Get Adobe Flash player

Kérdések ideje

 

Sebastien Ogier

A 2015-ös Korzika Rally előtt Sebastien Ogier volt az első, aki a wrc.com új sorozatában részt vett, és válaszolta meg a Facebook felhasználók kérdéseit.

 

Williams Horsney: Egy sportpszichológus azt állította egyszer, hogy tízezer óra gyakorlás kell ahhoz, hogy szakemberré váljon valaki. Az autósportban nagyon drága dolog ezt elérni. Mit gondolsz, hány óra gyakorlás kellett számodra ahhoz, hogy háromszoros világbajnok legyél?

Sebastien Ogier: Nehéz azt tudni, hogy hány órát gyakoroltam eddig. Években tudom számolni és ralikban talán, arról azonban fogalmam sincs, hogy tízezer óra lenne ez. Az autósport egy olyan sport, ami nagyon sok gyakorlást igényel. A rali pedig az az autósport, ami a legtöbb tapasztalatot igényli. Az első, címekben kifejezhető sikerem a juniorok közötti 2008-as volt, ez a harmadik évem volt a versenyzésben, ami valójában nem annyira sok. Mielőtt elrajtoltam a juniorok között, talán tizenhat versenyem volt. Akkoriban ugyanakkor messze voltam attól a szinttől, ahol most vagyok. Akkor még gyakoroltam és tanultam. Hét évvel később még mindig tanulok – megpróbálok fejlődni és még jobb lenni. Egyre közelebb kerülök a legjobb teljesítményemhez. Úgy vélem, minden nap képesek vagyunk egy kicsit tanulni. Egy raliversenyen rengeteg különböző helyzettel kerülsz szembe, sokat lehet tanulni ebből.

Ngugi Wa Njeri: Biztos vagyok benne, hogy egy jó pilóta vagy, de meg tudnád-e hódítani a Safarit?

Sebastien Ogier: Minden, amit tudok a Safariról, hogy nagyon különleges. Talán közelebb áll a terepralihoz, mint azokhoz a ralikhoz, amiket jelen pillanatban ismerek. Biztos vagyok benne, hogy egy fantasztikus tapasztalat volt és inkább egy csapatkaland – azzal, hogy helikopterek nyitották az utat és így tovább. Nem közvetlenül az óra elleni verseny volt, hanem úgy vélem, az elemekkel szemben volt verseny, és megpróbálták túlélni, miközben próbáltak gyorsak maradni. Jó lenne megtapasztalni, de úgy gondolom, most már nehéz lenne ilyen típusú versenyünknek lennie.

Damian Curran: Amikor nem nyered meg a versenyeket, nagyon nyilvánvalónak tűnik a megszólalásaidból és a testbeszédedből, hogy nem vagy boldog. Hogy gondolod, rossz vesztes vagy?

Sebastien Ogier: Kétségkívül. Minden bajnok rossz vesztes. Amennyiben jó vesztes vagy, nincs meg a megfelelő szellem benned, és nem leszel győztes már. Azt mondják, sokkal jobban viselkedek már ebben a szituációban, mint amikor tinédzser voltam. Oké, nem könnyű elfogadni, de megtanultam most már, hogy kicsit jobban csináljam. Amikor fair csatában vesztek, mindig méltányolom azt a teljesítményt, hogy valaki jobb volt. Belül nem vagyok boldog, mivel azért vagyok itt, hogy győzzek, de el tudom már ismerni ezt, és én vagyok az első, aki gratulálok bármelyik riválisnak, aki jobb munkát végzett, mint én.

Tomek Twarowski: Emlékszel az első raliversenydre?

Sebastien Ogier: Természetesen igen. 2006. április 1-én volt ez – nem vicc – a francia murvabajnoki fordulón, a Terre de l'Auxerrois-on egy Peugeot 106-ossal. Én voltam a világ legboldogabb embere, hogy megtapasztalhattam a ralisportot. Nagyszerű eredménnyel is zárult számomra. Valahol a tizenegyedik helyen végeztem a Peugeot kupa ötven autója között. Ez volt az első verseny Julien és az én számomra, és én voltam a legjobb újonc. Egy nagyszerű rajt volt ez.

Michel Toche: Miután az aszfalt kevésbé bünteti az elsőként rajtolót és nem kell már szem előtt tartanod a címet, be akarod gyűjteni az összes legjobb időt az idei „igazi” Tour de Corse-on?

Sebastien Ogier: Éppen most végeztem a pályabejárással és láttam, milyen körülmények várnak ránk. Egy nagyon nehéz verseny lesz ez – főleg azzal, amit az időjárás előrejelzés mutat. Nem tervem, hogy megpróbáljam megnyerni az összes szakaszt. Azt hiszem, ez a hétvége nagyrészt arról fog szólni, hogy megpróbálja az ember túlélni ezeket a körülményeket. A szakaszgyőzelmek száma nem egy olyan dolog, aminek hatalmas jelentősége van számomra. Boldog leszek kevesebbel is.

 

Andrew