Ford Fiesta S1600
A Puma sikertelen szereplését nem hagyta annyiban a Ford, és újabb kísérletbe kezdett, hogy meghódítsa a junior világbajnokságot. Ezt azonban már nem a kis sportautójukkal tették, mivel az időközben kifutott a piacokról, hanem az éppen megjelenő ötödik generációs Fiestával.
A munkálatok már 2002-ben megkezdődtek, kellően vad koncepciókról láttak napvilágot képek, de a fejlesztések különféle problémák miatt elhúzódtak. A Fiesta S1600 így csak 2004 áprilisában kapta meg a homologizációt, a bemutatót pedig az Akropolisz Rally helyszínén a versenyt megelőzően tartották.
A futamon Jari-Matti Latvala állt rajthoz az autóval, de a második nap közepén a kuplung hibájából kiesett. A junior sorozat következő versenyét Törökországban rendezték, ahol a finn ismét kiállni kényszerült, ezúttal a hűtő miatt. A kocsi, melyet a Puma S1600-assal szemben már nem a Ford, hanem a WRC csapatot is üzemeltető M-Sport fejlesztette, abban az évben már nem szerepelt többet a világbajnokságon, de a következő időszakban is ritkán lehetett látni csak.
A Ford ráébredt, egy junior kategóriához mérten túl drága a Szuper 1600-as kocsi fejlesztése, és hamarosan egy teljesen más irány mellett döntött, egy olyan mellett, mint amit nem sokkal korábban a Peugeot is választott: a kétliteres Fiesta ST-ből faragtak egy N csoportos autót, ami jóval olcsóbbnak bizonyult, így közkedveltté is vált.
Műszaki adatok
Homologizáció: 2004.04.01. (A5662)
Motor: elöl keresztben elhelyezett, Duratec 1,6 literes, soros, négyhengeres, 16 szelepes szívómotor, alumínium motorblokk és hengerfej, DOHC vezérlés, elektronikus benzinbefecskendezés, nedves karteres olajozás, Pi Research motorfelügyelet, katalizátor
Hengerek száma: 4
Szelepek száma: 16
Furat: 80 mm
Löket: 79,4 mm
Hengerűrtartalom: 1596 cm3
Teljesítmény: 220 LE (fordulatszám: 8250 1/min)
Forgatónyomaték: 201 Nm (fordulatszám: 6750 1/min)
Tengelykapcsoló: Alcon egytárcsás Cerametallic
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, Hewland 6 sebességes kézi kapcsolású szekvenciális váltó, mechanikus önzáró differenciálmű
Felfüggesztés: elöl McPherson rendszerű felfüggesztés, állítható stabilizátor, csavarrugókkal ellátott merev hátsó híd, állítható be- és kirugózású külső tartályos Dynamic lengéscsillapítók
Fékek:
Elöl: Alcon belső hűtésű féktárcsák, átmérő aszfalton 355 mm, murván 300 mm, háromdugattyús féknyergek
Hátul: Alcon 260 mm átmérőjű tömör féktárcsák, kétdugattyús féknyergek
Állítható fékerőelosztás
Hidraulikus kézifék
Kormányzás: hidraulikus rásegítésű kormánymű, ütközéstől ütközésig 2 körülfordulás
Kerekek:
Aszfalt: 7,5x17 collos felnik
Murva: 6,5x15 collos felnik
Karosszéria: megerősített önhordó acél karosszéria, ahhoz több ponton rögzített, hegesztett biztonsági bukókeret, padlólemezre szerelt állítható pedálbox
Üzemanyagtartály: 55 literes térfogat
Méretek:
Hossz: 3960 mm
Szélesség: 1805 mm
Magasság: 1315 mm
Tengelytáv: 2480 mm
Súly: 1000 kg
Andrew