Get Adobe Flash player

Hírek: Hyundai i20 Coupe WRC - Tanak bánata: nem ülhetett eleget az autóban a baleset miatt

 

Tanak bánata: nem ülhetett eleget az autóban a baleset miatt

A Monte-Carlo Rallye-n történt hatalmas balesetét követően minél hamarabb vissza akar ülni a Hyundai i20 Coupe WRC-be Ott Tanak.

Az uralkodó rali világbajnok, aki a címet Toyotával szerezte meg, majd ezt követően igazolt át a Hyundai csapatához, a 2020-as idénynyitón szenvedett balesetet nagy sebességnél. Az eset a negyedik gyorsasági szakaszon történt, ezt megelőzően Tanak és navigátora, Martin Jarveoja a harmadik pozíciót foglalta el.

A Hyundai i20 Coupe WRC 180 kilométer/órás sebességnél hagyta el az utat, majd tizenöt másodpercen keresztül bucskázott lefelé a hegyoldalon, mielőtt egy harminc méter magas szikláról leesve meg nem állt egy közúton, száz méterrel lejjebb, mint ahonnan az eset indult. A legénység saját erőből szállt ki az autóból, a szokásos protokoll szerint azonban kórházba szállították őket, ahol egy éjszakát töltöttek. Onnan szombaton délelőtt kiengedték őket, majd vasárnap hazarepültek Észtországba.

„A legnagyobb kár, hogy nem tudtunk túl sok időt tölteni az autóban” – mondta el Tanak. „Az első estét nem éreztem túl jónak, éjszaka azonban javítottunk az autón, és pénteken reggel jobbnak érződött már. Egy kicsit rövid ideig tartott azonban a menet. Ez egy rendes baleset volt. Amikor elpusztul az autó és nem lehet folytatni, az azt jelenti, hogy egy derék eset volt. Most egy hosszú szünet következik, mondjuk azt, hogy az aszfaltos bajnokság, a következő aszfaltos forduló az év végén lesz. A murvára kell most fókuszálnunk.”

Amikor a baleset okáról kérdezték, a következőket mondta el a pilóta: „Rámentünk egy huplira, amit nem vettünk észre a pályabejáráson, az pedig egy rossz ívre vitt minket, ez azonban sosem egy dolgon múlik. Dolgok kombinációja volt ez, mindez együtt okozta, hogy elhagytuk az utat. Ahogyan tudjuk, balesetek történnek az autósportban, semmi új sincs. A tervünk ugyanaz. Ez egy hosszú szezon, és ideje visszatámadnunk – fittek vagyunk, és készen állunk erre.”

Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport vezetője a jelen kor raliautóinak biztonságát emelte ki. „Kell valamit mondanom, amit mondtam már” – nyilatkozta a szakvezető. „El kell mondanunk valamit. Elvégzésre került a munka, hogy biztonságosabbak legyenek az autók. Ami egy nagyon látványos balesettá vált mindenki számára – és bocsánat, ha ezzel untatlak benneteket –, az az energiát ugyanakkor elnyelte. Ami leginkább aggódással tölt el engem mindig is, amikor valami nem látványos, de nagy sebességről nulla következik semmi távolság alatt. Rendszerint ez okoz nagy szívdobogást, amikor ilyen történik.”

Azt ugyanakkor bizonyára a Hyundai és az FIA is ki fogja vizsgálni, hogy Jarveoja ülése az első becsapódások egyikekor miért mozdul el jópár centimétert, óriási kockázatot teremtve egy sérülésre. Szerencsére a navigátornak nem történt különösebb baja.




Andrew


2020. január 30.