Get Adobe Flash player

Türelmes Mikkelsen

A 2015-ös Katalán Rally-n szerezte meg Andreas Mikkelsen az első rali világbajnoki futamgyőzelmét, a norvég pilótának 26 esztendősen jött ez össze a 64. világbajnoki rajtja alkalmával.

A spanyol viadalt megelőző 33 gyári volkswagenes futama során Mikkelsen 12-t fejezett be dobogón, ami azt jelenti, hogy a 2013-as Portugál Rally óta 36 százalékos mutatóval rendelkezik ilyen tekintetben.

A Volkswagen Motorsport vezetője, Jost Capito az elmúlt két esztendőben folyamatosan mondogatta, hogy protezsáltja első győzelme hamarosan eljön. A februári Svéd Rally-n karnyújtásnyira került ehhez Mikkelsen, végül azonban meg kellett elégednie a harmadik helyezéssel.

Katalóniában azzal a lendülettel kezdte meg a Power Stage-et Ola Floene navigátorával, hogy a második helyen végezzen, amivel fenn tudta tartani az év végi ezüst esélyét csapattársával, Jari-Matti Latvalával szemben. Sebastien Ogier balesete végül a kezére játszotta a győzelmet. Első rali világbajnoki diadalát 26 évesen és 125 naposan ünnepelhette. Ogier és Thierry Neuville is 26 esztendős volt, amikor először végzett az élen a ralisport nagyszínpadán.

A legfiatalabb győztes Latvala, aki a 2008-as svéd futamot 22 évesen és 313 naposan nyerte meg. Henri Toivonen, Markku Alén, François Duval és Mads Ostberg egyaránt 24 esztendősen értek ehhez a mérföldkőhöz, Colin McRae pedig 25 volt, amikor az 1993-as Új-Zéland Rally-n megszerezte pályafutása első rali világbajnoki futamgyőzelmét.

A kor tekintetében nem lóg ki tehát a sorból Mikkelsen, World Rally Car-os bemutatkozása azonban már 2006-ban megtörtént, a spanyol az 51. ilyen autóval teljesített versenye volt, és 34. a Polo WRC-vel.

A jelenlegi generációból mindössze Dani Sordónak kellett többet várnia, a spanyol a 2013-as németországi győzelmét 95. World Rally Car-os megmérettetésén gyűjtötte be. További olyan pilóták, akiknek Mikkelsennél később jött össze az első diadal, Mikko Hirvonen (a 2006-os Ausztrál Rally az 50. WRC-s versenye volt), Petter Solberg (a 2002-es Brit Rally az 44. WRC-s versenye volt) és Thierry Neuville (a 2014-es Deutschland Rallye a 35. WRC-s versenye volt).

A mai versenyzők közül Mads Ostberg és Kris Meeke egyaránt a 25. WRC autós kísérletre törte meg a jeget, míg Latvala a 30.-ra. Ogier-nek 18 versenyt kellett várnia a 2010-es Portugál Rally-ig, hogy győzzön. A legkoraérettebb pilóta ebben a tekintetben Sebastien Loeb, aki a 2002-es német futamon mindössze 9. World Rally Car-os rajtja alkalmával nyert.

A statisztikát természetesen befolyásolják az olyan faktorok, mint a csapatutasítás, valamint az, hogy mennyi privát nevezésű World Rally Car-os futamot teljesített valaki.

Csupán a gyári versenyzőként történt rajtokat figyelembe véve Mikkelsen a 34. kísérlete alkalmával gyűjtötte be első diadalát, míg Ogier a 19.-en, Latvala a 18.-on, Loeb-nek viszont csupán 8 kellett ehhez.

 

Andrew