Get Adobe Flash player

Kérdések ideje - Kris Meeke

 

Kris Meeke

A Brit Rally előtt Kris Meeke foglalta el a wrc.com székét, hogy Facebook felhasználók kérdéseire válaszoljon.

 

Ross Thompson: Motorhome-ban laksz a versenyek alatt vagy sok különböző hotelban vagy?

Kris Meeke: Hotelekben lakunk. Sokban. Korzikán öt különbözőben voltunk hét éjszaka alatt. Itt Nagy-Britanniában minden éjszaka más hotelben voltunk egészen mostanáig (azaz szerdáig). Minden reggel, amikor felébredsz, kell egy másodperc, hogy körbenézz és kitaláld, hol is vagy a világon.

Pierre Hilaire: Azok közül az autók közül, amiket vezettél, melyik volt a legjobb? És melyik passzolt legjobban a vezetési stílusodhoz?

Kris Meeke: A DS 3 WRC egy fantasztikus kocsi, pilótaként azonban, aki győzni akar, mindig többet akarsz. Amikor egy olyan autóm van, amivel az élen tudok harcolni, az lesz a kedvencem! Sosem vezettem a Fiestát, a Polót vagy a Hyundai-t, úgyhogy jelen pillanatban a DS 3 a legjobb számomra eddig. Továbbmenve, a Metro 6R4 valami igazán különleges volt, és nagy vágyam van arra, hogy egy erdei ralit teljesítsek egy ilyenben. Ugyanez vonatkozik az MK II-es Escortra is. Nagyon tetszik az ötlet, hogy egy igazi historic raliautót vezessek murván. Hayden Paddon próbál rávenni, hogy menjek valamivel az Otago Rally-n Új-Zélandon. Fel kell írnom ezt a bakancslistámra!

Roger Budun: Hasznosnak találod a tervezőmérnöki tapasztalatodat a raliban?

Kris Meeke: Nem igazán. Gépészmérnökként végeztem, és CAD tervezőként kezdtem el dolgozni az M-Sportnál, a 2002-es és 2003-as Ford Focus-hoz készítettem alkatrészeket. Szerettem ezt. Ez volt a pályafutásom, mielőtt elkezdtem vezetni és minden megváltozott volna. Most nincs szükségem erre a tudásra ahhoz, amit csinálok. Sebastien Loeb kilencszeres világbajnok volt anélkül, hogy gépészmérnöki diplomája lett volna. Segít ugyanakkor élvezni a munka bizonyos aspektusait, melyek más emberek számára fáradságosak talán. Szeretek tesztelni és fejleszteni, szeretem megvitatni a dolgokat a mérnökökkel és belemenni a részletekbe. Amennyiben a hátterem segít ezt élvezni, az nagyszerű – hasznos dolog.

Brian Ewing: Miután dumáltunk veled Monte-Carlóban (Észak-Írországból vezettünk le), elég gyorsan kezdtél el menni! Segít az ír szurkolás a szakaszokon?

Kris Meeke: Van egy ír sarok ezen a versenyen, a szurkolás pedig hihetetlen. Amikor a hazádból származó emberek előtt vezetsz, természetesen érzed a hangulatot a kocsiban. Ez az elektromosság. Látod az embereket, időnként pedig hallod a kürtöket. Ha bármelyik sportolóval beszélgetsz, aki a hazai közönsége előtt versenyez, el fogja mondani neked, hogy hozzátesz ez a hangulathoz. Oké, a raliban nem ad ez neked bármennyi másodpercet kilométerenként, de az a hangulat az autóban egy különleges érzés, és természetesen jobb így vezetni, mint enélkül.

Priit Arge: Hogyan kezdted el a ralisportot, dolgozni kellett menned és pénzt gyűjteni, hogy megvedd az első raliautódat?

Kris Meeke: Az aranyszabályom azzal kapcsolatban, hogy megpróbáljon valaki sikeres lenni a ralisportban az, hogy sose legyen az ember sajátja a raliautó, mivel fél attól, hogy összetöri. Sosem volt sajátom a raliautóm. Sosem. Beneveztem a Motorsport News versengésébe, és nyertem egy vezetési lehetőséget a Bulldog Rally-ra ezeken a Brit Rally-s szakaszokon. Onnantól kezdve lépésről lépésre haladtam, dolgoztam az M-Sportnál és kapcsolatba kerültem Colin McRae-vel, ami a brit bajnoksághoz és a junior rali világbajnoksághoz vezetett. Onnantól kezdve beindult minden.

 

Andrew