Get Adobe Flash player

A C3 WRC kezelhetőségi problémái - Mikkelsen módosíttatott a C3 WRC-n

 

Mikkelsen módosíttatott a C3 WRC-n

A Citroen Racing két fontos fejlesztést is homologizáltatott legújabb raliautójához, a problémás C3 WRC-hez. Az egyik egy új specifikációjú hátsó differenciálmű, a másik pedig a tengelyek közötti nyomatékelosztással kapcsolatos mechanikus módosítás. Az új alkatrészek beszerzésének elhúzódása azonban azt jelenti, hogy a világbajnokság lengyel állomásán Andreas Mikkelsen autója rendelkezik majd csak az újdonságokkal.

„A szezonunk egy új fázisba lép a Lengyel Rally-n” – magyarázta Yves Matton, az alakulat első embere. „Vissza kellett egyet lépnünk, hogy észrevegyük, egyes kockázatok, amiket a C3 WRC fejlesztésekor vállaltunk, nem fizetődtek ki. Az autónk kétségkívül gyors, de az ablak, amiben hatékonyan dolgozik, túl szűknek bizonyult. Emiatt komoly változtatásokba kezdtünk a szervezetünket, az eljárásainkat és az alapelveinket illetően. Az első ezek közül Andreas Mikkelsen érkezése, aki bátorított minket néhány új ötlet felfedezésében. A C3 WRC-vel történt első igazi tesztelését követően új fejlesztéseket vetünk be, melyek kiegészítik azt a munkát, melyet az utóbbi néhány hónapban végeztünk. Egy sokoldalúbb autóval képesek lesznek pilótáink elérni azokat a fajta eredményeket, melyek megfelelnek a Citroen magas elvárásainak.”

Matton szervezeti változásokkal kapcsolatos megjegyzése felveti a kérdést Kris Meeke jövőjével kapcsolatosan, bár a brit versenyző Finn Rally-n történő részvétele biztosnak tűnik. Sokat mondó ugyanakkor, hogy a Citroen Lengyel Rally-ról szóló sajtóelőzetesében Meeke nevét egyszer sem említik, mint ahogyan a C3 WRC lengéscsillapítóiról sem beszélnek, holott erős pletykák szerint ez a versenygép azon egysége, mely a költséghatékonyságot szem előtt tartva készült, és éppen ezért nem felel meg a kihívásoknak.

 

Andrew


2017. június 27.