Get Adobe Flash player

Renault Twingo RS R2

A világ legnagyobb motorsport eseményein történt sikeres szereplés a bizonyítéka, hogy a Renault Sport büszke lehet a történelmére az olyan autók kifejlesztésének terén, melyekkel versenyzők generációi mutatták meg képességeiket.

Az R8 Gordini, a Super 5 GT Turbo és a Clio RS Ragnotti Group N után a Twingo RS R2 a legújabb autó a sorban, mely elérhető a vezetés megszállottainak.

Csakúgy, mint a Twingo RS, a versenyverzió is kiváló vezethetőséget és remek teljesítményt biztosít. A karosszéria ugyanazokkal a jellemzőkkel rendelkezik, mint amilyennel a szériamodell, agilis és jól kiegyensúlyozott, valamint fokozott megbízhatóságot és teljesítményt nyújt rendkívül versenyképes költségek mellett. Néhány alkatrészét megerősítették és a Twingo RS R2-t ellátták olyan lengéscsillapítókkal is, melyek be- és kirugózása állítható, tehát beállíthatóak a különböző vezetési stílusokhoz.

A Twingo R2 Evo rendelkezik a Twingo R2 jó tulajdonságával, de túlszárnyalja azt a teljesítmény, az úttartás, a felhasználhatóság és a karbantartási költségek terén.

A Renault Sport Technologies a Twingo R2 legújabb változatának piacra dobása előtt az erőforrás fejlesztésében együttműködött a Sodemo-val, hogy az 1,6 literes szívómotor teljesítményét 190 lóerőre, forgatónyomatékát 180 Nm fölé vigye.

A teljesen átalakított és átméretezett fékrendszer hatékonyabb, konzisztens teljesítményt nyújt a legnehezebb körülmények között is, míg a hidraulikus ütközőkkel ellátott Öhlins lengéscsillapítók jobb vezethetőséget biztosítanak minden talajtípuson.

Az ügyfelek növekvő igényeinek megfelelően a Renault Sport Technologies a megbízhatóságot és a minőséget helyezte előtérbe, figyelve a költségekre is.

Elérhető komplett kit is, ugyanakkor a Twingo R2 Evo a meglévő Twingo R2-ből is átalakítható. Az autó bemutatásával a Renault Sport Technologies-nek az a célja, hogy felállítsa a mércét, mind aszfalton, mind murván.

 

Műszaki adatok

 

Motor: elöl keresztben beépített Renault K4M RS típusjelű 1,6 literes szívómotor, dupla vezérműtengely, változó szelepvezérlés (VVT), vezérműszíjas motorvezérlés, Magneti Marelli SRA motorfelügyelet

Hengerek száma: 4

Szelepek száma: 16

Furat: 79,5 mm

Löket: 80,5 mm

Hengerűrtartalom: 1598 ccm

Teljesítmény: 193 LE (fordulatszám: 7250 1/min)

Forgatónyomaték: 200 Nm (fordulatszám: 6000 1/min)

Maximális fordulatszám: 8000 1/min

 

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 5 sebességes (plusz hátramenet) kézi kapcsolású szekvenciális váltó, korlátozott zárású differenciálmű

 

Felfüggesztés: Pseudo-McPherson rendszerű felfüggesztés kétféle átmérőjű stabilizátorral elöl. Merev hátsó híd stabilizátorral. Hidraulikus ütközőkkel ellátott kétutas Öhlins lengéscsillapítók

 

Fékek:

Elöl: 4 dugattyús féknyergek, belső hűtésű féktárcsák, átmérő 300 mm

Hátul: 2 dugattyús féknyergek, tömör féktárcsák, átmérő 240 mm

Az utastérből manuálisan állítható hátsó fékerő határoló

Hidraulikus kézifék

Széria fékrásegítő

 

Felnik:

Aszfalt: 6,5x16 collos felnik

Murva: 6x15 collos felnik

 

Gumik: Pirelli

Aszfalt: 200/60 R16

Murva: 175/70 R15

Karosszéria: önhordó acél karosszéria, ahhoz több ponton rögzített, hegesztett biztonsági bukókeret

 

Üzemanyagtartály: 42 liter

 

Méretek:

Hossz: 3607 mm

Szélesség: 1688 mm

Magasság: 1470 mm

Tengelytáv: 2368 mm

Nyomtáv elöl: 1485 mm

Nyomtáv hátul: 1455 mm

Súly: 1030 kg (FIA minimum súly)

Súlyeloszlás (elöl/hátul): 649/381 kg (63/37 %)

Súly/lóerő arány: 5,3 kg/LE

 

Végsebesség:

Rövid váltóáttétel: 161 km/h

Közepesen hosszú váltóáttétel: 173 km/h

Hosszú váltóáttétel: 184 km/h

 

Költségek:

Ár: 48800 Euro (murva kit: 6500 Euro)

Összeszerelési idő: 200 óra

 

Andrew