Get Adobe Flash player

Tűz alatt Korzika - Vegyes érzések Korzikával kapcsolatban

 

Vegyes érzések Korzikával kapcsolatban

Korzika rali világbajnokságba történő visszatérése erős érzelmeket váltott ki a csapatok vezetőiből és a versenyzőkből egyaránt.

Míg a két szakasz törlését is okozó viharok – az alakulatok szimpátiával fogadták a döntést – okozták a legnagyobb problémát, úgy vélik sokan, hogy a Tour de Corse nem ütötte meg a rali világbajnokság jelenlegi mércéjét, a korábbi években Elzászban rendezett futam színvonalától pedig messze elmaradt.

A verseny egy nem szokványos formátumban futott, három szakasz volt a programban naponta, az este pedig mindig más városban érte a mezőnyt. A nap végi cortei szervizből emiatt mindig sokat kellett autózni, de maga a szervizpark is erős kritikákat kapott.

„Nem voltak a szervizparkban nézők, és amikor Elfyn Evans az első nap után vezetett, senki sem volt ott, aki meghallgatta volna a versenyzők sajtótájékoztatóját” – mondta el a wrc.com-nak Malcolm Wilson, az M-Sport vezetője. „Ezzel ellentétben Elzászban az idény egyik legvibrálóbb szervizparkja volt, végig kellett magad küzdened a tömegen, hogy eljuss a sajtótájékoztatóig.

A szervizpark nem volt a rali világbajnokság standardján, és attól, amivel Strasbourgban rendelkeztünk, messze állt. A szervizterület mindössze harminc százaléka volt aszfalton, ez pedig egy olyan dolog, amin könnyedén lehet javítani” – tette hozzá.

„A szervizpark a szezon legrosszabbja volt, nem ért fel azzal, amilyennek egy világbajnoki eseménynek lennie kell” – mutatott rá egy másik csapat vezető képviselője.

„Nem szokatlan az eső az évnek ebben az időszakában Korzikán” – mondta egy, a rali világbajnokságot régóta látogató személy. „Bár együttérző voltam az időjárás miatt, nem volt vicces a bokáig érő sárban körbegyalogolni. A kemény borítás alapvető fontosságú a csapatok és a rajongók számára is a szervizpark egészén.”

A versenyzők aggályai

„Egy kicsit üres érzésem volt” – nyilatkozta Hayden Paddon, a Hyundai Motorsport pilótája. „A kevesebb szakasszal úgy tűnt, hogy kevesebbet vezetünk és többet állunk várakozva. Ugyan nagyszerű azt látni, hogy megpróbálnak új ötletekkel előállni a rendezők, nem érzem, hogy működött volna ez a versenyzőknél, a nézőknél, a médiánál vagy a csapatoknál.”

„Hiányoltunk némi akciót, legfőképpen a törölt szakaszokat, mivel mindössze két gyorsaságink volt pénteken és szombaton. Amennyiben távolról követed a ralit, nem törődsz a mindössze két szakasszal. Ez túl kevés így” – mondta a volkswagenes Sebastien Ogier. „Úgy gondolom, fontolóra kellene vennünk az itinert, hogy több legyen az akció. Talán egy nap kellene hosszú szakaszokkal, de nem a teljes verseny.”

A francia pilóta csapattársa, a versenyt megnyerő Jari-Matti Latvala ugyanakkor élvezte a hegyi utakat. „Nagyszerű szakaszok vannak nagyszerű érzéssel és ritmussal. A feltételek nagy igénybevételt jelentettek, normális esetben azonban állandóbbak Korzikán. Jó volt a verseny, amikor Elzászban volt, ez pedig más, de egy jó esemény” – tette hozzá a finn.

 

Andrew

 

2015. október 12.