Get Adobe Flash player

Ford Fiesta S1600

A Puma sikertelen szereplését nem hagyta annyiban a Ford, és újabb kísérletbe kezdett, hogy meghódítsa a junior világbajnokságot. Ezt azonban már nem a kis sportautójukkal tették, mivel az időközben kifutott a piacokról, hanem az éppen megjelenő ötödik generációs Fiestával.

A munkálatok már 2002-ben megkezdődtek, kellően vad koncepciókról láttak napvilágot képek, de a fejlesztések különféle problémák miatt elhúzódtak. A Fiesta S1600 így csak 2004 áprilisában kapta meg a homologizációt, a bemutatót pedig az Akropolisz Rally helyszínén a versenyt megelőzően tartották.

A futamon Jari-Matti Latvala állt rajthoz az autóval, de a második nap közepén a kuplung hibájából kiesett. A junior sorozat következő versenyét Törökországban rendezték, ahol a finn ismét kiállni kényszerült, ezúttal a hűtő miatt. A kocsi, melyet a Puma S1600-assal szemben már nem a Ford, hanem a WRC csapatot is üzemeltető M-Sport fejlesztette, abban az évben már nem szerepelt többet a világbajnokságon, de a következő időszakban is ritkán lehetett látni csak.

A Ford ráébredt, egy junior kategóriához mérten túl drága a Szuper 1600-as kocsi fejlesztése, és hamarosan egy teljesen más irány mellett döntött, egy olyan mellett, mint amit nem sokkal korábban a Peugeot is választott: a kétliteres Fiesta ST-ből faragtak egy N csoportos autót, ami jóval olcsóbbnak bizonyult, így közkedveltté is vált.

 

Műszaki adatok

Homologizáció: 2004.04.01. (A5662)

 

Motor: elöl keresztben elhelyezett, Duratec 1,6 literes, soros, négyhengeres, 16 szelepes szívómotor, alumínium motorblokk és hengerfej, DOHC vezérlés, elektronikus benzinbefecskendezés, nedves karteres olajozás, Pi Research motorfelügyelet, katalizátor

Hengerek száma: 4

Szelepek száma: 16

Furat: 80 mm

Löket: 79,4 mm

Hengerűrtartalom: 1596 cm3

Teljesítmény: 220 LE (fordulatszám: 8250 1/min)

Forgatónyomaték: 201 Nm (fordulatszám: 6750 1/min)

 

Tengelykapcsoló: Alcon egytárcsás Cerametallic

 

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, Hewland 6 sebességes kézi kapcsolású szekvenciális váltó, mechanikus önzáró differenciálmű

 

Felfüggesztés: elöl McPherson rendszerű felfüggesztés, állítható stabilizátor, csavarrugókkal ellátott merev hátsó híd, állítható be- és kirugózású külső tartályos Dynamic lengéscsillapítók

 

Fékek:

Elöl: Alcon belső hűtésű féktárcsák, átmérő aszfalton 355 mm, murván 300 mm, háromdugattyús féknyergek

Hátul: Alcon 260 mm átmérőjű tömör féktárcsák, kétdugattyús féknyergek

Állítható fékerőelosztás

Hidraulikus kézifék

 

Kormányzás: hidraulikus rásegítésű kormánymű, ütközéstől ütközésig 2 körülfordulás

 

Kerekek:

Aszfalt: 7,5x17 collos felnik

Murva: 6,5x15 collos felnik

 

Karosszéria: megerősített önhordó acél karosszéria, ahhoz több ponton rögzített, hegesztett biztonsági bukókeret, padlólemezre szerelt állítható pedálbox

 

Üzemanyagtartály: 55 literes térfogat

 

Méretek:

Hossz: 3960 mm

Szélesség: 1805 mm

Magasság: 1315 mm

Tengelytáv: 2480 mm

 

Súly: 1000 kg

 

Andrew