Get Adobe Flash player

Hírek: Hyundai i20 Coupe WRC - Tarquini kipróbálta a Hyundai WRC-jét

 

Tarquini kipróbálta a Hyundai WRC-jét

A túraautósport világbajnoka és világkupa győztese, Gabriele Tarquini a Szardínia Rally utáni hétfőn kipróbálhatta a Hyundai raliautóját, az i20 Coupe WRC-t.

A Forma-1-es sorozatot is megjárt versenyző a szardíniai rali világbajnoki futam központjától, Algherótól nem messze egy murvás szakaszon vezette az autót, mellé Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport vezetője ült be. Mielőtt a volán mögé pattanhatott volna, Tarquini demonstrációt kapott az i20 WRC képességeiből, a Szardínia Rally-t a harmadik pozícióban befejező Andreas Mikkelsen mutatta meg neki, hogy mit is tud a gép.  „Nagy benyomást tett rám, hogy navigálhattam Andreas-nak, ott igazán meglehet a megfelelő érzésed” – mesélte Tarquini az autosport.com-nak. „Én azonban elég lassú voltam. Nem érzem magam komfortosan ezen a felületen, nagyon csúszós volt. Vigyáztam magamra és Andreára az autóban. Volt némi érzésem kigyorsításkor és fékezéskor, de nagyon messze volt ez az autó potenciáljától.”

Amikor arról kérdezték, hogy mi nyűgözte le leginkább a World Rally Car-ral kapcsolatosan, a következőket válaszolta az 57 esztendős olasz pilóta: „A stabilitás az egyenesekben. Még akkor is, amikor teljes gázon volt az autó, nagyon könnyen egyenesben maradt. Az azonban bizonyos, hogy a kigyorsítás és a fékezés valami nagyon különleges – nem tudtam elképzelni, hogy ilyen kigyorsítása lehet murván.

A legnehezebb dolog számomra az volt, hogy hozzászokjak ahhoz, hogy időben csináljam a kanyart. Nagyon kései voltam mindig, és nem kontrolláltam túl jól az autó hátulját. Aszfalt stílusban közelítettem meg: kései voltam, és az autó nem állt nagyon keresztbe, alulkormányozott voltam a kanyar közepén.

A nyomaték és a teljesítmény nincs nagyon messze a TCR autómtól, a kigyorsítás és a sebességváltás érzése, a vezetési stílus azonban nem annyira hasonlóak. Valójában üléspozíció és a dekoráció az egyedüli hasonlóság az! A fékek a leginkább távoliak talán a pályaautóhoz képest.”

Tarquini elismerte azt is, hogy időbe tellett, míg megszokta, hogy egy navigátor is ül mellette. „Normális esetben egyedül vezetek; normális esetben figyelem a beszédet a rádióban, aztán lesz egy srác, aki mellettem ül, ez teljesen furcsa” – mondta. „Mi a DNS-ünk szerint arra koncentrálunk, amit csinálunk, ez a másik személy pedig zavarhat, ha nem vagy hozzászokva.

Andrea azonban – meg vagyok lepődve – nem ijedt meg. Tudja, hogy nem vagyok olyan jó murván, mondta, hogy sokkal lassabb vagyok, mint Andreas, ugyanakkor sokkal kockázatosabb volt, mint Andreas-szal – nem ismertem az autót és az utat sem.”

Adamo értékelése sokkal tömörebb volt, de a humor nála sem maradt el: „Úgy gondolom, jobban teszi, ha a TCR-rel megy tovább, és úgy gondolom, jobb, ha én pedig csinálom a rendes munkámat.”

 

Andrew


2019. június 19.