Get Adobe Flash player

Az év, amikor egy helyben állt a csapat

2005 egy átmeneti év volt számukra, a próféta ezt mondta. Hallgatnom kellett volna rá, és nem csak nekem.

Egy új autóval születőben, új reményekkel és egy új, nagynevű pilótával a ködben 2006-ra, azt nem tudtuk, hogy ez az „átmenet” milyen mértékű lesz. A tény, hogy egy új lökhárító kivételével semmi különleges nem érkezett az autóra, amiről tudtam volna. Jelen voltam a monte-carlói, a svéd, a szardíniai és a finn teszten. Az egyetlen dolog, amit hallottam, hogy kattintgattak a lengéscsillapítókon, rugót cseréltek a 30 kg/25 kg első/hátsó elosztásról 30/21-re, aztán vissza 30/25-re. Ahogyan észrevettem, ezek a tesztek nem fejlesztési tesztek voltak, csak kilométerek a versenyzőknek. Ó, igen, csak egy példa számodra arról, hogy mit láttam, milyenfajta munkát végeztek a svéd teszten, amin ott voltam. Amikor a cseh pilóta vezetett, a laptopos fickó legfőbb gondolata az volt, hogy a rajtprogramot második fokozatra állítsa vagy az elsőre....másodikra.....elsőre… Ez ment órákon keresztül, ahogyan ott álltam. Eldöntheted, hogy ez lényeges-e a verseny megnyeréséhez.

A mozdulatlanság egy másik pillanata Monte-Carlóban jött el. Jobban bevontak a hivatalos csapatba, szóval ott kellett ülnöm az eligazításokon és más megbeszéléseken. Értesítettek, hogy a főnök azt kéri, legyek ott a verseny előtti megbeszélésen a HQ buszban. Ott voltunk mi, a versenyzők, navigátorok, mérnökök és más koordinátorok. Különböző dolgok kerültek megbeszélésre a rádiós folyamatoktól kezdve a parc fermé eljárásokon keresztül addig, hogy tudatában legyünk az új szabály-, valamint lebonyolításbeli változásoknak. Aztán eljött az ideje, hogy a főnök beszéljen. Azt mondta nekünk, hogy ebben az évben nem tolerálja a motorral kapcsolatos hibákat (korlátozott volt a motorok száma). Oké. Azt mondta tehát, hogy ha és amikor kigyullad a piros „nincs olajnyomás” lámpánk, tíz másodpercet ad nekünk arra, hogy megálljunk és lekapcsoljuk a motort… Az volt az érzésem ettől, hogy amennyiben nem állítod le a motort tíz másodpercen belül, bölcs dolog lesz nem megjelenni ismét a szervizben!

Véresen közel kerültem ahhoz, hogy a haragjából egy kis ízelítőt kapjak Cipruson.

Jó versenyünk volt. Egy erős vezetés az ötödik helyre hozott bennünket az első nap végén. A második nap már egy másik történet volt, mivel mögöttünk állt Toni, Francois és mások is, nem emlékszem. Ki kellett lépnem a komfortzónámból, a jó vonalon menni, ha akartam a pozícióm tartására valamennyi esélyt. Aztán jött a pillanat, valahol az erdőben, amikor a spoiler belemerült a talajba és felverte a port. Kiderült, hogy padlógázon voltam, a motor pedig beszívta az egészet. Néhányszáz méterrel később piros lámpa. A főnök szavai visszahangzottak a füleimben… találtam gyorsan egy helyet a megállásra és elfordítottam a kapcsolót..... Vége. Elég gyors volt ez? A zsigereim azt gondolták, igen.

Visszavontatták a kocsit a szervizbe. Ott a motorral foglalkozó srác bele is kandikált, mélyen a hengerekbe. A szemem sarkából egy pillantást vetettem egy másik autó mérnökére, aki egy DVD-vel a kezében futott a buszhoz. Oké, nem az én problémám.

Ezután tudtam meg, beidéztek a buszba egy rögtönzött filmszeánszra. Kiderült, hogy az a DVD az én belső kamerás felvételem egy másolata volt, kivetítették stopperórával a kezükben!!! Azt akarták látni, hogy én leszek-e az esti barbecue sztárja.

Elkezdték nézni a belső kamerás felvételt, amíg az incidens megtörtént. A főnök maga mérte az időt attól a pillanattól kezdve, hogy a piros lámpa felgyulladt addig, amíg le nem állítottam a motort.

1, 2, 3, .........10 másodperc. Ott a helyszínen mélyen a székembe süllyedtem. Nem mentem a grillezésre mindenesetre, ugyanakkor egyenesen a lobby bárba.

 

Egy hozzászólásban feltett kérdésre:

Azt hiszem, az autóm Japántól kezdve a valaha volt legközelebb állt a gyári kocsikhoz, három versenyen a szezon végéig, főként motoroldalról. Úgy gondolom, azzal a szándékkal csinálták ezt, hogy meggyőzzenek arról, a következő évben is maradjak velük. Hirtelen minden összeállt a szezon végére, mint a varázslat, és elfelejtesz minden sz**t, ami az év korábbi részében történt.

 

Antony Warmbold

 

2011. április 9.

 

Fordította: Andrew