Get Adobe Flash player

Brit Rally 2015 - 2. nap

A Brit Rally 2. napja

 

Maratoni kihívás várt a Brit Rally második napján a mezőnyre, a versenyzőknek kilenc szakaszt, 142 versenykilométert kellett teljesíteniük. Az első szerviz reggeli 5 órára volt tervezve, ezt követően hét szakaszt, nem kevesebb, mint 109 kilométert kellett megtenni az autóknak mindenféle szervizelési és kerékcsere lehetőség nélkül. Egy délutáni szervizpark után aztán egy újabb különlegesség, két sötétben megrendezett szakasz szerepelt még az itinerben, az első autók este 9 óra után érkeztek meg ismét a szervizparkba.

A mezőnybe visszaállt Jari-Matti Latvala és Thierry Neuville is, utóbbi pilótával kapcsolatban a Hyundai azt közölte, hogy az i20 WRC bal hátsó kerekének tőcsavarjai törtek el, ezért esett ki versenyzőjük az előző napon. A csapattárs Kevin Abbring viszont nem folytathatta, mivel a kilyukadt vízrendszer miatt jelentős károk keletkeztek az i20 WRC motorjában.

Délelőtt két, eső áztatta, nehezen kiszámítható tapadású szakasz szerepelt a programban, mindkettőt kétszer abszolválták a párosok. Bár csak egy szakaszgyőzelmet aratott, Sebastien Ogier némileg növelte előnyét, ugyanakkor bevallotta a francia pilóta, hogy nem igazán tud a versenyre koncentrálni, megrázták az előző este Párizsban bekövetkezett merényletek. „Nehéz folytatni, amikor ilyesfajta dolgok történnek. Amit mi csinálunk, másodlagos. Megpróbáljuk összeszedni magunkat” – nyilatkozta Ogier. Kris Meeke továbbra is tartotta a második helyét, ami a Citroen számára kulcsfontosságú a márka világbajnoki ezüstéremhez.

Andreas Mikkelsen kezdett ekkor látótávolságon kívülre kerülni, aminek egyik oka az volt, hogy egyszer megütött valamit, amitől furcsa zajokat hallott autójában és tapadást is vesztett ettől. A norvég defektre gondolt, de feltevése nem igazolódott be. Mindezek után aztán a Katalán Rally-t megnyerő pilóta képes volt egy abszolút időt autózni. Mads Ostberggel hasonló dolog történt, mint honfitársával, ő egy egyenesben érzékelt egy csattanást. A DS 3 WRC pilótája vesztett is egy percet ezzel, így hátracsúszott egy helyet, de még délelőtt visszaszerezte azt. Ostberg ráadásul ugyanúgy szenvedett azzal, hogy víz és sár jutott a kocsi belsejébe, mint az előző napon, a pedálok csúsztak, és minden szakasz után merték a sarat a fülkéből. Ott Tanak egy pozíciót előrelépve ötödikként zárta a délelőttöt annak ellenére, hogy bemutatott egy megforgást. Az észt és csapata, az M-Sport előző este bevallotta, „ambiciózus” beállításokat választottak péntekre, a nagyon puha felfüggesztés azonban nem hozta meg a várt eredményt, így szombatra módosítottak a Fordon. Dani Sordo Ostberg problémájából kapitalizálva felkapaszkodott a negyedik helyre, de gondjai támadtak a váltóval, amivel rögtön két pozíciót vesztett. „Problémám van a sebességváltóval a lefelé váltásoknál – ugyanaz a probléma, mint Németországban. Megérkeztem a hajtűkanyarba negyedik fokozatban, amikor nem tudtam visszaváltani és lefulladtam. Ezt követően őrültként hajtottam, túl későn fékeztem egy kanyar előtt, és nekimentem egy korlátnak. Nagyon sok időt vesztettünk” – magyarázta a Hyundai Motorsport spanyolja. Az eredménylistán a márkatárs, Hayden Paddon következett ekkor, akinek nem igazán tetszettek a körülmények, az autóval azonban úgy érezte, hogy fejlődött. A nyolcadik helyen álló Elfyn Evans lefulladt egy hajtűkanyarban, majd a lelazult baloldali kiegészítő lámpa zavarta az egyik szakaszon.

