Get Adobe Flash player

Hírek: Hyundai i20 Coupe WRC - Tanak tanult a rossz döntésekből

 

Tanak tanult a rossz döntésekből

Ott Tanak aszfaltos bemutatkozása a Hyundai i20 Coupe WRC nyergében nem volt egy magától értetődő történet, az észt pilótának a Rally di Albán vissza kellett lépnie kettőt, hogy aztán meg tudjon tenni egy lépést előre. Az olasz verseny végén azonban boldog volt az uralkodó világbajnok.

A Hyundai az olasz versenyre három WRC-t nevezett, az autókat Thierry Neuville, Ott Tanak és Pierre-Louis Loubet vezették. Tanak azzal jottányit sem foglalkozott, hogy csapattársa, Thierry Neuville nyerte a versenyt előtte. Ami fontos volt, adatot gyűjtöttek, tudást halmoztak fel. A két hyundai-os a szakaszok között beszélgetett, ez világosan mutatta, hogy együtt dolgoznak csapatuk sikeréért, erős a kapcsolatuk, ahogyan Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport vezetője is állítja.

Az egynapos verseny során a körök között az egyik sebességváltót áttették az egyik i20 WRC-ből a másikba. „Visszacsatolásokat és tapasztalatot akartunk szerezni” – magyarázta Adamo, de technikai részletekbe, mint ahogyan általában, ezúttal sem volt hajlandó belemenni. „Jól működött. Amennyiben arról kérdez valaki, hogy mi a különbség az erőátvitelben, el fogom mondani, hogy valaha mérnök voltam – most azonban minden, amit mondani tudok erről, az a váltó ára!”

Tanak a nap folyamán sokat állítgatta autóját, és elismerte, az első két körben rossz irányba ment a beállításokkal: „Igencsak bizakodó vagyok, hogy találtunk néhány igen jó dolgot” – tette hozzá. „Az utolsó kör nagyon jónak érződött. Sok dolgon változtattunk, és próbáltunk végigmenni mindenen, amink van a beállítási opciók tekintetében – volt egy gondolatunk, hogy mit akarunk.

A legtöbb alkalommal rossz döntést hoztunk, ugyanakkor tapasztalatok ezek, ezek tanítanak a legjobban, jó leckék voltak, és biztos vagyok benne, hogy sokkal több így az adatunk, amin végig kell menni. El kell mondanom, az autó jónak érződik aszfalton. Mindez a tapasztalatról és a tanulásról szólt, rossz irányba mentünk talán a beállítással, de miután a tanulásról szól mindez, érdemes volt csinálni.”

Amikor arról kérdezték, hogy a beállítások kompromisszumokra kényszerítették-e a tempó terén, a következőket válaszolta a Rally di Albán az i20 WRC-vel az első aszfaltos viadalát teljesítő Tanak: „Nem voltam képes elmenni a határig, de rendben volt. A tanulásról szólt ez a nap. A bajnokság szoros lesz, és nincs túl sok lehetőségünk.

Kétségtelen, hogy késznek kell lennünk, amikor eljön ez, és az olyan versenyek, mint amilyen ez is, segíteni fognak. Az egész esemény – hogy én és Thierry is vezetett és minden más versenyző is – nagyon szórakoztató volt. Kétségtelen, hogy sokat tapasztaltunk, ez pedig egy nagy löket előre.”

Kell a visszarázódás

Jóllehet a világbajnokság a hosszú koronavírus okozta kényszerszünetet követően Észtország szupergyors murvás pályáin folytatódik, a Torino közelében szilárd borításon megrendezett Rally di Alba Adamo véleménye szerint mégiscsak fontos volt, hiszen értékes lehetőséget kínált arra, hogy ismét összerázódjon csapata a világbajnoki folytatás előtt.

„Minden ilyen esély fontos” – magyarázta a szakvezető, akinek ez hazai pálya volt, hiszen itt nőtt fel. „Nem csak arról szólt ez, hogy a pilóták és a navigátorok visszatértek az autóba és versenyeznek. Természetesen tudjuk, hogy hiányzott nekik egy ideje a versenyzés, de itt lenni ezen a hétvégén nagyon fontos volt az egész csapat számára.

Tudja mindenki, a tesztelés tesztelés, valójában azonban többet dolgozol, amikor versenyben vagy. A teszten kicseréled a sebességváltót, de nincs rajtad ugyanaz a nyomás. A versenyen más ez. Az, hogy mindenki, a csapat, a médiás emberek, mindenki itt van, azt jelenti, hogy visszatérünk a normál életbe egy kicsit jobban.”

A márciusi Mexikó Rally óta Tanak és Neuville is először dolgozhatott együtt. Adamo úgy vélte, ez egy újabb lehetőség, hogy két világsztárja megmutassa, milyen jól működik a kapcsolat közöttük. „Igencsak lenyűgözött az, hogy Thierry mennyire alázatos azzal kapcsolatban, hogy Ott csatlakozott hozzánk. Nyitott, és készséges mindent megtenni, amit csak tud, hogy működjön ez. Ugyanez jön Ott-tól” – magyarázta. „Amikor tesztelnek, együtt dolgoznak, és a megfelelő irányba viszik az autót. Jó előrelépéseket teszünk. Aggódtak az emberek a csapaton belüli versengés miatt, de együttműködés van nálunk. Természetesen tudjuk, hogy amint elrajtol a rali, a versengésről szól minden. A ralikon kívül azonban együtt vagyunk.”


Andrew

 

2020. augusztus 5.