Get Adobe Flash player

A C3 WRC kezelhetőségi problémái - Futóműmódosítás a C3 WRC-n

 

Futóműmódosítás a C3 WRC-n

A Citroen Racing továbbfejlesztett hátsó felfüggesztéssel küldte csatába C3 WRC-it az Argentin Rally-n annak érdekében, hogy következetesebben viselkedjen autójuk.

A változtatás a korábbi módosításokat követi, amiket a francia csapat azért tett, hogy úrrá legyen a kocsi megszületéstől tapasztalt kezelhetőségi problémáin. A satory-i alakulat egy homologizációs jokert is felhasznált a hátsó felfüggesztés fejlesztéséhez, amitől a mérnökök azt remélik, hogy szélesebb tartományban fog az autó jól teljesíteni.

„Fáradhatatlanul dolgozik a csapat minden nap, hogy egy kicsit javítsa és csiszolja a C3 WRC-nket” – magyarázta a Citroen Racing vezetője, Pierre Budar. „A hátsó tengely ezen a versenyen bevetett új geometriájának célja, hogy még következetesebb kezelhetőséget biztosítson az útfelület változásától függetlenül, és nagyobb magabiztosságot eredményezzen a pilótáknál ennek megfelelően.”

Craig Breen két kihagyott viadal után tért vissza, hiszen Mexikóban és Korzikán Sebastien Loeb vezethette a C3 WRC-t. „A srácok dolgoztak rajta egy kicsit a Mexikó Rally előtt. Megvan most már a bizalmad az autó hátuljában. Korábban bármikor, amikor energiát tettél az autóba, csúsztattad vagy szögben volt, egy kicsit mindig tartottál a hátuljától” – nyilatkozta az ír pilóta a dél-amerikai viadal előtt. „Nem akarjuk azt mondani, hogy egy győzelmi pillanat ez addig, amíg nem lesz mögöttünk egy pár versenynap, de úgy gondoljuk, egy olyan dolog, ami ténylegesen hiányzott az autó megalkotása óta. Mindig volt valami, az autó hátuljába vetett bizalom, ami minden pilótánál megvolt egy ponton, küszködés a magabiztossággal, százszázalékosan megbízni az autó hátuljában, és úgy gondoljuk, jó az, amit csináltunk, és megoldásra került, mivel oly’ sokszor volt korábban, hogy módosítottunk ezen, módosítottunk azon, aztán ott voltunk a versenyen, és nem az volt, amit vártunk. Sok dolog van még jelen pillanatban, amit akarunk, de tényleg reménykedünk benne, hogy ez az, amit vártunk már.”

Breen argentin versenye aztán nem alakult jól, szombaton egy bukkanós kanyarban hibázott, és olyannyira összetörte autóját, hogy a befejező napon sem állhatott vissza. Csapattársa, Kris Meeke sem mondhatta sokkal szerencsésebbnek magát, hiszen dobogós pozícióban autózva egy kővel találta szembe magát az úton, ami miatt defektet kapott. A kocsi teljesítményével azonban nem lehetett elégedetlen. „Kontrolt éreztem egész hétvégén, amit a másik beállítással nem tudtunk volna megtenni. Jó volt a sebességem, de nem éreztem kontrolt mindig. Az ezen a hétvégén bevetett fejlesztések lehetővé tették számunkra, hogy sokkal következetesebbek legyünk” – mondta el a pilóta. „Magabiztosnak éreztem magam a teljes hétvégén, még akkor is, amikor a dobogóért csatáztam. Úgy éreztem, kontrol alatt volt a helyzet mindig. Az kell, hogy ebbe az irányba menjünk tovább.” Hozzátette, hogy ugyan nem biztosítanak nagyobb sebességet a módosítások, a magabiztosság növekedése lehetővé tette számára, hogy jobb szakaszidőket fusson. „Egy új geometria alkalmazása nem visz el jóval gyorsabban A-ból B-be, de magabiztosságot ad, ami sebességet és időt szül. Ez előtt a verseny előtt képes voltam nyomni, hogy jó idők szülessenek, de sokkal idegesebb volt az autó, utasként érezted magad” – magyarázta Meeke.

Hasonlóan optimistán nyilatkozott Budar is a hétvégét követően: „Igen, az erre a fordulóra homologizált hátsó tengely meghozta a kívánt hatást, főleg a pilóták magabiztosságát tekintve, ez pedig megerősíti, hogy a megfelelő opciókat választottuk, hogy továbbfejlesszük és továbbjavítsuk az autót.”

 

Andrew

 

2018. május 16.