Délután, a szervizlehetőség előtt még intenzívebb eső és három szakasz várt a mezőnyre. Ogier ezek közül kettőt megnyert, bár az egyiken időjóváírást kapott, mert a balesetet szenvedett Thierry Neuville autója átmenetileg eltorlaszolta a pályát. A Volkswagen versenyzője fél percre tornászta előnyét. Meeke, bár tartotta a második helyét, még inkább a biztonságra törekedett, mivel csapattársa bajba került. Mikkelsen viszont nem is igazán tudta támadni, mivel törött jobb hátsó lengéscsillapítóval autózott a délelőtti incidens következményeként. A vezető hármas mögött jókora űr tátongott, Tanak lemaradása másfél perc volt már Mikkelsenhez képest, az észt ugyanakkor nem ezzel foglalkozott, hanem azzal, hogy a negyedik pozícióban volt már. Tanak megnyerte a Chirk Kastély parkjában megrendezett szakaszt, de Sordo szorosan a nyomában loholt. A spanyolt a szintén váltóproblémákkal küszködő Paddon követte, aki az aberhirnanti szakasz utáni etapon frontálisan ütközött Martin Prokoppal, miután mindketten rossz irányba mentek egy helyen. Paddon folytatni tudta a viseletes kocsival, Prokop azonban feladni kényszerült a versenyt. A hetedik helyen Evans állt a délutáni szervizpark előtt, mögé csúszott vissza Ostberg. A norvég beesett egy árokba, ahonnan a nézők segítségével tudott csak kikecmeregni. Mindezzel másfél percet vesztett.

Az esti sötétségben a délutáni két hosszabb szakaszt ismételték meg a párosok. Ogier nyerte ezek közül a másodikat, az idény befejező napját pedig több mint félperces előnnyel várhatja. Meeke-nek sincs oka az aggodalomra, hiszen huszonöt másodperccel van Mikkelsen előtt, aki – bár a lámpasora túlságosan felfelé világított – nyert egy gyorsaságit. Tanak tizenöt szekundumra növelte előnyét Sordóval szemben. A spanyolnak és az őt követő csapattársának ki kell találni valamit, mert a dolgok jelenlegi állása szerint nem tudják befogni a Citroent az éves értékelésben. A hetedik helyről Evans várhatja a folytatást, a nyolcadikról pedig Ostberg. A DS 3 WRC pilótája nem ment igazán jól este, bár számára is csak egy feladat van csapata nézőpontjából, mégpedig hogy célba érjen jelenlegi pozíciójában. A legjobb tízet Stephane Lefebvre és a temérdek gonddal, hajtásproblémákkal küszködő Robert Kubica zárja.

A reggel visszaálló Jari-Matti Latvala nem jutott sokáig ezen a napon sem, egy második szakaszidő után eltörött Volkswagenje egyik féltengely, így a finn nem folytatta a versenyt. Thierry Neuville két részsikerrel nyitott, ezt követően összeszedett egy defektet, délután pedig nekicsúszott egy farakásnak, ami felborította autóját. Neuville-nek nem igazán sikerült tehát önbizalmat meríteni a következő szezonra, ráadásul vasárnap nem is rajtolhat újból, mivel megsérült a Hyundai bukócsöve.

A WRC 2 élén nem változott a helyzet, Ford Fiesta R5-ösével továbbra is Eric Camilli vezeti a mezőnyt, akit a Skoda Fabia S2000-essel versenyző Teemu Suninen árnyékként követ. A dobogóra Craig Breen kapaszkodott vissza a Peugeot 208 T16-tal.

A WRC 3-ban Ole Christian Veiby őrzi az első helyet, a másik citroenes, Chris Ingram azonban megelőzte az R2-es Peugeot-t hajtó Fabio Andolfit. A juniorok mezőnyében Veiby és Ingram után Terry Folb következik.

 

Eredmények a 2. nap után:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 2hr 40m 25.2s
2. Kris Meeke Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +0m 35.7s
3. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +1m 0.4s
4. Ott Tanak M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +2m 41.1s
5. Dani Sordo Hyundai Motorsport i20 WRC +2m 55.8s
6. Hayden Paddon Hyundai Motorsport i20 WRC +3m 13.9s
7. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +3m 18.3s
8. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +4m 21.9s
9. Stephane Lefebvre Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +5m 32.6s
10. Robert Kubica Ford Fiesta RS WRC +6m 31.8s

 

Andrew

 

2015. november 14.