Get Adobe Flash player

A Ford Fiesta R5 továbbfejlesztése - Komoly fejlesztések az R5-ös Fiestán

 

Komoly fejlesztések az R5-ös Fiestán

A 2013 közepén történt bemutatkozása óta a Fiesta R5 az M-Sport legsikeresebb globális raliautójává vált. Azzal, hogy több mint százharminc kocsi verseng szerte a világon, a legújabb Fiesta kategóriagyőzelmek százait volt képes megszerezni abszolút első helyekkel és bajnoki babérokkal együtt.

A Fiesta volt az első R5-ös autó a piacon, és – annak ellenére, hogy az utóbbi két és fél évben nem kapott egyetlen fejlesztést sem – az egyik legversenyképesebb is maradt, idén rali Európa-bajnokká koronázták Kajetan Kajetanowicz kezei között.

Az M-Sport az utóbbi időszakban lépéseket tett a feljavításban, és értékelve a piacon található többi R5-ös autót, úgy érezte, hogy itt a megfelelő idő az átfogó fejlesztések bemutatására. A projekthez az M-Sport tervezőinek és mérnökeinek egy elszánt csapatát jelölték ki, a hathónapos munka eredményeként pedig úgy érzi az alakulat, hogy ez az eddigi legjelentősebb fejlesztésük.

Azzal, hogy nyolc joker állt még a rendelkezésükre, az első öttel kizárólag a motor teljesítményének növelését célozták meg, módosítottak a hengerfejen, a dugattyúkon, a szívó és a kipufogó oldali vezérműtengelyen, a kipufogócsonkon, de új a kuplung-lendkerék együttes is.

Az M-Sport mérnökei hihetetlen javulást értek el, a teljesítmény 32 lóerővel növekedett 4500-as percenkénti fordulatszámon, a forgatónyomaték pedig 56 newtonméterrel 4000-es fordulaton, ami a brit cég eddigi legnagyobb fejlesztési lépését jelenti bármely motorkivitelt figyelembe véve.

A további három jokert a karosszériával kapcsolatos feljavításokra fogják fordítani, melyeket várhatóan 2016 márciusában mutatnak be. Számos alkatrész fejlesztése van terítéken, az M-Sport jelenleg is vizsgálja a hátsó aerodinamikai eszközt, az első lökhárítót, a lengőkarokat, a Reiger lengéscsillapítókat és a kiegészítő világítást is. Ezek a dolgok fejlesztési fázisban maradnak, a bemutatásuk 2016 első negyedévének végén jöhet el.

„Rendkívül büszke vagyok mindarra a munkára, ami belement ebbe a projektbe” – mondta el Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető igazgatója. „Az eredeti Ford Fiesta R5 egy megbízható és versenyképes csomag marad, ezekkel a feljavításokkal azonban azt fogjuk látni, hogy a teljesítmény egy másik szintre kerül. Folyamatosan fejlesztjük minden termékünket, de el kell mondanom, ez a legnagyobb fejlesztés, amit valaha végeztünk; és ha figyelembe vesszük, hogy jelenleg mennyire versenyképes a Fiesta R5, ez valóban egy nagy teljesítmény!”

„Az erő növekedéséhez tapasztalat kell igazán, hogy elhiggye az ember” – kezdte Matthew Wilson, az M-Sport tesztpilótája. „Nagyszerű volt vezetni az eredeti Fiesta R5-öst, de valóban érzed a fejlesztéseket, amint a kormány mögé ülsz, és meg kell hagyni, ez a legnagyobb előrelépés egy versenyautóval, amit valaha láttam. A motor extra ereje hatalmas, amitől drámaian javult a reakció, és még könnyebb kihozni ebből a már így is fantasztikus termékből a legtöbbet.”

 

Andrew

 

2015. november 20.