Get Adobe Flash player

Hírek: Hyundai i20 WRC - Újabb olasz a Hyundai-nál

 

Újabb olasz a Hyundai-nál

A Hyundai Motorsport újabb olasz mérnököt igazolt, Andrea Adamo csatlakozott az alzenaui különítményhez.

A szakember nem a technikai igazgatói pozícióból nemrég távozott Nino Frison helyét veszi át, hanem másik szerepkört kap. Adamo az ügyfélprogram vezetésével lesz megbízva, ami az R5-ös autóval kapcsolatos munkálatokkal rajtol el, de ő koordinál a jövőben minden, nem a rali világbajnoksággal kapcsolatos ügyfélprojektet is. A nemzetközi ralis berkekben jól ismert a neve, részt vett a Fiat Grande Punto S2000 és a Lotus Exige R-GT fejlesztésében, de dolgozott a Honda túraautó világbajnoki programjában is.

Egy másik hír a Hyundai háza tájáról, hogy kiderült, miért is futott Thierry Neuville a novemberben megrendezett Monza Rally-n Michelin gumikon, nem pedig az i20 WRC-t biztosító Hyundai Motorsport Italia által megszokott Pirelliken. A dolog azért történt így, mert a Hyundai Motorsport tiszteletben tartotta a Michelinnel kötött, a rali világbajnokságra vonatkozó szerződését. Neuville éppen ennek tulajdonította, hogy Valentino Rossi legyőzte az olasz versenyen. „Nyilvánvaló, hogy rossz keverékünk volt” – magyarázta a viadalt második helyen záró pilóta. „Vissza fogunk azonban térni jövőre a szükséges gumikkal, hogy újramérkőzzünk Valéval.”

Neuville egyébként jövőre a 3-as rajtszámmal versenyezhet a rali világbajnokságon. Miután a dél-koreai márka idén a Volkswagen és a Citroen mögött a harmadik helyen végzett a gyártói bajnokságban, a franciák azonban nem neveznek 2016-ban a teljes sorozatra, a Hyundai egyes számú alakulatának tagjai a 3-as és a 4-es számot kapják, másik csapat autója pedig a 20-as rajtszámmal áll rajthoz. A Hyundai Motorsport azt tervezi, hogy cserélgeti pilótáit, az elsőszámú csapatban az egyik versenyzőt azonban minimum tíz versenyre nevezniük kell.

 

Andrew

 

2015. december 11.