Get Adobe Flash player

Hírek: RK World Rally Team - Kubica fékdrámája

 

Kubica fékdrámája

„Nagyon furcsa volt. Kicseréltük a fékbetéteket és a féktárcsákat a szervizben, és oké, volt egy kis füst az első szakaszon, de erre lehet számítani az anyagtól” – magyarázta a Monte-Carlo Rallye utolsó előtti gyorsaságijának céljában bekövetkezett balesetének előzményeit Robert Kubica. „Aztán azonban a szakasz egy hosszú lejtmeneti része után beesett a pedál. Semmi figyelmeztetés nem volt, nem kapott be, nem puhult fel a pedál, semmi ilyesmi. A kézifékhez tudtam csak kapni végül, hogy megpróbáljam lelassítani magunkat” – mondta el a lengyel.

Kubica a verseny tizennégy megrendezett szakaszából négyen tudott győzni, csupán eggyel kevesebben, mint a legtöbb gyorsaságit nyerő Sebastien Loeb. A kilencszeres világbajnokot és a futamon végül diadalmaskodó Sebastien Ogier-t is lenyűgözte a korábbi Forma-1-es pilóta teljesítménye, mindketten elismerően nyilatkoztak a Ford Fiesta RS WRC-t hajtó versenyzőről. „Mindannyian tudjuk Robertről, hogy ő az egyik legjobb pilóta” – nyilatkozta Ogier.

Volt olyan szakasz, amit félperces különbséggel nyert meg Kubica, akit az első este elektromos problémák hátráltatták, aztán a pénteki utolsó különpróbán kétszer is lecsúszott az útról, melynek következtében ismét sok időt vesztett.

 

Nehéz munka egy csapat felállítása

Kubica mindeközben kész a kemény munkára, ami ahhoz kell, hogy felállítsa saját csapatát az idei szezonra.

A versenyző a frusztrálóan alakult 2014-es szezonja után jobb eredmények reményében áll rajthoz idén, a Monte-Carlo Rallye volt az első versenye, amit az RK World Rally Team nevű saját csapata színeiben teljesített Ford Fiesta RS WRC-jével. A lengyel különítménye technikusokat toborzott már, és várhatóan az olasz A-Style székhelyének közelében telepszik le. A kapcsolat nem véletlen, Kubica ezzel az alakulattal nyerte meg a Monza Rally Show-t és a bolognai Bettega Rallysprintet a tavalyi év végén.

„Szoros együttműködésben vagyunk az A-Style-lal” – mondta el Kubica az idénynyitó előtt. „A létesítményünk és a műhelyünk közel lesz hozzájuk. Sajnos nem volt sok időt, a döntés, hogy ezt a projektet csináljuk, nagyon későn született meg. Összegyűjtöttem már néhány embert azonban, akiket ismertem a múltból, és rögtön meg is akarom köszönni sokaknak, akik nagyon sok erőfeszítést tettek az elmúlt két hétben, hogy elkészüljön minden. Ez a szezon biztosan más lesz. Lesz még munka, mindent meg kell csinálni, arra van szükség, hogy minden a megfelelő sebességbe kapcsoljon és magától működjön.

A cél az erre a szezonra, hogy a vezetésre koncentrálhassak, de nagyon keményen kell dolgoznunk, főleg a szezon elején, amikor nagyon szoros az idő a csapat számára Monte-Carlóból Svédországba menni, aztán Mexikóba.”

Kubica a Michelin gumikról Pirellikre váltott, a Monte-Carlo Rallye előtt az olasz gumigyár megerősítette, hogy a lengyel az ő abroncsaikat fogja használni.

„Tavaly impresszív teljesítmény nyújtottak, bizonyos körülmények között jól dolgoztak a gumik – oké, más körülmények között nem annyira” – mondta el Kubica a váltásról. „A Pirellinek azonban nagy tapasztalata van, a támogatás, amit kaptunk, nagyon jó. Ez a támogatás az idei évre nagyon jól jött számomra. A Pirelli egy stabil partner, egy olyan, akikkel örülünk, hogy együtt dolgozhatnunk idén.”

 

Andrew

 

2015. január 30.