Get Adobe Flash player

Amikor a Citroen kiszállt egy évre

A 2004-es szezon végén kellemetlen hírek kavarták fel a rali világbajnokságot, ezek arról szóltak, hogy a Citroen és a testvérmárka, a Peugeot is befejezi tevékenységét a következő idényt követően a ralisport legmagasabb kategóriájában.

„Biztosan nem leszünk itt a jövő év után” – mondta el a Citroen sportrészlegének akkori vezetője, Guy Frequelin. „Neki kell indulnunk, hogy egy olcsóbb szakágat találjunk, mint amilyen a ralisport.”

Ekkor már tudni lehetett, hogy a Citroen megkezdte a munkálatokat a Xsara WRC helyettesítésére szánt C4 WRC-n. „Le lett állítva ez. Nem lesz további munka rajta” – tette hozzá Frequelin.

A rali világbajnokság kicsúszott a kezek közül. Oda vezettek a trükkös differenciálművek, az aktív felfüggesztés és az űrtechnológia minden módszere, hogy a versenyeztetési költségek elérték a plafont. A PSA konszernnél pedig duplán jelentkezett mindez, mivel két márkájuk is jelen volt a sorozatban. Érthető volt tehát az álláspont.

A Citroen szerencsére megtalálta a módját, hogy a negyvenmillió fontos költségvetést lefelezze, így tíz hónappal a bejelentést követően kiderült, hogy a program beszüntetése csak egy éves alkotói szabadságot jelent valójában.

Miután Malcolm Wilson szorgalmasan ügyködött, hogy Sebastien Loeböt a Fordhoz vigye, a franciák a Kronos Racinggel paktáltak le, akiknek a segítségével a kötelékükben tudták tartani pilótájukat a Xsara WRC hattyúdalára, miközben ők maguk a kocsi utódján dolgoztak Versailles-ban.

A Citroen tehát maradt, a Peugeot-nak ugyanakkor nem jött ez össze.

És micsoda izgalmas szezon kerekedett 2006-ban! A Ford jó úton volt a gyártói cím elhódítása felé, Loeb azonban nem adta az egyéni koronát. Az első tizenkét fordulóból nyolcat megnyert, négyet pedig a második helyen fejezett be. Előnye akkora volt a Ciprus Rally-t követően, hogy az utolsó négy versenyről távol maradva is meg tudta tartani pontelőnyét, miután eltörte a karját kerékpározás közben – a sporteszközről aztán kiderült, hogy motorja is volt.

Frequelin nem volt ott a versenyeken, a telefonhívások viszont végeláthatatlannak bizonyultak, és eljutottak arra a pontra is, hogy a Kronos csapatvezetőjének, Marc Van Dalennek meg kellett kérnie Frequelint, hogy lépjen egy kicsit hátra.

Amikor a korábbi versenyző visszatért az ismét pirosba öltözött alakulattal 2007 januárjában, olyan volt, mintha sosem lettek volna távol. Loeb karja meggyógyult, a C4 WRC pedig a rajttól kezdve szárnyalt. Nyolc győzelem és mindkét világbajnoki cím, ezek követték 2007-ben a monte-carlói visszatérést.

 

Andrew