Get Adobe Flash player

A C3 WRC kezelhetőségi problémái - Ogier: Van munkánk

 

Ogier: Van munkánk

Sebastien Ogier úgy érzi, a Korzika Rally egy valós idejű tesztalkalom volt, miután csapata, a verseny előtt fő esélyesnek kikiáltott Citroen nem találta a tempót a futamon.

A szigeten korábban két diadalt arató francia egyetlen szakaszgyőzelmet sem tudott szerezni a C3 WRC-vel, melynek nem volt tapadása a szezon első aszfaltos viadalán. Ogier mindezek ellenére a második helyen végzett, bár ez annak is volt köszönhető, hogy éllovasként előbb Ott Tanak kapott defektet szombaton délután, majd Elfyn Evans a vasárnapi befejező gyorsaságin.

„A sebesség hiánya nem egy olyan dolog volt valójában, amit vártunk” – nyilatkozta Ogier. „Folyamatosan harcoltunk, végül pedig boldogok lehetünk azzal, amit elértünk ezen a versenyen. Az biztos, hogy néhány évvel ezelőtt ideges lettem volna ettől, most azonban több távlatom van, és küzdünk. Alulkormányozott volt az autó, és hiányzott a tapadása. A hétvége egy valós idejű tesztalkalomba fordult át.

Sok különféle beállítást teszteltünk, hogy megpróbáljuk meghatározni a pontos problémát, és bár nem mondhatjuk még, hogy megtaláltuk igazán a megoldást, ez a három nap nagyon fontos volt abban a tekintetben, hogy megismerjük az autót.”

Az előzetes esélylatolgatások alkalmával sokan a Citroent és Ogier-t tippelték a Korzika Rally legfőbb esélyesének. Ennek a világbajnok két idei győzelme mellett táptalajt adott az is, hogy a C3 WRC 2017-ben kitűnően szerepelt a szigeten Kris Meeke-vel, amíg egy motorhiba miatt meg nem állt az autó, majd Meeke megnyerte a részben ugyancsak aszfalton futó Katalán Rally-t, mely sikert Sebastien Loeb tavaly meg tudta ismételni.

„Azt vártuk, hogy az aszfalt egy jó felület lesz a C3 WRC számára, a pénteki első szakaszon azonban gyorsan rájöttünk, hogy egy nehéz hétvégén vagyunk” – magyarázta Ogier. „Hiányzott a sebesség, ami ahhoz kellett volna, hogy a leggyorsabbakkal csatázzunk, mivel alulkormányozottan viselkedett az autó és hiányzott a tapadás. A pontok tekintetében nagyon pozitív volt a végkifejlet. A tizenkilenc, amit begyűjtöttünk, fontos a bajnokságban, és ez a legfőbb kivonata a hétvégének. Ez azonban nem rejti el azt a tényt, hogy sok munkát kell végezni a teljesítmény kielemzéséhez, ami nem felelt meg az elvárásoknak, és sok munkát kell végezni, hogy megoldást találjunk mostantól kezdve a következő aszfaltos versenyig.”

Ogier, valamint a hétvégét jókora lemaradással hetedikként záró Esapekka Lappi a Korzika Rally előtt a szigeten négynapos teszten vett részt, mely ugyanakkor nem olyan karakterű utakon zajlott, mint az útvonalában jócskán megújult viadal maga.

„A teszten használt út nem volt olyan széles és sima, mint amivel a verseny első részén találkoztunk” – mondta el a Citroen Racing vezetője, Pierre Budar. „Hiányzott egy kicsit ez a fajta út a teszten, ez pedig a magyarázat része. Nem tudtuk megoldani a problémát akkor, amikor a versenyen voltunk már, mivel megállapítottuk a beállítást és megvoltak a lengéscsillapítóink ennek a beállításnak megfelelően.

Amikor a verseny előtt mész az átvételre, megjelölik a lengéscsillapítókat, és öt szettünk van, beleértve Seb és Esapekka különböző specifikációjú lengéscsillapítóit. Amennyiben három autót futtattunk volna, hét szett lengéscsillapítónk lett volna, és talán nagyobb választási lehetőséget adott volna ez nekünk.”

Lappi kétsége az volt, hogy amikor a tesztelésre használt utakhoz hasonló pályákra érkeztek, akkor is hiányzott a Citroenből a sebesség. „A legnagyobb nehézség az volt, hogy hiányzott a tapadás elöl” – mondta a finn pilóta. „Alulkormányozottságunk volt mindvégig. Sok dolgot változtattunk, az alulkormányozottságtól azonban nem tudtunk megszabadulni azokkal az opciókkal, amik rendelkezésre álltak a versenyen.

A tavalyi évhez képest visszafelé mentünk, és nem tudom, hogyan. A péntek egy probléma volt az utakkal, szombaton azonban hasonlóak voltak a tesztpályákhoz, és mégsem tudtuk megtalálni a sebességet.”

 

Andrew

 

2019. április 6.