Get Adobe Flash player

Korzika Rally 2015 - 3. nap

A Korzika Rally 3. napja

 

A rali világbajnoki sorozatba hétéves szünet után visszatérő Tour de Corse utolsó napi programjában is három szakasz szerepelt, és mindenki remélte, hogy ezúttal mindegyiket meg lehet tartani. Két harmincöt kilométernél is hosszabb gyorsasági után egy gyűjtő és egy kerékcsere lehetőség következett, majd a tizenhat kilométeres Power Stage várta a mezőnyt. A kilencvenöt versenykilométert tehát szervizlehetőség nélkül kellett a párosoknak és a versenyautóknak abszolválni.

A gumiválasztás nagy kérdőjel volt reggel, még a a nyitószakasz előtti etapon is többen cserélgették a kerekeket masinájukon. Jari-Matti Latvala két dobogós idővel kezdett, de ez is elég volt ahhoz, hogy két szekundumos előnyét fél perccel megtoldja. Elfyn Evans jó néhányszor megcsúszott, elszállt az önbizalma, egy hatodik és egy tízedik eredményt hozott csupán. Ezzel nem maradt reális esélye a győzelemre az M-Sport versenyzőjének, aki ráadásul nem is érezhette biztonságban második pozícióját, mert a reggeli kerékcserélők táborát gyarapító Andreas Mikkelsen tíz másodpercre közelítette meg. Kris Meeke rossz gumiválasztásával nem tudott mást tenni, tartotta a negyedik pozíciót, Kevin Abbring ugyanakkor egy kicsúszás következtében elvérzett, átadva a pozíciót csapattársának, Hayden Paddonnak. Az új-zélandi kettőt lépett előre, hiszen megelőzte Mads Ostberget is. Hetedikként Bryan Bouffier várta a zárást, akit a nyolcadik gyorsaságit megnyerő Dani Sordo, Stephane Sarrazin és Ott Tanak követett a pontszerző zónában.

Latvala az utolsó előtti szakasz után kijelentette, nem foglakozik a Power Stage bónuszpontjaival, a teljes versenyt tartja szem előtt. Bár az utolsó erőpróbán tíz másodpercet kapott a finn a szakaszgyőztestől, így is szerzett egy plusz pontot, no meg egy újabb futamgyőzelmet. A volkswagenes pilóta és navigátora, Miikka Anttila a hosszú várakozás után tavaly begyűjtött első aszfaltos diadalát idén meg tudta ismételni, az előző évi, Elzászban aratott francia siker után újabbat ünnepelhet, ezt azonban már Korzikán. „Egy nagyszerű hétvége volt ez” – hangzottak Latvala szavai, aki számára fontos volt ismét megmutatni, hogy minden felületen versenyképes. „Nem voltunk a maximumon minden pontot, óvatosan kellett vezetnünk a nehéz körülmények között. Tavaly megnyertem a Francia Rallye-t, úgyhogy boldog vagyok, hogy Korzikán is győzni tudtam.” Latvala a második finn, aki a mediterrán szigeten képes volt nyerni, Markku Alén 1983-ban és az azt követő esztendőben diadalmaskodott a Lancia 037 Rally-val.

Evans végül meg tudta őrizni a második helyet, élete legjobb eredményét érte el, azt figyelembe véve pedig, hogy életében először járt Korzikán, teljesítménye még inkább elismerésre méltó. „Nagyon boldog vagyok. A mostani nehéz időszakok és a kritikák után ez egy kicsit édesítő” – mondta el a wales-i pilóta. Mikkelsen mindent megpróbált, tíz másodperces hátránya nagyját ledolgozta az utolsó szakaszon, de három szekundum így is hiányzott a Volkswagen kettős győzelméhez. A dobogósok mögött a Meeke-Paddon-Ostberg sorrend nem változott, Sordo viszont végül meg tudta előzni Bouffiert. Egyéni pontot szerzett még Sarrazin és a viadalt élete legrosszabb versenyének tituláló Tanak. Stephane Lefebvre, aki Spanyolországban is a DS 3 WRC-vel állhat rajthoz, végzett a tizenegyedik helyen, mögötte Martin Prokop futott célba.

Az eredmények egyben azt is jelentették, hogy a gyártók között a Citroen visszavette a Hyundai-tól a második helyet, az M-Sport pedig tizennégy pontnyi távolságra zárkózott fel a franciákhoz. A dobogós pozíciókért nagy csaták várhatók tehát a világbajnokság utolsó két fordulóján, az elsőséget viszont már Ausztráliában bebiztosította a Volkswagen.

Sebastien Ogier megnyerte a nap első és utolsó szakaszát, a francia pilóta, aki az első napi kiesése után az összetettben tizenötödikként zárt, szerzett tehát legalább három pontot. A versenyt szintén Rally 2-vel befejező Robert Kubica érte el a második időt a Power Stage-en.

A WRC 2-ben a Ford Fiesta RRC-t kormányzó Julien Maurin megtartotta előnyét, és megszerezte első WRC 2-es győzelmét. A második helyre Esapekka Lappi érkezett. A Skoda Fabia R5 pilótája önkritikusan megjegyezte, hogy túl lassú volt, de még így is kihasználta, hogy a pontverseny első három helyén álló páros nem tette tiszteletét a szigeten. A finn felugrott a tabella második helyére, és megvan az esélye a világbajnoki címre is. Harmadikként Eric Camilli Ford Fiesta R5-ösét intették le, aki mögé a nap során szakaszgyőzelmet is bezsebelő Craig Breen zárkózott fel a Peugeot 208 T16-tal. A reggel harmadikként rajtoló Armin Kremer a nyitó gyorsaságin összetörte Skodáját, és kiállni kényszerült.

A fiatalok között Quentin Gilbert győzött, amivel junior világbajnoknak mondhatja már magát. A nap folyamán Terry Folb visszaelőzte Yohan Rosselt, így az övé lett a második hely, Rosselé a harmadik. A WRC 3-ban az ezúttal a juniorok közé nem nevező Simone Tempestini férkőzött Gilbert és Folb közé a dobogóra. Az R-GT kategóriában Francis Delecour ért csak célba Porschéjával.

 

A verseny végeredménye:

1. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC 2hr 39m 46.7s
2. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +43.1s
3. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +46.3s
4. Kris Meeke Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +1m 33.4s
5. Hayden Paddon Hyundai Motorsport N i20 WRC +1m 53.6s
6. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +1m 59.8s
7. Dani Sordo Hyundai Motorsport i20 WRC +2m 10.4s
8. Bryan Bouffier M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +2m 12.8s
9. Stephane Sarrazin Ford Fiesta RS WRC +2m 39.3s
10. Ott Tanak M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +3m 43.0s


Andrew

 

2015. október 4.