Get Adobe Flash player

A C3 WRC kezelhetőségi problémái - 2018-ra tekint már a Citroen, és kockáztat

 

2018-ra tekint már a Citroen, és kockáztat

A Citroen nem az elvárásoknak megfelelően szerepel a 2017-es rali világbajnokságon. A csapat folyamatosan dolgozik, de mivel az idei sorozatban nem rúghatnak már labdába, a következő szezont tartják szem előtt. A fejlesztéseken, teszteken túl a stáb is változott, az eddigi technikai vezető, Laurent Fregosi a Lengyel Rally után kilépett a tűzvonalból, helyét Christophe Besse vette át. A Deutschland Rallye idején Yves Matton csapatvezető és helyettese, Marek Nawarecki beszélt a történésekről.

„Nagyon sok dolgot tettünk az elmúlt néhány hétben” – kezdte Matton „Elkezdtük átalakítani a szervezetünket azzal, hogy az új technikai vezető szeptember kezdetével teljes munkaidőssé válik, de homologizáltunk már néhány új joker alkatrészt is a húsvétot követő rengeteg munka után. Semmi új alkatrész nem kerül kiadásra innentől kezdve az év végéig, miután 2018-ra kell fókuszálnunk ahelyett, hogy kockázatot vállalnánk 2017-ben. Tesztkilométereket kell teljesítenünk, amit nem tettünk eddig.

Egy olyan folyamatot alkalmaztunk, ami eléggé új számunkra a Citroennél, miszerint azelőtt homologizálunk új alkatrészeket és rakjuk fel őket az autóra, hogy sokat tesztelnénk őket. Végig kell menni minden különféle lehetőségen, a beállításokon minden új alkatrésszel, melyeket homologizáltunk, és ez lesz a feladat, amit a következő hetekben folytatni fogunk.”

Sebastien Loeb, a csapat korábbi sikerembere a német viadal előtt először próbálhatta ki a C3 WRC-t. „Azt mondta, egy olyan autónknak kell lenni, amit könnyebb vezetni. Egy kicsit ideges még az autó talán, vagy nehéz néha megtalálni az érzést a tapadásról. Egy futamon a versenyzők olyan szakaszokon mennek át, amiket nem láttak néhány napja. Az a helyzet mindig, hogy nehéz valójában tudni, mi fog történni a következő kanyarban. Ez volt a lényeg” – részletezte ezt a tesztet a csapatvezető.

Andreas Mikkelsen kisebb meglepetésre második helyen végzett a

német világbajnoki futamon a C3 WRC-vel

 

„Miután Németországot követően három verseny marad, a politikánk és a célunk ugyanaz lesz, mint ami ettől a versenytől kezdve is, mégpedig hogy versenyeket nyerjünk” – tette hozzá Nawarecki. „Azon kell dolgoznunk, hogy javítsuk a versenyzőink magabiztossági szintjén ebben az autóban különféle körülmények között, aztán hisszük, hogy elérjük a legjobb eredményeket. Voltak új megoldásaink Finnországban, és folytatnunk kell a munkát ezeken. Vannak már érdekes visszacsatolásaink a versenyzőinktől. Természetesen a jövőn is dolgoznunk kell, azoknak a dolgoknak a lehetőségein, amit el tudunk készíteni és fejleszteni tudunk, mint a lengéscsillapítóinkat a következő szezonra.”

Ahogyan a csapat kommunikációiból kitűnt, a C3 WRC legnagyobb problémája a felfüggesztésben és a vezethetőségben rejlik, amiken a Citroen Racing megfeszítetten dolgozik, már a 2018-re koncentrálva. „Vállaltunk már némi kockázatot a fejlesztésben” – magyarázta Matton a Deutschland Rallye-t követően. „Mondtam már, hogy Svédország óta egyre keményebben dolgozunk, és nagyon várjuk már a következő szezont – ez az, amin most a csapat fókusza van. Tudjuk azonban azt is, hogy több kockázatot kell vállalnunk, újabb és újabb alkatrészeket kell az autóra tennünk úgy, hogy a validációra kevesebb idő jut. Nem ez az az út, ahogyan a dolgok történtek, és ez az első alkalom, hogy ezt csináljuk a valóságban, de ez az egyetlen út, aminek mentén dolgozni tudunk a következő szezon menetrendjét illetően.”

Matton elmondta azt is, hogy az Argentin Rally-n Kris Meeke-vel és Craig Breennel történt incidensek is a fejlesztési nyomás miatt történtek. „Keményen megfizettünk ezért a politikáért Argentínában, de mostanra megoldottuk.” A Citroen együttműködése szorosabbá vált az utóbbi hónapokban a svéd lengéscsillapító gyártóval, az Öhlins-szel, hogy átdolgozzák a problematikus lengéscsillapítókat, amik valójában még a márka első World Rally Car-jából, a Xsarából származnak. „Igaz, az Öhlins többet dolgozik velünk” – mondta a Citroen Racing vezetője.


Andrew

 

2017. szeptember 3.