Ford Puma S1600
A Szuper 1600-as mezőny kétségkívül legcsinosabb autója, a Ford Puma a modell korábban megjelent Kit-Car változatából származott. A két változatot kívülről mindössze a motorháztetőn lévő nyílás különbözteti meg.
Míg a többi gyártó a kiskategóriás autójából készítette el a junior világbajnoki sorozatra a versenygépét, addig a Ford a Fiesta alapjaira épülő, de a fiataloknak szánt sportos modelljét vette alapul. A kocsit nem a márka WRC-it fejlesztő M-Sport, hanem a Ford borehami sportosztálya álmodta meg házon belül. A típusmegnevezés kivételesen nem S1600, hanem SRC lett, ami a világbajnokság csúcsautójához, a World Rally Car-hoz hasonló Super Rally Car kifejezésből származott.
Mivel a Puma készen állt a világbajnokság junior sorozatának legelső évére, 2001-re, sokan választották azt a versenyzéshez. Annak ellenére, hogy olyan pilóták ültek a kocsi kormánya mögé, mint Martin Rowe, Daniel Carlsson vagy Francois Duval, mindössze egyetlen junior futamot, a 2002-es Monte-Carlo Rallye-t tudta megnyerni a Puma SRC, itt Duval vitte győzelemre. A Fordnak ugyanakkor rengeteg műszaki hibát kellett elkönyvelnie három év alatt, ezek leginkább a motorral kapcsolatos problémák voltak, de előfordultak gondok a váltóval és az elektromos rendszerrel is.
Az sosem derült ki, hogy ez a fejlesztési hiányosságokkal volt magyarázható, vagy a WRC program miatt nem foglalkozott a Ford többet megszelídítetlen macskájával, mindenesetre 2004-re teljesen eltűntek a Pumák a rali világbajnokságról.
Műszaki adatok
Homologizáció: 2001.03.01. (A5578)
Motor: elöl keresztben elhelyezett, ZETEC SE kódjelű 1,6 (1,4) literes, soros, négyhengeres, 16 szelepes szívómotor, alumínium motorblokk, alumínium hengerfej, DOHC vezérlés, elektronikus benzinbefecskendező, Pectel T2 motorfelügyelet, katalizátor
Hengerek száma: 4
Szelepek száma: 16
Furat: 80 mm
Löket: 79,4 mm
Hengerűrtartalom: 1596 cm3
Teljesítmény: 215 LE (fordulatszám: 9000 1/min)
Forgatónyomaték: 186 Nm (fordulatszám: 6500 1/min)
Tengelykapcsoló: egytárcsás Cerametallic
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, Hewland 6 sebességes kézi kapcsolású szekvenciális váltó, mechanikus önzáró differenciálmű
Felfüggesztés: elöl McPherson rendszerű felfüggesztés, alumínium rugóstagok, állítható stabilizátor, csavarrugókkal ellátott merev hátsó híd, állítható stabilizátor, külső tartályos Dynamic lengéscsillapítók, állítható be- és kirugózás
Fékek:
Elöl: belső hűtésű Alcon féktárcsák, átmérő aszfalton 330 mm, murván 305 mm, négydugattyús Alcon féknyergek
Hátul: 266 mm átmérőjű Alcon tömör féktárcsák, kétdugattyús Alcon féknyergek
Hidraulikus kézifék
Állítható fékerőelosztás
Kormányzás: rásegítéses fogasléces kormánymű
Kerekek:
Aszfalt: 7,5x17 collos felnik
Murva: 6,5x15 collos felnik
Karosszéria: megerősített önhordó acél karosszéria, ahhoz több ponton rögzített, hegesztett biztonsági bukókeret, kompozitból készült, szélesített sárvédők, első és hátsó lökhárítók, hátsó spoiler
Üzemanyagtartály: a padlólemez alá hátra beépített FT3 üzemanyagtartály, 55 literes térfogat
Méretek:
Hossz: 3984 mm
Szélesség: 1802 mm
Magasság: 1345 mm
Tengelytáv: 2446 mm
Nyomtáv elöl: 1581 mm
Nyomtáv hátul: 1548 mm
Súly: 950 kg
Andrew