Hírek: Hyundai i20 WRC - Túl van az első éles teszten a Hyundai i20 WRC
Túl van az első éles teszten a Hyundai i20 WRC
Első alkalommal vett részt valódi teszten a Hyundai új WRC-je, az i20, egy háromnapos titkos program keretében 550 kilométert tett meg az autó aszfaltos pályákon.
A múlt heti franciaországi tesztet május közepén egy rövid próba előzte meg Németországban, a Hyundai Motorsport alzenaui bázisán, ahol rendszerellenőrzést hajtottak végre az autón.
Ezek az események egyben a csapat intenzív tesztprogramjának kezdetét is jelentik, hogy felkészüljenek a rali világbajnokság következő szezonjában történő bemutatkozásukra.
A próbák során minden különböző beállításokat teszteltek, adatgyűjtést végeztek, de a Hyundai Motorsport szakembereinek figyelme legfőképpen arra fordult, hogy az i20 WRC 1,6 literes turbómotorjáról minél több információt gyűjtsenek az erőforrás fejlesztési programjához.
A Hyundai Motorsport igazgatója, Michel Nandan így nyilatkozott: „Dolgos hónapok voltak ezek a Hyundai Motorsportnál a tesztprogramunk megkezdésével kapcsolatos felkészülés miatt, ami ahhoz kell, hogy a 2014-es rali világbajnoki rajtra készen álljunk.
Miután január elején az alzenaui gyárban a semmiből fogtunk neki a tevékenységünknek, nekiláttunk az autót fejlesztésének, most pedig az elméletet átültetjük a gyakorlatba. Az autó üzemképes, és el kell, hogy mondjam, egy érzelmekkel teli pillanat az, amikor először láthatjuk akcióban a legutolsó specifikációjú i20 WRC-t.
Az első teszt nagyon pozitív számomra. Úgy gondolom, jó alapokról indulunk, amit a további munkánkban felhasználhatunk. Döntő fontosságú ez, figyelembe véve az év végéig a szoros időtervet. Most már nagyon sok hasznos visszajelzésünk van, amiket a felkészülésünk következő lépéseinél hasznosítani tudunk.
A 2013-as hátralévő részére intenzív tesztprogrammal rendelkezünk, ami Európa különböző helyszíneire fog minket elvinni, hogy az i20 WRC-t egymástól eltérő helyzetekben, különféle terepeken értékelhessük ki, ez fogja azokat a változatos körülményeit biztosítani, amivel a jövő évi rali világbajnokságon is szembesülünk majd.
A különféle helyszíneket nem fedjük fel, ugyanúgy, mint ahogyan az egyes tesztpilóták nevét sem, de minden aspektust figyelembe veszünk a teszteken az autó teljesítményénél, és alapos vizsgálat alá vetünk mindent, hogy ne hagyjunk semmire esélyt.”
A csapat tehát nem árulta el a tesztpilóták kilétét, egyelőre annyit tudni, hogy Franciaországban nem azon koreai pilóták egyike ült a volánnál, akik korábban az autó kezdeti változatát vezették.
Andrew
2013. május 28.