Renault Twingo RS R2
A világ legnagyobb motorsport eseményein történt sikeres szereplés a bizonyítéka, hogy a Renault Sport büszke lehet a történelmére az olyan autók kifejlesztésének terén, melyekkel versenyzők generációi mutatták meg képességeiket.
Az R8 Gordini, a Super 5 GT Turbo és a Clio RS Ragnotti Group N után a Twingo RS R2 a legújabb autó a sorban, mely elérhető a vezetés megszállottainak.
Csakúgy, mint a Twingo RS, a versenyverzió is kiváló vezethetőséget és remek teljesítményt biztosít. A karosszéria ugyanazokkal a jellemzőkkel rendelkezik, mint amilyennel a szériamodell, agilis és jól kiegyensúlyozott, valamint fokozott megbízhatóságot és teljesítményt nyújt rendkívül versenyképes költségek mellett. Néhány alkatrészét megerősítették és a Twingo RS R2-t ellátták olyan lengéscsillapítókkal is, melyek be- és kirugózása állítható, tehát beállíthatóak a különböző vezetési stílusokhoz.
A Twingo R2 Evo rendelkezik a Twingo R2 jó tulajdonságával, de túlszárnyalja azt a teljesítmény, az úttartás, a felhasználhatóság és a karbantartási költségek terén.
A Renault Sport Technologies a Twingo R2 legújabb változatának piacra dobása előtt az erőforrás fejlesztésében együttműködött a Sodemo-val, hogy az 1,6 literes szívómotor teljesítményét 190 lóerőre, forgatónyomatékát 180 Nm fölé vigye.
A teljesen átalakított és átméretezett fékrendszer hatékonyabb, konzisztens teljesítményt nyújt a legnehezebb körülmények között is, míg a hidraulikus ütközőkkel ellátott Öhlins lengéscsillapítók jobb vezethetőséget biztosítanak minden talajtípuson.
Az ügyfelek növekvő igényeinek megfelelően a Renault Sport Technologies a megbízhatóságot és a minőséget helyezte előtérbe, figyelve a költségekre is.
Elérhető komplett kit is, ugyanakkor a Twingo R2 Evo a meglévő Twingo R2-ből is átalakítható. Az autó bemutatásával a Renault Sport Technologies-nek az a célja, hogy felállítsa a mércét, mind aszfalton, mind murván.
Műszaki adatok
Motor: elöl keresztben beépített Renault K4M RS típusjelű 1,6 literes szívómotor, dupla vezérműtengely, változó szelepvezérlés (VVT), vezérműszíjas motorvezérlés, Magneti Marelli SRA motorfelügyelet
Hengerek száma: 4
Szelepek száma: 16
Furat: 79,5 mm
Löket: 80,5 mm
Hengerűrtartalom: 1598 ccm
Teljesítmény: 193 LE (fordulatszám: 7250 1/min)
Forgatónyomaték: 200 Nm (fordulatszám: 6000 1/min)
Maximális fordulatszám: 8000 1/min
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 5 sebességes (plusz hátramenet) kézi kapcsolású szekvenciális váltó, korlátozott zárású differenciálmű
Felfüggesztés: Pseudo-McPherson rendszerű felfüggesztés kétféle átmérőjű stabilizátorral elöl. Merev hátsó híd stabilizátorral. Hidraulikus ütközőkkel ellátott kétutas Öhlins lengéscsillapítók
Fékek:
Elöl: 4 dugattyús féknyergek, belső hűtésű féktárcsák, átmérő 300 mm
Hátul: 2 dugattyús féknyergek, tömör féktárcsák, átmérő 240 mm
Az utastérből manuálisan állítható hátsó fékerő határoló
Hidraulikus kézifék
Széria fékrásegítő
Felnik:
Aszfalt: 6,5x16 collos felnik
Murva: 6x15 collos felnik
Gumik: Pirelli
Aszfalt: 200/60 R16
Murva: 175/70 R15
Karosszéria: önhordó acél karosszéria, ahhoz több ponton rögzített, hegesztett biztonsági bukókeret
Üzemanyagtartály: 42 liter
Méretek:
Hossz: 3607 mm
Szélesség: 1688 mm
Magasság: 1470 mm
Tengelytáv: 2368 mm
Nyomtáv elöl: 1485 mm
Nyomtáv hátul: 1455 mm
Súly: 1030 kg (FIA minimum súly)
Súlyeloszlás (elöl/hátul): 649/381 kg (63/37 %)
Súly/lóerő arány: 5,3 kg/LE
Végsebesség:
Rövid váltóáttétel: 161 km/h
Közepesen hosszú váltóáttétel: 173 km/h
Hosszú váltóáttétel: 184 km/h
Költségek:
Ár: 48800 Euro (murva kit: 6500 Euro)
Összeszerelési idő: 200 óra
Andrew