja

 

A Tour de Corse eredeti programjában a második napon is három szakasz szerepelt az itinerben. Az első kettő ezek közül ugyanaz volt, mint az előző nap két délutáni különpróbája, egy szervizparkot követően pedig ezeket követte a viadal leghosszabb gyorsaságija, a 48 kilométeres muracciolei szakasz.

A rendezőbizottság azonban már az előző este bejelentette, hogy a casamozzai gyorsaságit ezen a napon sem lehet megtartani, mivel a felhőszakadások, az áradások és a hegyomlások miatt járhatatlan volt a törmelékektől a pálya és egyes hírek szerint az oda vezető etap is. A versenyfelügyelők egyúttal azt is megerősítették, hogy az pénteki itinerben szereplő, TC3A jelű időellenőrző állomásra késve érkező párosoknak törli a büntetését, mivel azok közlekedési problémákból eredtek.

A törölt szakasz volt az egyébként, amivel kapcsolatban a korzikai viadal nehézségeit érzékeltetve az első nap után vezető Elfyn Evans korábban elmondta, hogy navigátora, Daniel Barritt kilométerenként egyoldalnyi itinerinformációt ír általában, a szigeten azonban ez húsz százalékkal több. „A 43 kilométeres teszt 53 oldalt fed le. Úgy éreztem, hogy a szakasz életfogytiglan tart a pályabejáráson.”

A szombati versengés aztán az előző nappal ellentétben napfényes körülmények között indult útjára, de miután az ötödik gyorsasági az információk szerint hetven százalékban nedves volt, csaknem mindenki puha abroncsokat szereltetett az autóra. Ez is volt a jó választás, mert nagyon csúszós volt a pálya, még több sárfelhordással találkoztak a versenyzők, mint az előző napon. A szakaszt a Fordok eddigi sorozatát megszakítva Jari-Matti Latvala nyerte a Volkswagennel, ezzel egy helyet előrelépve a második pozícióban találta magát, ráadásul két másodpercen belülre került az ezúttal egy hetedik időt felmutató Elfyn Evans-szal szemben. A volkswagenesek kisajátították a dobogót, Andreas Mikkelsen érte el a második, a váltócsere után visszaálló Sebastien Ogier a harmadik időt. Mikkelsen ezzel jókorát lépett előre, a hetedikről a harmadik helyre zárkózott fel összetettben.

Kevin Abbringnek nem jött be a kemény gumi, egy lassú defekt is lassította, a Hyundai-tól újabb lehetőséget kapó holland fél percet vesztett emiatt Latvalához képest, és visszaesett a negyedik helyre. Mondhatni, a szezon hű képét mutatta a szakaszeredmény, a wolfsburgi márka három autója mögött Kris Meeke következett, aki szintén előretört az összetettben, többek között csapattársát, Mads Ostberget is megelőzte. Stephane Sarrazinnek a táv felénél elgyengült a motorja, a Ford Fiesta WRC-t vezető pilóta negyvenöt másodpercet és egy helyet vesztett az összetettben. Hayden Paddon, aki két puha és két kemény gumival futott, két pozíciót előrelépve a nyolcadik helyen találta magát. Az első tízet Bryan Bouffier és Ott Tanak zárta ekkor, Dani Sordo, valamint Stephane Lefebvre mögülük várhatta a folytatást. Robert Kubicának ez nem adatott meg. A lengyel két defektet is összeszedett a szakaszon, és mivel csak egy pótkerék volt nála, nem tudta folytatni a versenyt.

Latvala a monstre, 48 kilométeres szakaszon, melyen a mezőny eleje is csaknem fél órát töltött a pályán, ismét jobbnak bizonyult Evans-nál, amivel át is vette a vezetést a nap végére. Latvala autójával azonban nem volt minden rendben, menet közben át kellett állnia manuális váltásra. „Problémám volt a sebességváltóval lefelé váltásnál és elvesztettem a ritmust” – mondta a finn a beíróban. „Nehéz volt fékezés közben, mert nem tudtam megbízni a váltóban. A manuális váltókart kellett használnom, de végigértünk, most pedig ki kell cserélnünk a váltót.”

A győzelemért vívott csata nincs lefutva, mert a nem túl magabiztosan, de harmadik szakaszidőt autózó Evans mindössze két másodpercre van a volkswagenestől. Az ezúttal negyedik leggyorsabb, de a túlzott alulkormányozottságra panaszkodó Mikkelsen ugyanakkor már fél perc lemaradással következik. Kris Meeke ismét lépett egyet előre, ezúttal Abbringet előzte meg. Ostberg megtartotta a hatodik helyet, mögé Paddon és Bouffier zárkózott fel, Sarrazin, akinek a Fordjában elgörbült egy kormánymű alkatrész, ezzel két helyet bukott. A pontszerző zónát Tanak zárja, de ott van szorosan a nyomában Sordo, majd Lefebvre következik. A befejező szakaszt egyébként Ogier nyerte, aki a nap folyamán a huszonnegyedik helyig tudott feljönni.

A WRC 2-ben Julien Maurin futott egy második időt Ford Fiesta RRC-jével, majd tizenhét másodperces előnnyel nyert egy szakasz, így csaknem húsz szekundummal vezeti a mezőnyt. Esapekka Lappi egy első és egy második helyezést mutatott fel, a Skoda Fabia R5-öst hajtó finn pilóta is előrelépett, a második helyről várhatja a befejező napot. A képzeletbeli dobogón a szintén skodás Armin Kremer áll még. A napot az élről kezdő Craig Breen előbb harminc másodpercet, aztán egy defekt miatti kerékcsere következtében három és fél percet vesztett, amivel a Toyota két fiatalja, a Ford Fiesta R5-ösökkel versenyző Eric Camilli és Teemu Suninen mögé csúszott vissza 208 T16-os Peugeot-jával.

A junioroknál Quentin Gilbert állt az élre, őt az előző nap végén vezető, mindössze húsz esztendős Yohan Rossel követi, Terry Folb pedig a harmadik. A WRC 3-ban Simone Tempestini tartja a második helyet, tehát ott Gilbert, Tempestini és Rossel a dobogósok sorrendje. Romain Dumas búcsúzott a küzdelmektől, az R-GT kategóriában így csupán Francois Delecour van versenyben.

 

Eredmények a 2. nap után:

1. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC 1hr 42m 24.8s
2. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +2s
3. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +30.8s
4. Kris Meeke Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +53.6s
5. Kevin Abbring Hyundai Motorsport i20 WRC +1m 0.1s
6. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +1m 5.7s
7. Hayden Paddon Hyundai Motorsport N i20 WRC +1m 25.5s
8. Bryan Bouffier M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +1m 37.2s
9. Stephane Sarrazin Ford Fiesta RS WRC +1m 51.6s
10. Ott Tanak M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +1m 53.9s

 

Andrew

 

2015. október 3.