Ford Fiesta R1 és MS1
A Ford Fiesta R1 és MS1 azt az igencsak sikeres Ford Fiesta R2-t követi, mely 34 országban került értékesítésre és aratott géposztály győzelmeket szerte a világon. Az új Fiesták azokat célozzák meg megfizethető áron, akik most kezdik ralikarrierjüket.
Az R1-es szabályok szerint készült átalakító csomag mindazokat a versenyzők védelmét és az autó alját védő felszereléseket tartalmazza, amit az R2-es változat is, de a motor és az erőátviteli elemek szériaalkatrészek, így megfelelnek az R1-es előírásoknak. A versenyzők a különböző MS1 csomagokkal lépésről lépésre javíthatják Fiestájuk teljesítményét annak megfelelően, hogy a helyi szabályok mit engednek meg, és juthatnak el így egészen a Fiesta R2-es változatáig.
A Ford és az M-Sport hosszú együttműködésének legújabb tagjai, a Fiesta R1 és MS1 ugyanazon tapasztalatok felhasználásával került kifejlesztésre, melyet a rekorddöntő Ford Focus RS WRC, a Ford Fiesta ST, a Ford Fiesta R2 és S2000, valamint a jelenleg is futó Ford Fiesta RRC és RS WRC megépítésekor is alkalmaztak.
A Fiesta R1 és MS1 érkezésével a Ford és az M-Sport teljes „lehetőségek létráját” kínál, ahol a versenyzők a nemzeti szinttől indulva juthatnak el a ralisport csúcskategóriájáig, a WRC-ig.
Malcolm Wilson: „Az R1 az első lépés azoknak a versenyzőknek a létráján, akik a Fiesta ralicsaládjával szeretnének versenyezni. Az alapcsomag az összes szükséges biztonsági felszerelést tartalmazza. A különböző opciós kitek lehetőséget adnak arra, hogy a 3 vagy 5 ajtós autó idővel R2-sé váljon.”
Műszaki adatok
Motor: elöl keresztben elhelyezett, 1,6 Zetec 16V – Ti-VCT 1,6 literes, soros, négyhengeres, 16 szelepes, szívómotor, acélötvözet motorblokk és hengerfej, DOHC vezérlés, változó szelepvezérlés, elektronikus benzinbefecskendező, katalizátor
Hengerek száma: 4
Szelepek száma: 16
Hengerűrtartalom: 1598 cm3
Teljesítmény: 120 LE (fordulatszám: 6000 1/min) – opcionális: 140, 155 vagy 170 lóerős kit
Forgatónyomaték: 152 Nm (fordulatszám: 4050 1/min)
Üzemanyag: 97 oktánszámú benzin
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, IB5 típusú 5 fokozatú, H sémájú sebességváltó – opcionális: korlátozott zárású differenciálmű, rövidebb váltóáttételek
Felfüggesztés: elöl McPherson rendszerű felfüggesztés, széria hátsó híd, fix lengéscsillapítók Eibach rugókkal, elöl-hátul állítható felső rögzítés – opcionális: Reiger állítható lengéscsillapítók
Fékek:
Elöl: 258x23 mm-es széria belső hűtésű tárcsafék, úszónyerges féknyergek – opcionális: R2-es 4 dugattyús AP Racing féknyergek
Hátul: széria dobfék – opcionális: R2-es tárcsafék
Opcionális: hidraulikus kézifék
Kormányzás: elektromos rásegítésű kormánymű
Kerekek: 6,5x16 collos OZ Racing felnik
Karosszéria: önhordó karosszéria, ahhoz több ponton rögzített, T45-ös acélból készült, hegesztett biztonsági bukókeret, optimalizált üléspozíció, integrált műszerfali merevítés
Méretek:
Hossz: 3953 mm
Szélesség: 1722 mm
Magasság: 1481 mm
Tengelytáv: 2490 mm
Súly: 1080 kg
Andrew