Get Adobe Flash player

Hírek: Hyundai i20 WRC - Alain Penasse interjú a Hyundai versenyzőiről

 

Alain Penasse interjú a Hyundai versenyzőiről

Szokatlan jelensége volt a rali világbajnokságnak, ami a Hyundai Motorsport elsőszámú versenyzőjével, Thierry Neuville-lel történt, a fiatal belga pilóta az utóbbi évek lenyűgöző, a Citroennél, az M-Sportnál, majd a Hyundai-nál mutatott eredményei után visszaesett, és alulteljesít a 2015-ös szezonban.

Alain Penasse, a csapat menedzsere mesélt a honfitársával kapcsolatos szituációról és arról, hogy ez miként érintette az alakulatot.

 

- Mi folyik valójában Neuville-lel, hogy egy olyan döntés született a csapat részéről, hogy megcserélitek Hayden Paddonnal?

- Thierry-nek jelenleg olyan időszaka van, amikor a dolgok nem mennek elég jól. Úgy gondolom, a saját önbizalmával van problémája jelen pillanatban, mi pedig vissza akarjuk adni ezt neki, mivel azt hiszem, a legfontosabb dolog az, hogy a jövő évben visszatérjen az a formája, amit ismerünk tőle korábbról.

- Hogyan terjesztette elő ezt a csapat felé? Nem lefokozás ez?

- Összeraktunk mindent, hogy vissza tudjuk adni az önbizalmát, és az egyik dolog, amit közösen döntöttünk el, hogy a 20-as kocsit fogja vezetni a Brit Rally-n, hogy ne legyen rajta nyomás és hogy visszanyerje a ritmusát és az önbizalmát, hogy készen álljon a jövő évi Monte-Carlo Rallye-ra.

- Azt mondta Thierry mostanában, a Korzika Rally előtti sajtótájékoztatón, hogy demoralizált volt amiatt, hogy egy olyan autót ígértek neki, ami egy jó autó lesz, de nem kapott ilyet. Nem volt ez egy kicsit kemény a csapat számára?

- Úgy gondolom, mindenki tudta, hogy nem lesz egy csúcs motorja a kocsinak. Ezt mindannyian tudtuk már korábbról, és Thierry is tudta ezt nagyon jól. De nem hinném, hogy olyan rossz lenne az autó, ha megnézem, mihez tud vele kezdeni Hayden és Dani Sordo.

- Igen, Hayden feltűnt idén, jó látni, hogy kifizetődnek az erőfeszítései.

- Csodálja mindenki, hogy egy év után mire képes Paddon, úgyhogy egy srác ő a gyors pilóták csúcsán, akit el kell kezdeni vetélytársként figyelni mindenkinek, de úgy gondolom, ez jó a sportnak. Azt hiszem, az utolsó években hiányoltuk ezt, tény, hogy hiányzott számunkra az, hogy a csúcspilóták küzdhessenek egymás között.

- Hogyan érzel Sordóval kapcsolatban?

- Nagyon elégedettek vagyunk Danival, kissé balszerencsés volt idén, és csinált két apró hibát is, de úgy vélem, egy év alatt ez nem túl rossz. Mindig pozitív hangulatban van. Gyorsan tud vezetni, ezt mindannyian tudjuk.

- De úgy gondolod, hogy egy nap tudná is vezetni a csapatot?

- Oké, a második pilóta szerepkörében volt egész életében, de úgy gondolom, hogy Dani tudna tenni valójában egy olyan erőfeszítést, mint Ausztráliában, és nagyon jól tudna teljesíteni minden talajtípuson.

- És mi a programotok Kevin Abbring számára?

- Kevin számára nem határoztunk meg még programot a jövő évre.

- Miért nem?

- Az világos, hogy ő fog maradni a tesztpilóta, mivel kétéves szerződése van. Jó potenciált láttunk tőle ebben az évben, főleg Svédországban és Korzikán, ahol valóban nagyon jól teljesített.

- Mikor látjuk őt újra versenyben?

- Wales-ben vissza fog térni, és egész évben csinálta a pályabejárásokat minden versenyen, kivéve Ausztráliát, úgyhogy úgy gondolom, további tapasztalatokat gyűjt a rali világbajnokság útjain, ez jó, mi pedig meglátjuk majd, mit tudunk neki találni a jövő évre, hogy a lehető legattraktívabbá tegyük a tesztprogramját.

- Biztosan ott lesz az újgenerációs i20 WRC Monte-Carlóban?

- Igen.

- Minden nevezésetek ezzel lesz, vagy csak a gyári csapaté?

- Ez nem dőlt még el. Az világos, hogy Monte-Carlóban az újgenerációs i20-szal rajtolunk el, de ennyi, ami jelenleg el van döntve.

- Vannak összehasonlító teljesítményadataitok a jelenlegi és autó és az újgenerációs között?

- Igen, van, ez a mi titkunk. Várnotok kell, és Monte-Carlóban meglátjátok.

 

Andrew

 

2015. november 8.