Get Adobe Flash player

A C3 WRC kezelhetőségi problémái - Ogier elégedett is, meg nem is

 

Ogier elégedett is, meg nem is

A Chile Rally után a világbajnoki pontverseny élére álló Sebastien Ogier további fejlesztéseket követelt csapatától a hetedik világbajnoki címének megszerzése érdekében.

A Citroen Racing pilótája a toyotás Ott Tanak mögött másodikként végzett a világbajnokság új fordulóján, a hat idei fordulóból ez volt az ötödik dobogós helyezése, amivel átvette a vezetést a 2019-es sorozatban. Ugyanakkor amíg a C3 WRC-jének teljesítménye jelentősen javult a két héttel korábbi argentin fordulóhoz képest, Ogier világosan kijelentette, további munkára van szükségük, hogy javítsák a tapadást a csúszós körülmények között.

„Kihívásokkal teli nap volt” – mondta pénteken este a francia, utalva arra, hogy ködben írták az itinert, a korábbi eső miatt pedig csúszós pályák fogadták őket reggel. „Nem tudtam versenyre kelni Tanak sebességével.” Másnap délelőtt autója kezelhetőségével gyűlt meg a baja. „Nehéz. Nem igazán vagyok magabiztos, a hátuljának nincs tapadása a gyors részeken, és nagyon alulkormányozott a lassúakon.”

A két kör között a csapat módosított a Citroen beállításain, ami után rögtön nyert is egy szakaszt a hatszoros világbajnok, majd nagy csatába bonyolódott Sebastien Loebbel, és végül győztesen jött ki a Hyundai legendájával szemben. „A dobogós helyezés további megerősítése a nagyon jó szezonkezdetünket” – értékelt Ogier a leintést követően. „Nagyon következetesek vagyunk, a pontok pedig jól jönnek a bajnokságban. Nem volt ez egy könnyű hétvége, ugyanakkor a dolgok a szombati nap közbeni szerviz után mozdultak a megfelelő irányba. A legjobbat hoztuk ki a C3 WRC-ből ismét. Most még inkább tovább kell fejlesztenünk az autót, hogy versenyképesebbek legyünk az alacsony tapadású helyzetekben.”

A francia versenyző a pontverseny éllovasaként elsőként rajtol a következő versenyen, a Portugál Rally-n, ami kevés időt adott a csapatnak a megoldásokra. „Egy tiszta trend rajzolódik ki, miután gondunk van azzal, hogy versenyképesek legyünk az alacsony tapadású feltételek között, így főként az első futások alkalmával. Másrészről amikor jobb a tapadás, sikerül tartanunk a tempót” – nyilatkozta. „Még tovább kell fejlesztenünk az autót most azért, hogy versenyképesebbek legyünk az alacsony tapadású helyzetekben. Fontos pontokkal jöttünk el, visszatértünk a bajnokság élére, ami azt jelenti, hogy hat verseny után az eredmény nyilvánvalóan jó a megszerzett pontok tekintetében.”

Pierre Budar elfogadta Ogier nézetét, és még nagyobb erőfeszítéseket ígért, hogy az élen tartsa sztárversenyzőjét. A csúszós körülmények tradicionálisan problémát jelentenek az elsőként rajtolóknak a következő két futamon, Portugáliában és Szardínián. „Úgy gondolom, megmutattuk, hogy képesek vagyunk reagálni és bevetni néhány kisebb fejlesztést, amik működtek az eléggé szűk rendelkezésre álló ablakban Argentína és Chile között” – mondta a Citroen Racing vezetője. „Ahogyan mondtam már, teljes mértékben tisztában vagyunk vele, hogy ezek a módosítások nem elegek, mivel nem tudunk még mindig küzdeni a leggyorsabb párosokkal minden körülmény között, és lépni fogunk az erőfeszítéseinkkel, hogy fenntartsuk a fejlődést.”

Ogier a Chile Rally verseny utáni hivatalos sajtótájékoztatóján is előre tekintett. „Nem titok, helyenként frusztrált voltam ezen a hétvégén” – vallotta be. „Nem éreztem magam kényelmesen, amikor csúszós volt, és a technikás részeken sem. Az okot nem azonosítottuk még be. Dolgozni fogunk a héten a teszten, és megpróbáljuk megoldani ezeket a problémákat. Elsőként leszek az úton ismét a következő versenyen, úgyhogy szükségünk lesz erre.”

Navigátorát a bajnokság új fordulójáról kérdezték, Julien Ingrassia azonban a magát önállósító tűzoltókészülékről, valamint a nagy rivális Loeb-Elena kettősről is beszélt. „Igen, egy új verseny ez, és sok dolgot fedeztünk fel, az bizonyos” – mesélte Ogier társa. „Nagyon izgalmas volt első alkalommal itt lenni. Jó munkát végeztek a szervezők ennek a nyitó versenynek a kapcsán. Mondjuk azt, hogy nagy mókánk volt a Power Stage-en, amikor a tűzoltókészülék felrobbant az autónkban. Megpróbáltam tovább olvasni az itinert, de nem tudtunk lélegezni tovább. Azt gondoltam: ’Ki csinálta ezt a rossz viccet most?!’ Sebbel és Daniellel igazán élvezetes volt. Tréfás volt a Facebook-on és a közösségi médiában. Boldogok vagyunk mindig, hogyha eltölthetünk velük valamennyi időt – száz év tapasztalat az autójukban” – utalt a navigátor arra, hogy a most százéves Citroennel töltötte karrierje nagy részét a kilencszeres világbajnok páros, mielőtt átigazolt volna erre az évre a Hyundai-hoz.

 

A hétvége fénypontja a Citroen Racing szerint

4,2 másodperccel nyerték a vasárnapi második lircay-i tizennyolc kilométeres szakaszt, a verseny legszűkebb különpróbáját, amivel tulajdonképpen bebiztosították a második helyüket a versenyen. Ogier így emlékezett vissza a viadal ezen részére: „Nyilvánvalóan mindent beleadunk minden szakaszon Juliennel, ezt szükségtelen mondani. Bár nem mindig tudunk versenyre kelni a leggyorsabb párosokkal a technikás szakaszokon és az alacsony tapadású körülmények között, tudom, hogy a tizennegyedik és tizenötödik gyorsasági szakaszok olyanfajta szakaszok voltak, melyek a leginkább passzoltak nekünk. Gyorsak voltak – ez tény, az átlagsebességek első alkalommal voltak száz kilométer/óra felett a hétvége folyamán –, és tudtuk, hogy a C3 WRC jól teljesít ilyen körülmények között, úgyhogy nem engedhettük meg, hogy elszalasszuk ezt a lehetőséget! Főként azért, mert négy másodpercet dobtunk el a nap nyitószakaszán. Vissza kellett vágnunk, és pontosan ez az, amit tettünk.”

 

Andrew

 

2019. május 30.