Get Adobe Flash player

Hírek: RK World Rally Team - Kubica őszinte szavai újabb balesetéről

 

Kubica őszinte szavai újabb balesetéről

 

Robert Kubica Deutschland Rallye-s szereplését nagy várakozás előzte meg a közvélemény részéről, hiszen az jól látszik a korábbi Forma1-es versenyző rövid ralis pályafutásából, hogy az aszfaltos viadalokon meglepetésekre lehet képes a rali világbajnokság élmezőnyében is.

A WRC 2-es értékelésben egy évvel ezelőtt Németországban győztes lengyel nem kezdte kimagaslóan a versenyt, az első két gyorsasági szakasz után a kilencedik helyen állt Ford Fiesta WRC-jével. Ekkor a mezőny érkezett meg a híres mosellandi szakaszra.

Kubica ennek a szakasznak a hatszázadik méterén, egy hajtűkanyar utáni kereszteződést követően lecsúszott az útról, és négy percbe került, mire a nézők segítségével a csúszós domboldalról vissza tudott jönni a pályáról. A pilóta beismerte, a hiba valószínűleg összefüggött jobb kezének sérülésével és hogy ez már nem az első eset, hogy ilyen előfordult.

„Túl gyorsan mentünk be, ez azonban nem volt még gond, de nem volt meg a megfelelő kormányszög. Megpróbáltam valamit tenni, de a jobb kezemmel nehéz dolog ez. Nem tudom, hogy pontosan hogy történt, csak annyit éreztem, hogy a kormányzás nagyon kemény lett. Nem ez az első alkalom, hogy ilyesmi történik. Talán túl lazák voltunk, vagy valami ilyesmi – nehéz megmondani.”

Robert Kubica az ominózus szakaszon a kaland után sérült első felnikkel

 

A 2011-es év elején történt Kubicával az a súlyos baleset, aminek következtében a Forma-1-es futamot is nyert versenyző jobb karjának mozgása korlátozottá vált, részlegesen lebénult. Bár folyamatosan javul, valószínűleg sosem fogja visszanyerni az eredeti állapotát. Kubica éppen ezért azóta nem is tudott Forma-1-es autót vezetni, és a ralisportban is engedményben részesítették, mely szerint kormányváltót használhat a szekvenciális egység helyett.

A lengyelt végül a verseny utolsó napjának reggelén, az első szakasz felé tartva gumimelegítés közben a sebességváltó állította meg, ami harmadik fokozatban ragadt.

Mindenesetre őszinte szavak, melyek Kubica száját elhagyták, ugyanakkor a rali egy veszélyes sport, melyben a biztonsági intézkedések ellenére a nézők az autókhoz közel, egy hiba esetén azok hatótávjában tartózkodnak… Részben ezért nem engedték rajhoz állni Craig Breent a német viadalon.

 

Andrew

 

2014, augusztus 28.